svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat
KanDetHändaNu skrev 2012-11-05 11:07:17 följande:
Jaa de hoppas jag oxå....Men du mår illa när du äter? De e inte att du har svårt med konsistensen eller har svårt med t.ex salt eller peppar som gör att du mår illa? Har du fobi för att kräkas?
Men tycker du att maten smakar annorlunda mot förr? för då kan de vara någon typ av depression du har för de finns många olika typer, och vad är de för medicin som du tar??.
Vill oxå gå på KBT, har frågat efter de så nu är de bara att vänta å se om jag får testa på de, hoppas att de funkar bra för dej.
Men är de inte svårt att vara gravid/ha ett barn när man har svårt att äta??
Efter att ha levt på flytande, såsom välling och fil, så smakade helt plötligt barnmaten supergott, som egentligen knappt smakar något alls.

Just nu äter jag Mirtazapin. Har också precis höjt dom från 30mg till 45mg då jag inte kände av någon skillnad av dom, bortsett från att jag kan äta lite lite, då och då.
Jag är skitnervös över kbt. Just också för att jag vet vad jag kommer att "utsättas" för. Men det är ju ett måste om jag någonsin ska bli frisk nog.
Att vara gravid med detta var inget problem, faktiskt. Man hade lite mer yrselkänslor och så bara, eftersom kroppen var så matt. Men man fick liksom en sporrning att äta. Eftersom det handlade om någon mer än dig själv. Dock så känns det mer med dom andra barnen, att ha energi och ork till dom. Men vill man så går det. Dom är min motivation här i livet, och utan dom så hade jag inte klarat detta, helt säkert.
Det enda "problemet" jag hade under denna graviditet som var, va att jag hade väldigt lågt ferritin och järnvärde. Eftersom jag inte kunde äta mat som innehöll det så fick jag ta järndropp.