• vårt 2012

IVF Umeå

Ja vad ska jag skriva en dag som denna..
    Jag känner mig lurad och vet verkligen inte hur jag ska hantera det som hänt..

Hade tid för VUL idag i v.8+6....
    Det är tomt... Det fanns verkligen inget att se.. 
    Att jag plussade senast förra veckan spelar ingen som helst roll...
    Har inte blött en droppe, inte en strimma i en flytning, verkligen inget!
    Man såg att livmodern hade växt precis som den skulle å hela kittet...

Jag vet bara inte hur jag ska tänka, vad jag borde göra och hur jsg ska tro på att det här verkligen kan fungera,,
    Vet inte, men jag kände mig dum, jag la mig i den gynstolen och var SÄKER på att se ett foster med ett hjärta...
    Just det att jag var så säker...

Nu hinner vi inte med något innan sommaren och jag ska in i morgon på kvinnokliniken för att få piller för att tvinga kroppen att krampa ut och tömma livmodern på slemhinnan..

Näe fy FAN är allt jag får fram ikväll.. 

• vårt 2012
    Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)
    Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf) 
    *vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)

Sprayar 

Sprutar
    * Helvetiaaa, första ivf

Väntar på ÄP/ET
    *Turtle 01 (första ivf) Har ÄP 30/5
    * Emilotta (första ivf)
    * Tinzu (första IVF) 

Ruvar
    *LindaM testdag 27/5
    *inväntande testdag 11/6
    *Sofiali77 testdag 12/6
    * Mustikka (första IVF) Testdag 14/6

GravidGravidaGravid
    * A79
  • vårt 2012

Tack alla som sänt en tanke, jag var så säker att allt skulle se bra ut..

Det är helt enkelt så att det har fäst å börjat men sen gått tillbaka, men min kropp har fortsatt med graviditeten, 
    Livmodern har växt och hinnsäcken är stor och fin sa dom, men va fasen spelar det för roll när den är tom!
    Kommer att läggas in för att hjälpa kroppen stöta ut skiten.. är idag på 9+0..

Jag känner mig totalt uppgiven, och vet verkligen inte hur jag ska gå vidare eller om jag orkar..
    Samtidigt så vill vi ju så gärna få en knodd som är våran..
     Man räknar det här som ett missfall...

• vårt 2012

Hej allihopa!
     Stort Grattis till er alla som Plus !
    Och kram till er som inte lyckats hela vägen!
    Här känns det som världen har varit upp och ner ett tag, men nu kanske jag har börjat landa lite.

Fick hjälp med att få ut det som fanns i livmodern eftersom min kropp vägrade..

Har nu fått mjölk, i brösten å det känns bara så fel!
    Men på KK sa dom att jag skulle ta det som att min kropp verkligen hade förstått vad den skulle göra och att jag troligtvis är en av dom som får mjölken tidigt i graviditeten..

Känns på ett sätt bra att redan nu veta att det inte hinns med något  innan stängning, utan att vi får vänta till hösten!
    Det är ju sommar, å vill man tänka på annat så är det kalas Skål var eviga helg om man så önskar. 
    Förhoppningsvis är det sista sommaren vi gör som vi vill utan att tänka på någon annan.

Men att få det i knäet när man skulle in för att se hjärtat picka, det blev bara så fel.
    Nästa gång kommer jag inte ens sätta mig för att höra ett grattis å få veta när jag är beräknad innan jag fått se ngt på vulet..

Men nu till det som komma skall..
    FET, ge mig info alla ni som vet!

Någon här med PCO-S som gör FET?
     Hur mycket lägre chans är det att det lyckas?

• vårt 2012
    Drömmer om ett barn:  Tack för omtanken! 
    Oki, men vet du hur upptiningen funkar, tinar de ett å ett å kollar om det klarar det å om det inte går får man vänta till nästa äl?  
    Vi har också 3st två dagars.

Håller tummar och tår att allt går vägen för er!
    Men hur blir det med att rapportera från TD å så nu under sommarstängningen?

Har mailat och önskat en tel tid med doktorn för att få fråga lite, både om det som varit å det som ska hända.. Hoppas hon har tid innan de går på sem.

annalotta: Ja, det är verkligen som en känslomässig karusell! Men till sist hoppas jag det ska vara värt allt och hundra gånger om!

• vårt 2012

Glad midsommar på er alla! {#emotions_dlg.flower}

Även om vissa har det tyngre!

A79 o Mustikka: Den känslan hade jag med, lite dåligt samvete gentemot andra för att det gick så bra där i början..
    Men hörrni, njut, njut å njut.. :) 

• vårt 2012

Hej allihopa!
    Hoppas ni har en kanon sommar!

Jag har en fundering, för er som fått missfall efter försöken, hur lång tid har det tagit innan ni fått tillbaka mensen?
    Jag fick ju hjälp att få ut det, den sista maj och har ännu inte fått min mens och känner mig super stressad då tanken är att jag ska åka bort två veckor i september, och jag brukar normalt vara som en klocka nr mensen väl kommer..
    Så för varje dag som går kommer jag närmare att FET kommer hamna under de veckor jag skulle vara borta.. 

• vårt 2012

Norris: Jag fick korta perioden även fast jag har varit väldigt regelbunden, men har PCO-S vilket gör att jag är lätt att överstimulera så därav korta perioden för mig.
    Äggplocket gick bra, bad om mer smärtstillande innan andra äggstocken skulle plockas, men hade rejält ont efteråt, jag hade verkligen förberett mig på att själva plocket skulle göra ont, men inte efteråt..
    Jag tror man tjänar mycket på den psykiska inställningen.
    :)

• vårt 2012
    EEJ:
    Guud så surt!
    Å du fick mig under taket...
    Som det ser ut idag så ska jag in på vul den 23 inför FET, men får itne tag i kliniken...
    hmmm..
    Tänk om man inte får tid där.. undra om dom kan kolla på kvinnokliniken isf?
    jag ska ju bara kollas att jag verkligen tänker få en ägglossning...

• vårt 2012

Åhh, nöjd å lugnare nu! Mailade igår och fick svar imorse:)

Oj, vad jag hoppas att eskimåerna ska överleva klimat förändringarna som förhoppningsvis kommer om ca två veckor! 

Svar på tråden IVF Umeå