• Petto 83

IVF Umeå

Sist jag gjorde ET så gjordes det utan ultraljud. Men det gick ju bra ändå :) går in i vecka 13 i morgon så då är andra milstolpen avklarad.

• Petto 83

Men så kul. Stort grattis till er

Lappgeten skrev 2013-04-28 14:49:29 följande:
    Ibland är det tur att magkänslan har fel....

I morse testade jag positivt =)

Det känns helt fantastiskt även om jag absolut inte kunnat ta in det eller förstått. Nu hoppas jag verkligen att allting går bra, fjärde gången gillt borde ge oss en barn tycker jag. Trodde aldrig att första IVF-försöket skulle lyckas.

Jag var riktigt positiv ända från insättningen tills i torsdag, då föll allt och jag var helt övertygad att jag var inte var gravid. Jag tror det var någon form av självbevarelsedrift ifall det skulle misslyckas.

Äralltupptaget- Lycka till!

• Petto 83

Håller tummarna att allt går bra och att ni får ett fint +

äralltupptaget skrev 2013-04-27 23:19:11 följande:
    Idag var det dags för insättningen. Var Inte nervös men väldigt förväntasfull :)

Insättningen gick bra, gjorde lite ont då jag fortfarande är väldigt svullen, så läkaren sa att jag skulle ta det väldigt lungt , kunde ta upp emot 1 månad att " läka " helt , så ingen träning för mig på ett tag. :( promenad på sin höjd .

Nu väntar en väldigt spännande tid framöver !!!

• Petto 83

Så spännande att ruva på 2 st :) Det behöver absolut inte vara kört. Mindre än 2 tim efter ET började jag kräkas pga magsjuka och är i dag gravid i v.14 :) Håller tummarna för dig och att du kryar på dig snart.

Ws mamma skrev 2013-05-05 20:37:10 följande:
    Jo jag fick tillbaka två fina blastocyster igår. Idag fick jag magsjuka med feber ... Är det kört då ? De resterande sex blastocysterna skulle odlas vidare till idag för att se om nån kunde frysas ner så jag vet inte om vi måste göra om hela behandlingen om det inte lyckas nu.... Känns verkligen inte som vi har tur... Hur går det för er andra ? Bättre hoppas jag. Kram

• Petto 83

Hoppas verkligen att det är pyret som spökar där inne. Ultraljud får man oftast göra i v.7+ jag gjorde nog mitt 7+5. Håller tummarna

äralltupptaget skrev 2013-05-05 20:41:06 följande:
    drömmer om ett barn - ja jag har fortfarande ont i magen idag söndag, men det är lite bättre. Har tagit 1 alvedon idag , tänkte att jag skulle härda ut under dagen och sedan ta en inför natten så man iaf får sova iom att det är jobb imorgon. Håller koll på vikten och har inte gått upp/ner i vikt, så det kanske ät lilla pyret där inne som lever om!

Hur länge hade du " mensvärken" , inte hela tiden hoppas jag! :)

Ja ,. jag försöker se det positiva i det att vi iaf har en " livlina" i frysen, Skulle detta inte nu gå vägen, så kan vi sätta in ett till och klara " gratisförsöken"

OM man nu skulle bli gravid, vad är nästa steg, när får man göra ett ultraljud och se att det verkligen ÄR någon där inne ?

• Petto 83

det beror på hur dålig man blir. Men dom tömmer inte förns du är riktigt dålig för tydligen kan kroppen producera mera om man tömmer. Jag hade ca 4-5 cm runt magen och det fick försvinna av sig själv dock med hjälp av en hel del preparat.

äralltupptaget skrev 2013-05-06 05:51:58 följande:
    Men hur får man bort vätskan ? Far den bort av sig själv ?

Nektar - vi hade insättningen på lördag och på måndag åkte han , så vi hann !!:):)

• Petto 83

Ja, gjorde vul. Hmm ja kommer inte i håg vad allt hette men det var olgalutran, innohep och nått piller. Är alltid skönt att man får kolla upp det. Lycka till

äralltupptaget skrev 2013-05-06 09:22:30 följande:
    Petto - kollade dom det genom ultaljud eller ? Och vad fick du för mediciner ?

Har iaf ringt min läkare här i luleå och hoppas jag kan få komma på kontroll , det behöver ju inte vara något men bättre att kolla upp det så man slipper oroa sig

• Petto 83

Hur har det gått för dig?

äralltupptaget skrev 2013-05-06 12:26:00 följande:
    Ska få komma dit idag för vul samt blodprover , känns skönt att kolla upp så allt står rätt till :)

• Petto 83

Så skönt att det gick bra. Men 7 ägg är inte så bara. Håller tummen för att dom delar sig fint fram till ET. Smärtan i magen kan sitta i några dagar typ 2-4 tror jag. Är nog lite från person till person också.

Hela85 skrev 2013-05-06 21:48:57 följande:
    Då var äggplocket fixat, gick faktiskt mkt bättre än jag trodde :) 12 äggblåsor plockades ut men blev "bara" 7 ägg så insättning blir troligtvis onsdag. Så himla skönt att få det gjort nu längtar jag efter att få bli ruvare :)

Har dock en himla smärta i magen som jag hoppas försvinner till imorgon. Många som haft ont efter ÄP?  

• Petto 83

Håller tummarna att det bara är nått skrot som ska ut. Förstår att du blir less. Tänk om man bara kunde påverka hela denna process. Men ibland känns det bara som ett lotteri, man har tur ibland och ibland otur. Hoppas hoppas ni får ett fint + snart Kram

Nektar skrev 2013-05-06 21:49:31 följande:
    Vag blödning nu ikväll...skumt att den kommer och kommer så tidigt. Förra stimulerade fet kom den ju inte alls förrän jag slutat med alla hormoner. Så less man blir. Ung, toppenembryon och hälsosam. vad kan vara fel? Får se hur blödningen fortsätter...

Svar på tråden IVF Umeå