• vårt 2012

IVF Umeå

Nektar:
    Jo, enblasto har td 13/4..  dvs en mindre evighet!
    Men tidigare försöken som ej fäst har jag alltid fått blödning i vanlig ordning, så tar jag mig förbi lördag, söndag är jag tacksam...

• vårt 2012

Jag  kan inte hålla mig från alla dessa tester!
    Men gjorde en cb digital nyss och fick

Gravid 1-2
    :)

Kan inte tro att det är sant, är fortfarande otroligt osäker på att allt ska gå vägen för oss.

• vårt 2012

Tack för grattis hälsningarna, men jag är fortfarande avvaktande misstänksam :)

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet   

* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma 
    * äralltupptaget - kör igång 29 mars med provera 
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3  
    * Snöflinga

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 

* Kvinna 32, sprutar sen 21/3, ÄP v.15
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET 
    * VackerBlomma  

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Vårt 2012, försök nr.5 TD 13/4
    * daduck TD 22/3 

Gravid Gravida 

* fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) 
    * Petto 83 ( BF 8/11, syskonförsök)

Baby Födda 

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari

• vårt 2012

Emki: Välkommen hit! Jag förstår att du har det jobbigt, du kan nog vara på gränsen till överstimulerad. Men bra resultat! :) Lycka till och hoppas IVF resan blir kort! 

• vårt 2012

Emki: Om du blir akut dålig så får du söka hjälp via akuten, annars håll bara kolla på att du inte ökar drastiskt i vikt. Om du gör det så samlar du på dig vätska, och måste kanske få hjälp med det.
    Är du orolig, ring imorgon på rådgivningen. Sen vid insättningen kan du säga till hur du mår, om det är jobbigt fortfarande, så kan dom kolla om du har mkt vätska runt äggstockarna..
    Tack :)

• vårt 2012

emki: Näe det kan absolut ta några dagar..
    Det var som sköterskan sa många ägg å då blir det jobbigt!
    på vårt första försök fick vi ut 23 och jag var otroligt, uppblåst i hela magen, och hade ont så inni H..
    Så tyvärr, finns bara ett å göra å försöka härda ut! 

• vårt 2012

Nektar: Jag kan ärligt säga att jag inte riktigt orkat vara så aktiv här som jag var från början, det är tyvärr ibland oehört jobbigt att läsa hur alla andra lyckas men inte en själv.. Det tärde för mkt under perioder, så då höll jag mig härifrån :/ 
    Jag fick äta metformin för ca. 7-8 år sedan å efter ett år med det kom mensen som den skulle, och har även gått ner i vikt, även om jag nu under året i behandlingar gått upp 13 kg!!!
    Så hjälpte det mig med PCO-s, så mensen har varit någolunda jämn.
     Prednisolonet började jag med dag 1 i menscykeln, och ökade till dubbeldos efter insättning, trombylen började jag med samma em som ET :)
    Jag vet varken ut eller in, nu bara hoppas jag att det håller i sig och att vi får se ett hjärta picka på ett vul framöver, å ingen tom fostersäck som förra gången vi kom så här långt.

• vårt 2012

Äralltupptaget: då man har pcos är man lätt att stimulera, tom för lätt de är vanligt med överstimuleringar, där av korta metoden och oftast minst 2 vul under behandlingen..

Jag har vid mina tre plock varit gigantiskt svälld å första gången var värst! Tyvärr när man får så många ägg kan de vara en stor del av dem som ej blivit mogna..

Nektar: när jag åt metformin var det mest för att få inslin nivåerna i schack igen och fick sluta med dem när jag opade mig för övervikten. Jag har haft många äl utslag under den tiden, men om jag förstått allt rätt så mognar inte mina ägg.. varför vi inte fick pergo först innan ivf var för att de framkom att även simmarna var få och inte piggast..

han fick göra 3 tester och som bäst låg de på 7milj...

Men som sagt jag är hoppfull, men tycker att d vanliga streck testen varit alldeles för svaga, käpte därför ett digitalt för att slippa fundera..

Och för att jag känner verkligen inget, kanske lite drag på vä sida men tveksamt..

Förklating för er som kommit in i slutet så blev jag gravid på första ivf't men då vi skulle in på vul i v. 9 så var fostersäcken tom.. de kallades ofostrig graviditet.. så mina mål nu är först ta mig över Bim, i helgen, sen td å om de är kvar så långt vul.. jag vill inte ropa hej än!

Men behövde få dela med mig av mitt gravid iaf :)

• vårt 2012

Nektar:
    Precis, metforminet hjälpte mig med att starta om kroppen tillsammans med viktnedgången..
    Jag har fått till mig av tidigare läkare att man med PCO kan ha ägglossning, men att ägget inte har mognat tillräckligt för att det ska kunna bli ngt av det, utan det släpper å man blöder ut slemhinnan..

• vårt 2012

Jockelina: Jag har gjort korta metoden tre gånger..
    Startar med Gonal-F på cykeldag 2 eller 3, sedan på sprutdag 5 tror jag det var man började med en spruta till Orgalutran, dag 6 ska man in på vul, sen har jag fått va in på vul på sprutdag 9 el 10 också å dag 12 tar jag äl sprutan för plock dag 14..
    Ungefär så :) 

Svar på tråden IVF Umeå