Niicesara skrev 2012-03-27 16:12:01 följande:
Vilken diskussion här blev inne. :(
Och jag kan inte låta bli att reagera.
För oss som försökt i mer än 4 år så kan jag säga att vi vet vad vi ger oss in på. Även om vi inte har barn sedan innan så vet vi vad det innebär. Vi vet att det kommer bli många sömnlösa nätter, barnet/barnen kommer bli sjuka, det kostar mer än om man bara är 2 etc.
Och jag resonerar som så att om alla andra klarar det så gör vi också det. :)
Visst, jag blir arg på dom som skaffar barn för att tex rädda ett förhållande eller "bara för att".
Jag är arbetslös och har bara haft timanställningar i 2 år så jag vet att min föräldrapenning inte kommer bli stor. Men vi har levt med extremt lite pengar och även om det kostar att ha barn så vet jag att vi kommer klara det.
Och en sak till - Vi som försöker skaffa barn vill inte höra om hur man måste tänka sig för, jag tror att vi alla redan har gjort det. Eller hur jobbigt det är osv. Denna tråden handlar ju trots allt om att vilja bli gravid.
Och jag måste hålla med Mini Leonie - måste man göra en lista på för- och nackdelar så finns det tvivel. Och då ska man definitivt vänta med barn tills man inte behöver en lista.
Tar någon illa upp så får det vara så men sanningen är att för att ett barn ska må bra så är det bara kärlek som behövs. Och så länge barnet har tak över huvudet, kläder att bära och en mätt mage så betyder det allt!
Gillar speciellt:
"Och så länge barnet har tak över huvudet, kläder att bära och en mätt mage så betyder det allt!"