Norris: Nej, det är verkligen inte lätt att veta hur man mentalt ska förbereda sig. Men jag tror ändå att jag kör på som senast och inte har för höga förhoppningar. Som du säger: hellre positivt överraskad än tvärtom.
Men herregud.. var du tvungen att åka 12 mil enkel väg för ett blodprov!?

Så arg jag hade blivit! Nog måste dom väl haft två minuter över? Jag bokade inte ens tid (trodde det var drop-in på vårdcentralen som jag gick till denna gång) och dom tog in mig direkt och sa att det inte var några problem.
Roligt att höra att du hade så många äggblåsor, kommer bli en stor och fin äggskörd det där!

Kan inte ge några bra råd gällande spa-vistelsen. Man har ju läst att det inte är bra för spermierna med alldeles för varma bad.. men vet inte vad som räknas som FÖR varmt. Hade varit mysigt om ni fick en dag för er själva innan det är dags för äggplock och återföring.
Freja150: Vad glad man blir när man läser om er positiva energi!

Önskar jag kunde känna likadant, men jag törs helt enkelt inte hoppas för mycket.
Vad spännande med äggplock på måndag, håller tummarna för att det ska gå bra!

Oj, vad många VUL du fått göra! Blev det att öka sprutdosen eller har du kört på samma hela tiden?
Vi stannade i Umeå tills det var dags för återföring. Kändes bra att ta det lugnt efter ÄP, tror inte jag hade klarat att sitta 50 mil i bil just då. Blev åksjuk bara den korta vägen tillbaka till hotellet (kan förstås ha berott på morfinet, då vi åkte nästan direkt efter ÄP eftersom jag inte hade ont alls). Kommer göra likadant denna gång, vi behöver en liten minisemester känns det som.
vårt 2012: Väldigt bra att frågan diskuteras! Hoppas dom kommer fram till att alla par får tre försök finansierade av landstinget. Alla bör få samma chans till möjlighet att få barn, oavsett var i landet man bor.
Har också undrat om VUL ingår i priset, trodde inte det. Mitt högkostnadsskydd för läkarbesök har gått ut så får se vad dom säger nästa vecka. Det kändes väldigt bra att inte behöva betala något för medicinerna denna gång!