• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2011-12-28 20:07:38 följande:
    mensen på intågande!!!!!!??

uppsvullen,kass i magen,lätt lätt illamående och sååååååå trött men ..INTE gravid enl testet imorse så ....antingen magsjuk eller mensen på g som sagt !! bim-4

nejjjj den ska hålla sig borta. flera dagar kvar än!!! Solighåller tummarna för att det ahr tagit sig denna gången för er :)
  • alexander2011
    sus78 skrev 2011-12-28 20:41:37 följande:
    Hej tjejer! Har följt "eran" tråd slaviskt i ett par månader och man blir verkligen fast! Känns som man "känner" er allihop och man blir så glad för alla som plussar och ledsen när det går åt skogen.. Beundrar allas kämpaglöd :) Måste skriva om en konstig grej, har en sambo som efter lång övertalning gick med på att sluta skydda sig så  blir det när det blir.. Eftersom jag är tjej sprang jag genast och inhandlade äggl.test i mängder och gravtest som jag testat halvt ihjäl mig med i "smyg".. Efter två månader utan resultat händer detta: Sex lö o sö 10 och 11 december, glad gubbe på tisdag 13 december. Gick inte att övertala sambon till sex då så kände mig uppgiven och tänkte skita i allt då det verkligen har en förmåga att "gå en på huvet" ;) Inget mer sex ALLS innan jul och likväl ett PLUS på stickan på juldagen! Hur är detta möjligt?? (Obs. Har INTE varit otrogen, haha )
    spermierna kan överleva i flera dagar så även om en just inte har sex den dagen då man får positivt på äl stickan så kan det räcka med att man har haft sex dagen/dagarna innan om en har tur :) GRATTIS
  • alexander2011
    sus78 skrev 2011-12-28 20:49:23 följande:
    Tack så mycket! Jag är jätteglad även om det känns en gnutta overkligt.. Sambon trodde nog inte ens det var möjligt.. Måste vara ena sega simmare han tillhandahåller :) Rätta mig om jag har fel men trodde äggloss var 12-48 timmar EFTER glada gubben? Alltså ska de ha levt i typ 3,4,5 dygn beroende på när ägget släppte??

tydligen Solig
  • alexander2011

LuPeRo skrev 2011-12-28 22:44:16 följande:
    Det där ser verkligen positivt ut i mina ögon

vågar inte tro nått. r på bim+9 o såhär såg ina tester ut från bim-6 o 3

• alexander2011

asså ser dagen starkare ut? detta krtet ovan är från den 13 dec

• alexander2011
    meja jp och pillapernilla:

dagens bild finns på  inlägg 12648   men den bilden ja la in nu som är från den 13:e dec är inte från idag!! nja jag tycker allt att dagens test är bra svagare än stickorna som ja la ut nu senast. det är det som får mig  o fundera på om testlagrets stickor kan ge spöksträck eller vad detta beror på? de har aldrig gett spöksträck innan. jag litar på dom till 100 %
  • alexander2011
    LuPeRo skrev 2011-12-28 22:47:42 följande:
    Puffar lite för mitt test jag tog tidigare idag. Om ni orkar, kan eller vill får ni gärna fixa lite med det
    Hur gör ni när ni får bilderna så tydliga? Något speciellt program man behöver då?

kan tyvärr inte se nått :S när har du bim?
  • alexander2011
    Meja JP skrev 2011-12-28 23:27:24 följande:
    carmat,hmm kollade bakåt och jag kan ient säga dina har blivit starkare,men det har ju inte mina heller.du kanske bara har lägre hormon?
    men jag har undrat samma som du,om man kan få så många spökstreck? vilket jag inte tror är möjligt,iom de andra inte får det så.så där är nog ngt ändå,tror du inte det? vet du när du hade äl?
    jag hoppas verkligen det. ja jag hade utslag den 1:e december på älstickan. sist plusade jag på bim+12 så än finns det liteee hopp ialla fall. jo jag tycker det är konstigt men sen har det varit dagar då det inte har synts nått alls men dagens tester syns det sånna sträck på alla vilket är fruktansvärt knepigt om det inte skulle vara nått menar jag, aja dagarna får utvisa hur det blir
  • alexander2011
    LuPeRo skrev 2011-12-28 23:25:53 följande:
    Jag tog bilderna från inlägg 12699 och la dom överst, sedan la jag bilden från inlägg 12648 undertill för att jag skulle kunna jämföra. Och i mina ögon (och på min dator) ser de ut att bli starkare.
    Jag förstår verkligen att du tvivlar, man vill ju bara ha ett rakt svar om man är gravid eller inte. Man vill slippa dessa svaga streck då man inte riktigt litar på dom.
    Och som du skriver så har Testlagrets test aldrig visat spöksträck (inte för mig iallafall) så jag är förvånad om de börjar göra det nu.
    Äter du någon medicin för tillfället? 
    Soligok då fattar ja men jag tycker ändå det är svagare idag och nej precis testlagret är ju bra annars.nix inte nån medicin alls. skulle det kunna inverka? har undrat tom vad som kan påverka testerna mer än hcg ja menar finns det inte hcg i kroppen så bborde de ju inte visa nått eller kan nått annat ge missvisande tester???
  • alexander2011
    LuPeRo skrev 2011-12-28 23:31:33 följande:
    Meja JP; Ja men visst kan du vara låghormonare och sen tar det ju ca 3 dagar för HCG att dubblas (säger dom som vet)

På mitt papper från Teslagret stod det att testen skulle komma inom 1 vecka och så länge kan jag bara inte vänta, jag måste testa några gånger imorgon ju

carmat85; Åh va synd att du inte kan se något Tyvärr vet jag inte när BIM är då min mens är lite oregelbunden. Vissa månader har jag 28 dagar och vissa har jag ca 32 dagar. 

vilken dag är du på idag?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester