• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Äppelkaka
    Tinzu skrev 2012-09-16 09:51:37 följande:

den här gången var det en ostimulerad FET men det känns ju helt konstigt, det kan inte stämma.. nu är det 8 dagar kvar till TD, måste hålla mig tills dess om det inte hänt något innan

Ja du, sonen blev till vid ett ostimulerat FET och då finns det ju normalt inga andra hormoner som stör   Så om du har fått ett streck och  inte får riktigt mens så är du gravid! Håller tummarna för att det inte händer något mer nu och att din lilla prick stannar

Jag höll ut till TD den gången med sonen och skulle egentligen ha kunnat teta mycket tidigare med tanke på att jag fick en hel massa symtom men vägrade tro att det kunde ha gått vägen...

Lycka till!
  • Äppelkaka

Tinzu skrev 2012-09-17 10:04:27 följande:
    Nu känns det dock som att det är kört även för denna gång, rosa flytningar var hela dagen igår, även idag kommer det och alla symptomer jag hade innan har försvunnit.. var jättetrött, hade halsbränna, illamående, kände konstiga lukter, konstiga smaker.. inget av det finns kvar
    Oj, jag hann skicka det förra innan jag läste det här. Jag hoppas innerligt ändå att
    det går vägen för du har ju blivit gravid och det gäller för lill*n att stanna!
  • pinglan2012

När man gör stilmulerat/hormonbehandlad FET, när kan man tidigast testa då? Man tar ju ändå inga sprutor och tabletterna jag tar ska jag ju fortsätta med även efter TD.

• Norris

Freja150:
    Hur gick det på ÄP idag? Många fina ägg eller? :)

Själv sitter jag i bilen på väg till umeå. Ska övernatta på hotell aveny o ta det lugnt ikväll. Känner mig jäääkligg uppblåst i magen, ser ut som jag e gravid i 5:e månaden typ. Hoppas på många fina ägg imorgon å sen e de återföring på torsdag. Åå jag längtar tills allt detta är över!

• Smilla03
    Mensen kom igår *suck* Så nu ändrar jag i listan. Jag trodde verkligen att det skulle gå den här gången speciellt då de satte in två stycken blasto. Men de sa iof. att de inte var av bra kvalitet. Känns tråkigt att behöva betala 13,000 kronor för dåliga ägg/embryon. Ibland känns det som att de bara vill att man ska betala =( Lycka till alla, jag håller tummarna allt allt går bra. Jag ska försöka få bort några cystor jag har i vänster äggstock så jag tänkte ta en liten paus från allt detta ett tag. Ut och resa och sedan köra igång igen nästa år. Kram Kram

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Mirage (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * drömmer om ett barn (from 13/9, 3:e försöket)
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Tinzu testdag 24/9 2:a försöket, FET
    * Björnen2007 testdag 21/9 2:a IVF 
    * Kvinna32 testdag 2/10 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)

• Chan2
    Smilla03: Antar att kliniken även sagt  till dig  att du ej ska avsluta behandlingen förrens test är gjort....dock så kanske du ej gör ngt speciellt i behandlingsväg.
    Jag tyckte att det var jobbigt då de bad en fortsätta "för man vet inte förrens test är taget", men HALLÅÅ man vet ju liksom om man haft mens eller inte tycker jag.

Jättetrist att höra att det gick den vägen för dig också som för oss.

Lycka till i fortsättningen {#emotions_dlg.flower}
  • Freja150

Norris: 12 ägg blev det. Du är ju där i skrivande stund så du får skriva sen hur det gick!

Smilla03: Usch, vad ledsen jag blir för er Gråter Styrkekramar! 

En annan fråga som någon kanske kan svara på: hur får man ersättning för övernattningen? Vi har ju fått reseräkningsblanketter men boende? 

• drömmer om ett barn
    Smilla03: Nej, så tråkigt att det inte gick vägen för er.. Gråter Även om man får tillbaka embryon som inte är tiptop så hoppas man. Iallafall så tänkte jag att det borde vara ganska goda chanser att lyckas just eftersom det blev två stycken istället för en. I dagsläget är jag inte alls sugen på att göra fler FET, är rädd för att dessa inte ska klara upptiningen och vill inte gärna återföra ett embryo som inte har de bästa förutsättningarna. Särskilt inte nu när man betalar ur egen ficka.. Rynkar på näsan

Kan nog vara skönt att ta en paus från detta. Samla krafterna och kör igen när ni är redo. Kram
  • drömmer om ett barn
    Freja150: Grattis till dina 12 ägg, bra resultat! Glad Hur gick äggplocket och tiden efteråt?

Är ni kvar i Umeå? Ersättning för resa och boende får man från samma ställe. Skicka kvitto hit:

Norrbottens läns landsting
    Administrativ service
    Box 511
    961 28  Boden

Norris: Lycka till idag! {#emotions_dlg.flower}