• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012

Här händer det grejer!
    Ja både här i forumet och för mig själv..

Satte in en eskimå den 30/8, av våra tre i frysen var det den som såg bra ut, embryot såg lika bra ut som vid in-frysnigen..
    Men häromdagen kom mensen..
    Nu är landstingsfinanseringen över och jag vet inte vilket ben vi ska stå på..
    Men denna gång känns det inte lika jävligt som sist (att gå till v.10 å kroppen är gravid men fostret dött..) Det var fruktansvärt...
    Nu fäste de ju inte ens.. (min egen tröst..)
    Men det har däremot startat mina tankar om att det nog inte är lämpligt att vi får barn..
    Eller att det blir nå fel å barnet osv osv osv..
    Å jag vet inte hur jag ska kunna sluta med de knäppa tankarna..

Har td samma dag som dig Chan2 och ska testa och meddela då.. Men jag är helt säker på att det inget finns..

Ni som betalar, får man nått råd ang 1 eller 3pack?

Kram till er alla!{#emotions_dlg.flower}

• vårt 2012
     {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    *Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    * drömmer om ett barn (3:e IVF) 
    * Mirage (1:a IVF) 
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF) 
    * Freja150 (from 30/8, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET 
    * kvinna32 (FET v.38)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Linda M testdag 5/9 
    * Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF) 
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF 
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET 

GravidGravida 
    * EbbaGrön (1:a IVF) 
    * A79 
    * Mustikka 
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• EEJ
    vårt 2012 skrev 2012-09-11 22:03:08 följande:
    Här händer det grejer!

Satte in en eskimå den 30/8, av våra tre i frysen var det den som såg bra ut, embryot såg lika bra ut som vid in-frysnigen..
    Men denna gång känns det inte lika jävligt som sist (att gå till v.10 å kroppen är gravid men fostret dött..) Det var fruktansvärt...
    Men det har däremot startat mina tankar om att det nog inte är lämpligt att vi får barn..

Har td samma dag som dig Chan2 och ska testa och meddela då.. Men jag är helt säker på att det inget finns..

Nä man får inga råd utan man måste väga för och nackdelar själv.

Vi tänkte som så att om vi bara skulle köpa ett- pack (30.000) och misslyckas och sedan köpa ett försök till och totalt lägga ut 60.000 på två försök så skulle det svida mer än att lägga ut 58.000 och få 3 (+ 1 FET) även om man skulle lyckas på första... 
    Blev lite snurrig mening, förstår du hur jag tänker?

Dessutom känns det tryggt att veta att det finns försök kvar.....

Jag har gjort ett ET (misslyckat) och efter det ett FET (misslyckat) jag har fortfarande kvar blastocyster i frysen och jag fick bestämma själv om jag ville göra min sista två försök med dem (FET) eller om jag ville göra fullvärdiga hormonförsök. Vi valde det sistnämna eftersom att jag fått en fix ide att om det inte lyckats på det första två embyorna i det förösker- varför skulle det lyckas på tredje eller fjärde?!

Lycka till med vad än du väljer!        

• EEJ
    *Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9) 

* kvinna32 (FET v.38)

* Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)
    * Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET

GravidGravida
    * A79 * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf

• Chan2
    EbbaGrön: Grattis!!!! Gravid Sååå härligt.

Tar bort mig från listan igen, jag dök upp där igen när fel kopierats...
    *Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9) 

* kvinna32 (FET v.38)

* Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET

GravidGravida
    * A79 * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf

• Chan2
    vårt 2012 skrev 2012-09-11 22:03:08 följande:
    Här händer det grejer!

Näe visst känns det knasigt att man ska fortsätta med allt som om inget hänt och ändå testa på utsatt testdag, eller är det bara jag som är knasig och känner/tycker så? Är oxå helt säker på att det inte kommer att vara de man vill den 18:e men men det kan bara tiden utvisa och just nu vill jag bara att min mens ska ge med sig...
    Denna omgång har varit annorlunda, kan ju vara för att man haft så många ägg men jag vet inte....har iaf mensvärk till och från hela tiden (brukar ha det 1:a & på sin höjd 2:a dagen) och blöder som vanligt... känns det som vanligt för dig?
  • drömmer om ett barn
    Chan2: Vid första försöket kom min blödning på ruvardag 15 och jag ringde aldrig kliniken utan väntade till testdagen 3 dagar senare innan jag kontaktade dem. Har för mig att jag slutade med progesteronet när blödningen kom eftersom jag tog ett gravtest som inte längre var positivt så det kändes onödigt att fortsätta. Vid frysförsöket hade kliniken sommarstängt så då gick det inte att ringa. Förstod direkt blödningen kom att vi misslyckats så jag tog aldrig något gravtest. Skickade bara in pappret med besked till Umeå.

vårt 2012: Vad ledsamt att det inte gick vägen för er.. Gråter Hoppades väldigt mycket med tanke på det hemska ni fick gå igenom förra gången. Ingen ska behöva vara med om en sådan sak.. Rynkar på näsan

Förstår att dessa tankar kommer men kan inte tänka mig att vare sig ni eller någon annan som inte lyckats med behandlingen inte är lämpliga att få barn. Vi har bara otur i livets lotteri.

När jag pratade med kliniken efter sommarstängningen så hade jag redan bestämt mig för ett 3-pack. Sköterskan höll med om att det kunde vara en stressfaktor att endast köpa ett försök för då känner man att man MÅSTE lyckas på det. Nu har vi tre försök + en FET och det känns som att det borde lyckas på något av dessa. 4 försök till priset av 2 borde väl vara en bra affär?

Kram
  • Norris
    EbbaGrön: Grattis vad roligt! Nu får man ju upp hoppet lite när man ser att det går vägen för andra Skrattande

drömmer om ett barn: Jag hoppas faktiskt inte för mycket för det är bättre att bli positivt överraskad om det går vägen än att bli besviken om det inte går. Min sambo däremot är helt tvärtom. Han tycker att jag är dum och att jag inte hoppas tillräcklig mycket. Fast det gör jag ju egentligen men kanske håller det lite inom mig. Åh det är så svårt hur man ska tänka!!

Tog blodprovet i måndags och ringde och skulle boka en tid för det. Helt sjukt men dom kunde BARA INTE ge mig en tid. 2 MINUTER tar det liksom. Åhh jag blev sååå arg. Blev tvungen att åka 12 mil (enkel väg) för att lämna ett litet jäkla blodprov. Sjukhuset tyckte att jag skulle göra en anmälan till vårdcentralen.
    Å igår var jag på ultraljud. 12 blåsor mellan 10-13 mm =) Nytt ultraljud på fredag och sen är det väl dags för ÄP nästa vecka! =)