• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

V79 skrev 2011-12-30 22:53:29 följande:
    Carmant85, så säg mitt cb test ut igår också. Hoppas innerligt att det är ett plus för både dig och mig. Tog ett dagen före som först var som ett vanligt plus dock mycket svagt men efter ca 5 min blev mer som en halvmåne. Även det såg ut som ett svagare plus när jag plockade sönder testet. Stickorna från billiga tester har visat ett väldigt svagt streck både igår och idag, igår såg det ljust rosa ut, men idag är jag tveksam ifall det är grått, rosa eller bara inbillnings streck:-/ jag hade druckit mycket på afton/kvälls sidan och kissat ca 1,5-2 timmar tidigare så jag vet inte vad jag ska tro. Tror ni det är värt att testa om ca 4 timmar ifall jag låter bli att dricka/kissa tills dess? En annan fråga någon som fått ett streck som flutit ut som en halvmåne men är lite lite mörkare ljust där strecket ska vara och det sedan visat sig vara ett riktigt plus?

åhh d r det typ sama för oss båda, jag hoppas innerligt att det är nått. mitt test såg mer utsmetad ut o sen dök detta svaga sträcket upp efteråt. ska ta ett cb på morgonen o hoppas att det syns nått imorgon. annars blir det ett digital om en vecka om inte mensen kommer. är såå trött på att vänta. mensen är 12 dagar sen idag för mig. har du gått över tiden eller det 'r 4 dagar tills bim så testa
  • alexander2011
    V79 skrev 2011-12-30 22:57:24 följande:
    Just ja glömde skriva att rfsu testet? I min Mob ser det rött ut, men vågar inte helt lita på rfsu då jag fick färgutfytningar på två st men där strecket var mycket mörkare än det runt om kring, fick neg på cb digital efter det och äl kom ca 1 v senare än tänkt så den gången var det inget. Men din har ju iaf inte vad jag kan se några utflytningar.

ser mitt sträck rött ut? tycker det ser gul/orange ut :S
  • alexander2011
    minstörstalycka skrev 2011-12-30 21:29:53 följande:
    Vill bara kika in här och önska er alla lycka till! :) Själv är jag redan i vecka 7+6 idag.

Och ni som tror att hoppet är ute, jag är en av dom som plussa sent! :) Jag plussade i vecka 6+3. Nog för att jag inte testat på 1 vecka. ;) Men överge inte hoppet!

Gott nytt år och god fortsättning! Jag hoppas att alla ni som nu kämpar skall få ett pluss och få bli mamma 2012! Jag fortsätter att följa er!

Tänker ge er lite peppning på min bebismage! Hoppas ingen tar illa vid sig!!! Jag blev gravid då jag minst anade det!

Min kropp i vecka 4+0 omedvetande om ett pyr...

Jag i vecka 7+3....

grattis o se där, redan skillnad. fler barn sen innan? tack behöver lite peppning
  • alexander2011
    V79 skrev 2011-12-30 23:12:27 följande:
    Jag har 5 dagar kvar till bim:( men är så nyfiken och lite av en testoman, köpte 100 pack och 6 st cb. Det har jag varit med om tidigare är först ett plus rätt bra synligt men som försvann efter ca 5-10 min, precis som det rann ut i kanterna runt testrutan, bm både på fl och min egen tyckte att det var ett plus eftersom dom sa att det inte skulle bli något alls annars ens från början, men testade ett tag senare med cb digital efter flera konstigt svaga på RFSU och cb med skumma plus, dom blev aldrig starkare och digital sa neg och efter det blev det blanka test:( Det kanske är mitt fel har nog fel upplösning på Mob kanske? Ställde om för att kunna se bättre då skärmen varit för mörk. Jag håller tummarna för dig att det ska bli plus nu, jag vet hur jobbig väntan är. Det som är konstigt är att jag aldrig tidigare testat innan bim men denna gång är jag testgalen. Med sista var mitt plus inte ens särskilt starkt med jag tog det som ett plus då alla sagt att ett plus alltid är ett plus. Det blev endast ett test den gången men nu sen nov har det blivit ca 30 st.

hahaha been there done that :) jag vet precis hur du menar har haft precis samma, skumma sträck som syns i ljuset rosa o ibland helt blankt :S vi får hoppas att vi plusar snart.varför skulle testerna annars reagera som de gjort?nått måste det ju vara
  • alexander2011
    V79 skrev 2011-12-30 23:13:47 följande:
    Kollade noga igen med förstoring på max, tycker att det är ljust ljust rött.

Soligjag hoppas :)
  • alexander2011
    Soffiie skrev 2011-12-30 23:26:34 följande:
    Nu skiter jag i allt vad testlagret heter är så trött på dessa skit stickor nu!!

seee precis så har jag oxå fått visst är det irriterande :S vi får hoppas det är nått
  • alexander2011

Soffiie skrev 2011-12-30 23:46:09 följande:
    ja men det är på alla tester jag tar och det är bara när man lyser igenom inte när man kollar på testet bara så där,,
    Har aldrig vart med om detta innan med testlagrets stickor
    nä inte jag heller o får oxå så med mina.såh
    är såg mina tester ut från 3 dagar bakåt + rfsu nu på kvällen

• alexander2011

efter man har fått positivt på ex älstickan så sker det att ägget släpper ca 12-48 timmar EFTERÅT. då brukar jag oxå få ont i tuttarna,ryggen o magen (om jag fattat rätt)

• alexander2011
    Hoppaspåfler skrev 2011-12-31 05:20:30 följande:
    Lämnar tråden ett tag...

Testet är gjort och det finns inget streck.. pyret är inte kvar 

Tänk om jag kunde förstå varför. Sitter i soffan, kl visar 05.08  På insidan av min bröstkorg så vibrerar det, jag hade nog mer tro och hopp kvar i mig än jag själv förstod. Vill inte börja gråta. Gjorde vi fel som berättade för de stora barnen? Nej det tycker jag inte. de har varit ett otroligt stöd dessa 2 dagarna som varit i ovisshet då jag började blöda. De har hjälp mig här hemma. Kramats o funnits för mig när jag varit mellan hopp o förtvivlan. mellantösen som snart fyller 18 hade varit i Gbg igår och kom hem med en liten present för att pigga upp, jag blev så glad. Största tösen har lyssnat när jag har behövt älta om o om igen utan att tröttna. Mannen har varit den starka som fått mig att inte tappa hoppet.

Men nu är det som det är och jag måste lite på att det kommer lyckas någongång igen..

nej men vad säger du Gråter åhh beklagar verkligen
  • alexander2011
    bojji07 skrev 2011-12-31 08:51:58 följande:
    Trots att man får positivt på äl stickan så behöver det inte betyda att ägget släpper. Utan kroppen gör sig iordning för en äl lossning. Det enda säkra sättet är att tempa eller kolla med gyn att äl verkligen skett.  Så trots positivt besked på äl sticka, alla symptom mm så är det alltså inte säkert att det sista med att ägget släppt inträffat.
    ok? det hade jag inte en aning om, bebisverkstad är verkligen en hel vetenskap
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester