• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Tog mitt andra blodprov igår och nu ringde dom från Umeå och meddelade att jag ska öka dosen från 150ie till 225ie fr.o.m ikväll. Känns som en jättestor ökning! Förvånad Förra gången körde jag ju på 125ie hela vägen och behövde aldrig ändra dosen. Börjar bli nervös.. är rädd för att bli överstimulerad och sabba hela försöket. Blir en lång väntan till fredag och VUL.

Mirage: Jag trodde nästan att mitt blodprov som togs förra veckan kommit bort. Tog den på måndagen, på tisdag eftermiddag ringde Umeå och sa att dom inte fått provsvaret. Fick lite smått panik men på onsdag eftermiddag ringde dom igen och hade då fått svaret. Så ibland får man vänta lite extra.. Glad 

• Freja150

9 ägg blev befruktade av 10 fruktsamma, 2 ägg var helt odugliga och hade inte heller blivit befruktade så det känns som en bra utdelning! Blir insättning på lördag. En ny sorts väntan inför lördagen nu...

Norris : Nu borde du vara klar, spänd att höra hur det gått för dig? 

• Chan2

OJ OJ oj vad det händer saker för många helt plötsligt! Glad

Vårt2012: Du har gjort samma angenämna (läs plågsamma) ärende idag dvs tagit testet som man redan visste skulle bli negativt (men SOM man hoppades ändå) och sedan meddelat kliniken resultatet.
    Jag blev uppringd typ direkt och bokade in en tid för läkaren att kontakat oss, jag tror inte att vi ska göra någto mer IVF förök men iom den långa väntetiden så ville jag ändå boka in tiden och bli kontaktad för att få svar på frågor.

Hur var det för er ska ni göra fler försök?

Nu när man tänker tillbaka på hela IVF resan man gjort så kan man inte göra annat än att sakna det lite och vilja göra om det utan att redan ha gjort det en gång...hänger ni med?! Så när jag läser om ni som ska börja spruta och som ska in på ÄP osv osv guuud jag minns såklart mina känslor och förväntningar och när jag tänker på att de är borta nu så blir man såå ledsen.

Håller alla tummar och tår att det blir allas2013 {#emotions_dlg.flower}

• Norris

Hej allihop!
    Jag ser att det har varit mycket aktivitet i tråden idag men jag skriver lite innan jag läser allt :)

Kom hem från Umeå för en stund sen. Det har varit en ganska jobbig, men ändå helt okej dag. Äggplocket var smärtsamt men ändå överkomligt. Fick mycket smärtstillande men dom plockade ut 35 ägg!!!! Inte dåligt, så jag förstår varför det gjorde ont. Men smärtan efter var värre, använde tens så då blev det lite bättre bilresan hem var en pina haha :) spydde som en gris i bilen också. Nu låter det jättehemskt men det var faktiskt helt okej ändå.

Freja150:
    Grattis till 9 befruktade ägg :)
    Jag ska tillbaka på torsdag för återföring.

• Freja150
    Norris skrev 2012-09-18 17:56:39 följande:
    Hej allihop!
    Jag ser att det har varit mycket aktivitet i tråden idag men jag skriver lite innan jag läser allt :)

Kom hem från Umeå för en stund sen. Det har varit en ganska jobbig, men ändå helt okej dag. Äggplocket var smärtsamt men ändå överkomligt. Fick mycket smärtstillande men dom plockade ut 35 ägg!!!! Inte dåligt, så jag förstår varför det gjorde ont. Men smärtan efter var värre, använde tens så då blev det lite bättre bilresan hem var en pina haha :) spydde som en gris i bilen också. Nu låter det jättehemskt men det var faktiskt helt okej ändå.

Freja150:
    Grattis till 9 befruktade ägg :)
    Jag ska tillbaka på torsdag för återföring.
    Norris: Grattis till 35 ägg, wow!!! Dom pratade inte om att odla till blastocystisar? och därmed bara eventuellt återföring på torsdag för er? Till oss meddelade dom prel. onsdag men idag ringde dom och meddelade lördag i stället då så många av mina ägg blivit befruktade, och jag hade ju bara en tredjedel av vad du hade! 
  • Enya

Hej allihopa!!

Vart här ifrån ett tag, vart ju  som sagt väldigt dålig när jag vart överstimulerad.

I helgen fick jag min mens blödning å idag så ringde dom från Umeå, vi ska som sagt göra ett nytt försök men ta den korta metoden istället, hoppas man inte blir överstimulerad å att allt går bra, för oss denna gång.

Ser att de gått bra för en del grattis.

Tråkigt att de gått ont för er andra, vi får hoppas tillsammans att de går.

Kommer gå in och skriva lite oftare nu vad som händer.

Kram på er            

• Mirage

Drömmer om ett barn: Men fy vad läskigt, förstår att du hann bli nervös! Vilken lättnad det måste ha varit när de hittade provet! Precis som du sa så ringde de från Umeå på em, vid 13:30. Det visade sig att jag är nedreglerad och jag ska börja spruta imorgon... weeee :D

Norris: Men jisses, det var ju helt galet många ägg, att du kunnat stå på benen! Kul att du fick en sån stor skörd!

Enya: Välkommen tillbaka, roligt att du snart får köra igång! Nu hoppas vi på bättre lycka :)!

Pinglan 2012: Grattis till så många blasto, det är ju fantastiskt!

Barreliten: Ja, visst är det skönt att det går så snabbt trots allt!

• Mirage

Uppdaterar mig på listan..

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * drömmer om ett barn (from 13/9, 3:e försöket)
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)

* Mirage (from 19/9 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Tinzu testdag 24/9 2:a försöket, FET
    * Björnen2007 testdag 21/9 2:a IVF 
    * Kvinna32 testdag 2/10 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)

• EEJ

Hur tänker ni som nu börjat betala själv, kommer ni fortfarande att övernatta på hotell i samband med plock och insättning? Det är ju inte direkt gratis med hotellnätter....