Inlägg från: Enniie |Visa alla inlägg
  • Enniie

svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat

Uj uj vad varmt det vart idag. Nu har man hunnit blivit lite bortskämd med kyla då det regnat och så. Nu small det till med värme och man typ dööör.....

Var på Mvc igår. Bebis ligger låångt nere redo att födas. Är jag förberedd än? NEJ!

Jag har för första gången sådan ångest och oro över förlossningen. Jag ifrågasätter mig själv varje dag om jag kommer att klara det eller inte.

Maten är som vanligt. Kan inte äta alls i stressade eller pressade situationer, men är jag själv så går det bättre. Jag ska innan den 25/8 bli kallad till allmänpsyk, så just nu väntar jag bara på en tid. Att få bukt på det hela innan bebi kommer är ju uteslutet eftersom bf är om 25 dagar, men kort efter förhoppningsvis!

Jag hoppas ni mår bra, för nu har det vart tyst här ett tag.        

• Enniie

Skönt att få livstecken av dig! Vart orolig där ett tag . Skönt att det är bättre iallafall.

Här rullar det på som vanligt. Mellersta sonenär inne i en förjävlig trotsperiod som helt ärligt nästan tagit knäcken på mig. Har knappt kunnat äta på 4 dagar av all inre stress. Firade min äldsta son idag som fyllde hela 7år. Första dagen i skolan också, samtidigt som vi nu skolar in dom två yngsta i förskolan. Fullt upp med andra ord.

Nu börjar också graviditeten gå mot sitt slut. Slemproppen har släppt i 3 omgångar idag och jag börjar bli riktigt nervös. Är superrädd för att få ångestattacker under förlossningen osv . Pust!

Jag har iallafall fått en tid till allmänpsyk nu, äntligen . Längtar efter att få tillbaka mitt liv!

Kram! ?

• Enniie

Här blir man bara tjockare. Har snart ökat 30kg under denna graviditet och ligger strax över 80kg nu. Har förvärkar konstant och slemmisen fortsätter släppa. Den iingen bebis i sikte....

Igår slog den värsta tandvärken någonsin till. Jag hade så ont så jag bara grät. Klarade inte ens att gå till vc för järndropp. Har en otrolig tandläkarskräck men tog mig i kragen och ringde jouren igår och fick en tid idag. Första gången sedan 2007.

Jag höll på att börja grina flera gånger och skakade som en tok när jag var där. Dom konstaterade iallafall att jag inte har en enda hel tand i munnen. Dom fyllde i den jag hade ont i nu, och så fick jag en ny tid 1a oktober efter bebis kommit då jag kommeratt få lugnande. Har fortfarande ont och är matt då jag inte kunnat äta ordentligt på snart två veckor.

Är verkligen helt slut i psyket just nu. Är så trött....

• Enniie
    NeLe skrev 2012-08-30 20:40:01 följande:
    men åh vad roligt.. När kom den och vad blev det? Hur stor?? Berätta allt

Vattnet gick igår morse vid 06. Fick några få värkar vid 09 och åkte in för kontroll på specmödra vid 10. 11.03 vart vi inskrivna och då var jag öppen 5-6cm till min stora förvåning då värkarna inte var så farliga. 12 32 tittade han ut. Gick riktigt fort. 3695g och 52cm.

Fick stanna kvar över natten eftersom jag äter ångestdämpande tabletter. Dock så är allt så bra som det kan med lillen.

Längtar hem nu!
  • Enniie

Nej. Bara ett par små innan pga all nervositet.dock nu efter har jag haft en del. På det så är man dunderförkyld. Har sovit 4Tim sedan bebis kom.

Hjärtat slår oregelbundet och man har svårt att slappna av då dom större syskonen bråkar stup i kvarten. Ska dock prata med Bm på måndag och se om hon har några tips.

• Enniie
    henricko skrev 2012-09-04 10:21:23 följande:
    Grattis till lilla bebisen.. skäms att jag inte har skrivit på länge. Men jag har varit på sjukhus av o till, mått skit. Nu mår jag bättre o ska få vara hemma. Hoppas allt är bra med dig vännen

Usch då. Varför vart du sämre? Här är allt som vanligt. Kan inte äta ordentligt, har magont (antagligen pga att tarmarna lägger sig till rätta och för att man inte äter) och känner mig allmänt yrslig, matt och trött.

Mådde bättre när jag var gravid.

Kram
  • Enniie

nu hade jag första träffen med psykologen på allmänpsyk. ska träffa henne en till gång innan det beslutas om vart och vilken hjälp jag ska få. Hon verkar verkligen super... Annars är allt ganska mörkt här hemma. Börjar nog landa efter förlossningen. var ju både förkyld och hade gallstensanfall som nu är borta tack och lov. Dock så har man en "nattbebis" som inte låter en sova mer än 2h varje natt, så trött är ju bara förnamnet . Började helt bara sådär grina för en stund sen. Är nog trött på det mesta. men stark är man, inför familj och vänner, konstant...

• Enniie

Hallå? Hur mås det härinne?

Här är det lite värre. Kan inte längre äta så som jag gjorde innan, dels pga hemsk tandvärk, igen. Känner mig också mer nedstämd numera än innan, och har "djupare" 

En dag i taget, och vissa dagar; en timma i taget.

Kram!      

• Enniie

oj, jag såg att halva mitt meddelande inte syns. Menar alltså att jag har djupare depressionstunder numera. Jag blir inte alls glad av sådant som jag förut uppskattade. Sambon överraskade ex mig med en syskomvagn för nån vecka sedan, vart knappt glad även fast jag gärna ville ha en. Han skulle igår kväll överraska mig med att han fixat barnvakt så vi kunde gå på bio, men jag ville helt plötsligt inte alls gå ut. känns jätte tråkigt. Idag har man också präglats av en helvetes tandvärk som gjort en ännu mer nedstämd.

Nä, jag vet inte om det har med förlossningen att göra, eftersom jag var nere redan innan.

Spännande Nele, då är det nedräkning på hög nivå nu antar jag?

vad är phagofobi för något?

Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat