Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Spänningen är olidlig! :D
Nej, det blir isåfall mitt tredje barn :) jag hoppas sååå!
Spänningen är olidlig! :D
Nej, det blir isåfall mitt tredje barn :) jag hoppas sååå!
Vad tror ni? Har jag turen med mig denna gången? Tog även ett clearblue men pluset blev knappt synligt. Har bim om ca 4 dagar, översta testet är från igår morse och det nedersta från imorse.
Vad tror ni om det här? Jag vill ju så gärna tro såklart. Ser det utan att göra mig till nåt vidare, men sambon hävdar att han inte ser något. Taget idag på äl+10 på eftermiddagen.
Läst någonstans att man inte skall doppa flera urinstickor i samma urin för att det kan ge missvisande svar, stämmer det?
Testade idag igen bara för att (översta) strecket dök upp relativt direkt... så jag tänkte att nej nu är det fasiken spök igen, så tog den i mitten... vilket det bara finns antydan till på (är i efterhand tydligare nu)... så tog det sista jag hade (underst) och det strecket dök upp men bara precis innan "sluttid". Strecken är rosa i verkligheten, svårt att få med då vi har dålig belysning hemma.. men bara för att förtydliga.
Blir så himla osäker.. är jag gravid eller inte??!?! Fått massor med relativt tydliga streck, men sedan dagen efter så är de helt blanka (taget vid samma tillfälle på dygnet)... spök?, gravid?, tidigt missfall?!?!
Vad tror ni om detta? Det är med testlagrets test på ÄL + 12. Kan det vara spök om det ser rosa ut?
Vad tror ni?
RFSU testa tidigt. Dock inte morgonurin., BIM-5.
Idag tog jag ett clearblue digital och fick bekräftat att jag faktiskt är gravid! :D
Hej!
Jag behöver hjälp med att tolka tvetydiga testresultat.
Började testa innan bim och fick ett ljust positivt resultat med cb early. på bim+1 fick jag följande två resultat med cb snabb detektion (se nedan). skulle ni säga att det är positivt? Jag tyckte i alla fall att det såg hoppfullt ut. har sedan dess testat varje dag med rfsu:s "testa ofta" som på bim +2 visade ett svagt streck, och bim+3 ännu svagare (se bild nedan) och sen idag såg jag inget streck (utöver kontrollsträcket) tror ni att detta tyder på missfall? har inte fått min mens än och är alltså på bim+4 idag. mensen brukar aldrig vara sen. Vill så gärna att det ska ha funkat denna gången!
Tacksam för hjälp!
Såg här såg det ut som torkat.. vågar man bli glad?
Okej, ska följa det och se. tack! får jag fråga dig, om man får såhär tidiga missfall/spontana aborter ska man kontakta kvinnohälsovården och bli undersökt eller är det bara att "se som en vanlig blödning" och sen börja om?