• Daphodil

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Imsevimsemamma skrev 2019-01-16 15:27:34 följande:

Spänningen är olidlig! :D

Nej, det blir isåfall mitt tredje barn :) jag hoppas sååå!

Det är positivt, du behöver inte testa mer (om du inte hemskt gärna vill). Grattis!
  • Daphodil
    Imsevimsemamma skrev 2019-01-16 04:41:54 följande:

Vad tror ni? Har jag turen med mig denna gången? Tog även ett clearblue men pluset blev knappt synligt. Har bim om ca 4 dagar, översta testet är från igår morse och det nedersta från imorse.

Positivt! Grattis!
  • Daphodil
    Sept90 skrev 2019-01-16 17:04:24 följande:

Vad tror ni om det här? Jag vill ju så gärna tro såklart. Ser det utan att göra mig till nåt vidare, men sambon hävdar att han inte ser något. Taget idag på äl+10 på eftermiddagen.

Positivt, grattis!
  • Daphodil
    Lunalove skrev 2019-01-16 21:31:26 följande:

Läst någonstans att man inte skall doppa flera urinstickor i samma urin för att det kan ge missvisande svar, stämmer det?

Testade idag igen bara för att (översta) strecket dök upp relativt direkt... så jag tänkte att nej nu är det fasiken spök igen, så tog den i mitten... vilket det bara finns antydan till på (är i efterhand tydligare nu)... så tog det sista jag hade (underst) och det strecket dök upp men bara precis innan "sluttid". Strecken är rosa i verkligheten, svårt att få med då vi har dålig belysning hemma.. men bara för att förtydliga.

Blir så himla osäker.. är jag gravid eller inte??!?! Fått massor med relativt tydliga streck, men sedan dagen efter så är de helt blanka (taget vid samma tillfälle på dygnet)... spök?, gravid?, tidigt missfall?!?!

Du är helt klart gravid, av testen att döma. Enda sättet att veta om det går åt rätt håll är att testa igen om någon-några dagar. Verkar ju märkligt att du först ska få ett starkt streck, sen ett svagt och sen ett medelstarkt.
  • Daphodil
    Mammi1 skrev 2019-01-17 08:16:42 följande:

Vad tror ni om detta? Det är med testlagrets test på ÄL + 12. Kan det vara spök om det ser rosa ut?

Positivt! =)
  • Daphodil
    Johannamari skrev 2019-01-17 13:07:54 följande:

Vad tror ni?

RFSU testa tidigt. Dock inte morgonurin., BIM-5.

Positivt!
  • Daphodil
    Imsevimsemamma skrev 2019-01-17 12:42:44 följande:

Idag tog jag ett clearblue digital och fick bekräftat att jag faktiskt är gravid! :D

Sa ju det! Grattis!
  • Daphodil
    Lollo369 skrev 2019-01-17 13:56:43 följande:

Hej!

Jag behöver hjälp med att tolka tvetydiga testresultat.

Började testa innan bim och fick ett ljust positivt resultat med cb early. på bim+1 fick jag följande två resultat med cb snabb detektion (se nedan). skulle ni säga att det är positivt? Jag tyckte i alla fall att det såg hoppfullt ut. har sedan dess testat varje dag med rfsu:s "testa ofta" som på bim +2 visade ett svagt streck, och bim+3 ännu svagare (se bild nedan) och sen idag såg jag inget streck (utöver kontrollsträcket) tror ni att detta tyder på missfall? har inte fått min mens än och är alltså på bim+4 idag. mensen brukar aldrig vara sen. Vill så gärna att det ska ha funkat denna gången!

Tacksam för hjälp!

Testen är positiva men om de blir svagare tyder det tyvärr på missfall... Jag hade så en gång, och efter några dagar kom blödningen. Hann också googla mig trött på svaga test och alla hade samma tråkiga svar. Hoppas det tar sig snart igen för er.
  • Daphodil
    Johannamari skrev 2019-01-17 17:16:36 följande:

Såg här såg det ut som torkat.. vågar man bli glad?

Japp! =)
  • Daphodil
    Lollo369 skrev 2019-01-18 07:30:13 följande:

Okej, ska följa det och se. tack! får jag fråga dig, om man får såhär tidiga missfall/spontana aborter ska man kontakta kvinnohälsovården och bli undersökt eller är det bara att "se som en vanlig blödning" och sen börja om?

Det går bra att bara låta det blöda ut. Hoppas såklart för din skull att jag har fel, men det kan vara bra att vara beredd att det inte blir något. Jag hade också positivt digitalt dagen innan missfallet =(. Vet hur jobbigt det är att slitas mellan hopp och förtvivlan. Ta gärna samma sorters test varannan dag för att kunna se om det blir starkare eller svagare.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester