• Hallonbilar

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

angie91 skrev 2012-01-26 14:13:38 följande:
    man blir glad såå fort man ser nååååt :P

:) 
    Så sant :) fast det var just det som var värst med cb enligt min mening, fasen vad jag spökade med dom :( vad besviken man blev, huga, blir nästan lite ledsen bara jag tänker på det, därför gillar jag testlagrets bättre har aldrig ens sett ett spök med dom
  • Hallonbilar
    kanske 4a skrev 2012-01-26 14:24:09 följande:
    Kunde inte ha sagt det bättre själv. Hur många gånger måste vi ha den här disskutionen? Låt folk testa 5 ggr per dag om de har lust. Det är ju bara att låta bli att läsa och kommentera om man stör sig och man behöver ju inte göra likadant själv. Om jag vill slänga pengar på test eller något annat är det väl upp till mig? Jag trodde vi var vuxa människor här inne. Den skrivna texten tolkas ju annorlunda än tal, eftersom man inte ser mimspel och gester och inte hör tonläge hos den men pratar med. Det gäller att tänka sig för både en och två gånger innan man postar ett inlägg. Sen gör ju inte alla känslor, alla längtan och alla hormoner det bättre eller lättare heller.

Jag som haft två utomkveds förstår till fullo att man vill forsätta testa och få ett tydligt streck ganska snabbt. Det är inte så enkelt att bara njuta och låta bli att oroa sig.  

Nej, nu lägger vi ner och fortsätter att peppa och stötta varandra istället. Hjärta  
  • Hallonbilar
    Jess86 skrev 2012-01-26 14:25:46 följande:
    Hallonbilar: Ja det är den röda. Så den borde va oskadlig då eller? Vill ju inte pajja nåt, tredje försöket nu...
    jag frågade samma sak jag, använde den mkt mkt förr,och bevisligen är den lika säker och inte spermiedödande alls, beviset sitter i badet nu, den killen tog sig på andra försöket, haha, kanske skulle skaffa en till röd liten raring :)
  • Hallonbilar
    sweasmamma skrev 2012-01-26 14:45:17 följande:
    jag gjorde
    jag med, skrattade tom lite åt ditt inlägg, i bland är jag faktiskt en sån mamma, slackar och orkar inte göra ett dugg år håret :) men jag förstår precis vad du menade, oftast är det barnlösa som kommer med den kommentaren med, viktigast är ju inte märkessaker utan kärleken :) ja, och att det är skillnad på stök och smuts då
  • Hallonbilar
    angie91 skrev 2012-01-26 14:45:26 följande:
    åhh... har vart gravid 3 ggr men aldrig har de gått vägen...

1:a var jag näääästan 16 .. de va int meningen (hade oskyddat 1 gång  ) hade int mycke val... abort"!

2:a var 2010.. samma där ej menat..., (oskyddat 2 ggr) då jag tilllfälligt tagit ur p-ringen.. Jag vart väldigt glad och ville behålla... i v.15+4 vart jag tvingad o övertalad till en senabort... (gråter fortfarande.. o tänker ja hade vart mamma..)

3:dje... plussade i oktober... (planerat plussade  direk!!)  både ja o sambon var lyckliga.. o ja... bestämt oss.. slutade i utkvedshavandeskap... (gråter än idag och täöänker ja skulle vart mamma om ja int....)

o nu känns de som att ja fått mina chanser o sumpat dom eftersom ja inte blir gravid hur mycke vi än försöker!! 
    Ge inte upp! En dag ska du se..tills du kommer dit kommer vi alla vara med och heja och stötta! {#emotions_dlg.flower}
  • Hallonbilar
    sweasmamma skrev 2012-01-26 14:48:21 följande:
    fyy...

jag har varit gravid när jag va 19-abort
    24-abort
    26 mf
    26 dottern
    29 ma 
    Vad ledsen jag blir när jag ser tjejer som har svårt att få barn eller av någon anledning, vad det nu är inte kan behålla, nästan så jag skäms lite, fast jag vet att det är fel, att jag har många barn själv, att jag liksopm mår dåligt att jag får försöka månad efter månad fast jag har flera barn, fast jag vet att man inte ska känna så, men jag tänker allt ofta under dagen och när jag testar att det finns så många som inte har haft samma tur, det är svårt i bland hur maqn ska uttrycka sig, jag hoppas självklart att alla som vill plussa ska göra det, oavsett hur många barn man har, blir lika glad att se alla pluss i tråden :)
  • Hallonbilar
    kanske 4a skrev 2012-01-26 14:54:47 följande:
    Det är ju bra då är vi överrens Glad Jag skrev svaret innan jag läst igenom alla inlägg. Det tar ju timmar att plöja igenom allt och om man ska vänta med att svara har man ju glömt hälften. 

Det var någon som skrev att hon inte kunde förstå varför gummsan säger att hon inte har några vänner här inne. Jag tror inte hon menade att ingen här stöttar henne, utan att hon kände sig påhoppad  och blev ledsen. Ibland säger man ju att "ingen" gör så eller "alla" tycker så fast man inte menar ordagrant alla. Som sagt, det skrivna ordet är lätt att missförstå. 

Jag vet att alla menar väl när de säger oroa dig inte utan njut. Men när man varit med om mf, ma, X eller andra tråkigheter är det svårt att itne oroa sig. Då kan man ibland känna som att ingen tror en eller tar en på allvar när man bara får oroa dig inte utan njut till svar. Att man bara är fånig. Så har jag känt ibland iaf. Som sagt, vet att ingen menar något illa med det.   

kram!
  • Hallonbilar
    Nelliepop skrev 2012-01-26 15:11:18 följande:
    Någon som vill höra min historia???? Kan skriva kortfattat????

Jag o gubben träffades för 3 årsen. Jag hade 5 barn min sambo 1 barn.. Han gick tidigt ut med att han inte ville ha flera barn... 9 månader efter vi träffades blev jag gravid(med spiral) Min sambo fick ren panik. När spiralen skulle plockas ut fick jag missfall veckan efter... Tiden gick o jag pratade om barn.. Men var ETT NEJ. Han hade fått 5 barn på köpet.. Att gå från 1 barn till 6 på kort tid var en stooor omställning.. Han började prata om sterilisering. Jag grät o ville inte.. Men gick inte rubba honom.. Sagt o gjort gjordes operationen. ca 6 månader efter började min sambo dra sig undan,var lätt irreterad.. Jag försökte få ut vad det var.. Men var inget.. Vi förlovade oss och han friade.. En dag var vi barnfria och var ute i skogen o jagade då brast det för honom.. Han grät som ett barn.. Jag har ångrat mig,jag vill ha barn med dig sa han.. Jag förstår om du lämnar mig nu sa han... Vi bestämde att kolla upp möjligheterna att återställa steriliseringen..

Och i okt åkte vi till Danmark och gick igenom återställning på min sambo.. en 3 timmar lång operation o lokalbedövning som var svår o smärtsam.. I Dec blev jag gravid(på första försöket) men slutade i ett x där jag förlorade min ena äggledare... Vi trodde då hoppet var ute... Men igen blev jag gravid på första försöket,mensen hade inte ens kommit tillbaka efter operationen...

Jag kan oxå känna dåligt samvete för alla som försöker o försöker utan resultat.. Medans vi lyckades trots min mans operation o jag med bara en äggledare....

Idag är han så överlycklig över graviditeten.. Han har idag berättat att han fick panik då hans barns mamma lämnade honom med sin son vid 1 års ålder. Sket i sonen.. Mitt i ett husbygge. Men han forstod ganksa snart att jag kommit för att stanna... Han klappar redan på magen o pratar med bebis där inne...

Ge inte upp tjejer.. eran tur kommer....              
    vilken underbar historia, och där sitter ni nu med bebis i magen, vad härligt {#emotions_dlg.flower}
  • Hallonbilar
    Jennie83 skrev 2012-01-26 15:17:44 följande:
    Tagna nyss... ja vet e tokig =P

trixat

trixat

samma bild som över men otrixad

bild från tidigare idag otrixad
    tokiga är vi allihopa haha, ser fiiiint ut :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester