• Petto 83

IVF Umeå

Gravpenning är samma som havandeskaps penning. Jag blev beviljad 100% g.penning och var sjukskriven 50% och fick då veta att sjukskrivning går före g.penning så jag fick då.50/50. Vet inte om det gjorde dig nå klokare.

Kul med en till Umeå tråd. Är sj i full gång med stimulerat Fet, vul på måndag :)

• Petto 83

A79: låter som en bra idé. För jag hade ett himla tjorv med FS då det beviljats från båda håll och bart kopplad hit och dit. Hoppas det går bra gör dig.

Blir spännande och höra när det blir insättning, har vart väldigt lättstimulerad men det här är vårt första Fet (syskonförsök) så det här är nytt för oss :)

• Petto 83

A79; skönt att det löste sig med fk, dom är ju känd för att vara struliga :) Vi fick våran lille pojk för i dag 10 mån på andra ivf-en. Så detta är första syskonförsöket, från frysen som är samma "laddning" som våran skatt ;)

EEj: jag testade på rd 12 med våran son och fick ett tydligt + men det är ju lite olika hur tidigt det visar.

• Petto 83

Shit, är typ nervös/pirrig inför vul-et i morgon haha Det trodde jag inte.

Tror det beror på att vi har mindre press denna sväng då vi faktiskt har ett underverk redan :)

• Petto 83

Då var vul avklarat :)

Fick tid för återföring nästa tisdag, hoppas hoppas att eskimån klarar sig!!

• Petto 83

Här är en till som läste om missfall och dylikt. Läste också om olika procent från olika veckor osv. Fick blödningar i vecka 12 och 14 så fick göra ul då och allt såg bra ut. Tror mycket berodde på min bm som uttryckte sig klumpigt kan jag tycka...

Försök njuta för det är en underbar tid

Hoppas jag/vi får uppleva den igen

• Petto 83

Jag kör stimulerat Fet nu. Äter femanest, 3 piller/dag hade vul på dag 12 för att kolla slemhinnans tjocklek. Och på tisdag 1 vecka efter vul har jag återföring och ska du ha tagit vaggisar i 2 dagar + femanest.

• Petto 83

Norris: nä tror inte det. Vilket känns väldigt skönt då jag mått väldigt dålig under behandlingen. Gick ju bra förut men ni då man har en liten kan man inte lägga sig hur som helst.

• Petto 83

På vårat andra försök frågade jag om vi kunde få 2 embryon tillbaka men fick då till svar att det är inget man kan önska utan kvalité och antal försök påverkar och att det är något som deras chef bestämmer inte läkaren själv... Jaha tänkte vi. När det var dax för återföring fick jag veta i gynstolen att vi skulle få 2 i bra kvalité och även embryo glue. Så jag vet inte hur det egentligen går till, för det var inte så att vi tjata direkt Men då blev jag i alla fall gravid och om det har att göra med antalet el embryo glue eller att det bara var vår tur vet vi inte.

• Petto 83

Norris: vet inte exakt vad det är haja Men embryot ligger i nån typ av vätska vid återföringen och då är väl embryo glue lite kletigare kanske :-/ men frågade Dr Jenny och det lät som att det inte användes längre.

Svar på tråden IVF Umeå