Niicesara skrev 2012-03-28 10:34:38 följande:
BM sa till mig att om man gör ett KUB så ska man veta innan hur man ska göra om det visar sig vara något fel.
Hon sa att det finns dom som skiter i vilket för det är deras barn oavsett och sen finns det dom som absolut inte vill ha ett barn med minsta lilla handikapp. Sen finns det som som ligger mitt imellan.
Självklart är det vårt barn oavsett men det beror på vilken typ av kromosomfel barnet har. :(
Vi ser hur svårt och jobbigt det är med min sambos bror och vi är inte redo för att gå igenom det. Låter helt fel men man måste nog själv ha upplevt det för att förstå hur jobbigt det är. :(
Det finns ju så många olika typer av kromosomfel - vissa bättre och vissa sämre.
Om sanningen ska fram så vill vi ju veta om vårt barn mår bra, men samtidigt så är jag livrädd för vad det kommer visa.
Förresten, kan man byta MVC när man vill? Min BM är så jäkla långsam och negativ. Det sista jag behöver nu..
Låter inte alls fel, ni har ju sett och upplevt svårigheter med det och det är klart ni vill veta om det är möjligt. Det är ju så individuellt det där och man ska göra precis som man känner och vill.
Klart det är skrämmande och man kan vara rädd att något är fel, men det är ju inget man kan styra över så det är bara bra ni pratat om det.
You´ve got mail!
Kollar!
MrsC74 skrev 2012-03-28 11:05:23 följande:
Det här med KUB. Det är inte något jag personligen är så förtjust i.
Vi fick 1:546 att barnet hade trisomi 21 och 1:17 att barnets hade trisomi 18 eller 13
Vi gick vidare med moderkaksprov. Det visade sig att barnet inte hade det som den har störst risk för utan trisomi 21. Så för mig betyder inte dessa siffror ett dugg. Jag litar inte på KUB test och denna gång gjorde vi moderkaksprov direkt.
Skönt att det såg bra ut när ni gjorde det!
Hur gick det denna gången?