• henricko

svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat

Hej. Jag har inte kunnat svälja ner mat på ca 2 månader, får en sån panik,ångest när jag ser mat. Tror att maten ska fastna i halsen. Har börjat på kbt och är sjukskriven, men tycker inte att jag blir nå bättre. Har haft det väldigt stressigt och jobbigt i några år så enligt min läkare har jag blivit utmattad och därför fått dessa panikattacker o ångest. Men jag orkar inte ha det så här, har ju barn. Vissa dagar orkar jag inte med dom, Tur att man har en underbar sambo som fixar o donar. Är det någon som har haft samma problem med att svälja ner mat,, som kan ge mig lite stöd o råd. För jag är så less på att leva på fil.

• Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat
  • Enniie

Ja, det var skitjobbigt i början då jag alltid haft han på heltid. Nu känns det dock bättre. Att veta när jag har honom att jag har energi och ork till att anstränga mig till det yttersta när jag är med honom (handlar nog om kompensation från min sida). Han började dock må mycket bättre när han fick bo hos sin far. Dels för att dom haft urusel kontakt innan, och också för att han slapp se mig må dåligt.

Okej. Vilken avdelning? Jag jobbade på förlossningen innan (och under tiden) allt detta började förra året. Förlorade dock jobbet då jag inte fått mer pass från dom. Vart så dålig ett tag där så jag knappt kunde ta mig upp ur sängen, ännu mindre jobba. Är alltså också uska.

• NeLe

Ja men det som funkar bäst för er är ju det rätta! Förstår då att ni valt göra som ni gör, man får ju trots allt inte vara självisk. barnet/barnen ska ju inte behöva komma i kläm.

Jag jobbar på en ögonkirurg mottagning, 7 våningar nedanför förlossningen jag gick dock upp till förlossningen i början på månaden o frågade de om de behövde extra hjälp men d var lite för sent för att skola in mig osv så jag fick nöja mig med mina pass inom mitt område

• Enniie

Usch vilken natt!

Lade mig som vanlig för sent, vid 03 tiden. Vaknade sen 1½ timma senare av världens äckligaste halsbränna och illamående. Låg sen vaken till 06.30 ca innan jag kunde somna om och sova ett par timmar till, dock så vaknade jag var 10e minut. Jag är TRÖTT idag!

Är inte så pigg på matfronten heller. Knappt något vill gå i. Ikväll blir det att lägga sig betydligt mycket tidigare.

• henricko

Varit på en tripp med familjen, bott i en stuga o varit på djurpark bla.. Barnen är super nöjda, jag har kämpat med maten men inte åt man mycket varje dag.

Idag har vi haft sååå varmt, ingen ork till nått. Värmen tar knäcken på en, fast man ska inte klaga.

I morgon kommer en från ätgruppen hem till mig o ska äta lunch .. skönt att man har dom.

Sambon min börjar jobba i morgon, hans semester är slut.. hmm önskar dock att han kunde vara hemma.

• Enniie
    henricko skrev 2012-07-29 18:55:46 följande:
    Varit på en tripp med familjen, bott i en stuga o varit på djurpark bla.. Barnen är super nöjda, jag har kämpat med maten men inte åt man mycket varje dag.

Idag har vi haft sååå varmt, ingen ork till nått. Värmen tar knäcken på en, fast man ska inte klaga.

I morgon kommer en från ätgruppen hem till mig o ska äta lunch .. skönt att man har dom.

Sambon min börjar jobba i morgon, hans semester är slut.. hmm önskar dock att han kunde vara hemma.

Men va skönt ändå att komma bort lite? Du bara kämpar och kämpar. Tänk vad stark du är! Att du orkar, fastän du vet varenda morgon när du vaknar, att du måste kämpa lite till. Du är verkligen en stjärna utan dess like!

Här rullar det på. Ingen större förändring. Igår gjorde jag potatissoppa som jag faktiskt fick i mig en del ifrån. Annars går man bara nu och är varm hela tiden. Denna värme! Fötterna är svullna till max (övriga kroppen också för den delen), och igår när jag var o handlade på Coop där vi bor så sa kassörskan att hon var helt bestämd på att jag var på BB vid detta laget. "-Du ser ju ut som om du ska få när som helst". Haha, aa. 36 dagar har man ändå kvar, men det ser ut som om jag gått 2 veckor över tiden. 

Sambon har precis dragit iväg för att sätta sig på en uteservering med några arbetskamrater. Barnen leker och jag sitter här och rullar tummarna. Ska bara vara ikväll. Jag hoppas på att sambon kommer sent ikväll så man får lite tid för sig själv.

Det har vart bra mellan oss ett tag nu. Men sen så kommer det små incidenter som gör att jag börjar tvivla. Idag har jag visat det också. Ändå försöker han vara snäll och gullig, vilket bara gör mig irriterad.

Men en sak är säker. Det är hans mamma som är grunden till allt. Det är till en stor del hon som gör att jag tänker i dom banorna som jag gör. Jag orkar inte längre med henne, eller hur sambon blir med henne. usch...       
  • henricko

Tack för dina ord.. nog allt kämpar man.. du vet själv.

Tycker synd om dig som har så mycket vätska i kroppen, 36 dagar kan vara väldigt långt om man sväller upp som du gör.

Du har inte fått nått för de..

Skönt att höra att du o din sambo har haft det bra mellan er ett tag,, tråkigt att höra att hans mamma är orsaken till allt. Måste ni ha kontakt med hon om hon inte är nå bra.

Min sambo har inte nån kontakt med sin mamma alls, han bröt med hon för 2 år sedan. Å jag kan ärligt säga att det va det bästa som kunde hända.

Varför ska man ha människor omkring sig som inte bryr sig om nått annat än sig själv, hon hade inge intresse alls för sina barn barn eller att vilja vara en del utav dom.  Hon bryr sig inte heller om min sambos brors barn. Så tragiskt

Jag hoppas du får en lugn kväll o att du får i dig lite mera i magen. Jag har ätit lasagne en halv portion.. ska försöka få i mig lite fil till kvällen.

Försök o slå ifrån dom där tankarna som gör att du tvivlar på ditt förhållande- låt inte hon få den äran att starta bråk mellan er.

Förstår att det är svårt, men han lever sitt liv med dig. Inte med henne.

Kram              

• Enniie
    henricko skrev 2012-07-30 19:45:25 följande:
    Tack för dina ord.. nog allt kämpar man.. du vet själv.

Tycker synd om dig som har så mycket vätska i kroppen, 36 dagar kan vara väldigt långt om man sväller upp som du gör.

Du har inte fått nått för de..

Skönt att höra att du o din sambo har haft det bra mellan er ett tag,, tråkigt att höra att hans mamma är orsaken till allt. Måste ni ha kontakt med hon om hon inte är nå bra.

Min sambo har inte nån kontakt med sin mamma alls, han bröt med hon för 2 år sedan. Å jag kan ärligt säga att det va det bästa som kunde hända.

Varför ska man ha människor omkring sig som inte bryr sig om nått annat än sig själv, hon hade inge intresse alls för sina barn barn eller att vilja vara en del utav dom.  Hon bryr sig inte heller om min sambos brors barn. Så tragiskt

Jag hoppas du får en lugn kväll o att du får i dig lite mera i magen. Jag har ätit lasagne en halv portion.. ska försöka få i mig lite fil till kvällen.

Försök o slå ifrån dom där tankarna som gör att du tvivlar på ditt förhållande- låt inte hon få den äran att starta bråk mellan er.

Förstår att det är svårt, men han lever sitt liv med dig. Inte med henne.

Kram              
    Ja, hela hon bidrar enbart med negativ energi. Hon var bra med barnen, eller ja, det är hon ännu, men hon är mer insatt i ett barn, än det andra. Våran gemensamma älsta son är hon väldigt mån om, minstingen därimot struntar hon nästan fullkomligt i. 

Hissen går inte ända upp på henne, vilket jag intalar mig själv varje gång hon håller på, men det blir inte lättare för det. Sambon är ganska mammig, så det är närmare uteslutet att han skulle säga upp kontakten med henne. Ärligt talat så är hon så pass duktig på att manupilera så hon skulle utan problem få honom att säga upp kontakten med mig, för hennes skull. Så är det tyvärr...

Jag håller god fot med henne enbart för sambons och barnens skull. Men både hon och jag är väl medvetna att vi inte tycker om varandra. Men det är inget som sägs högt.

va bra att du fick i dig lasagne. jag har fortfarande inte lagat det fastän jag vart så sugen.

Sambon är iväg med några arbetskamrater ikväll, så jag ska lägga mig med benen högt med min krysstidning nu när kidsen sover. Imorgon ska jag till Vc för en massa prover då mitt Hb börjar gå ner igen.

Kram!             
  • henricko
    Enniie skrev 2012-07-30 20:17:58 följande:
    Ja, hela hon bidrar enbart med negativ energi. Hon var bra med barnen, eller ja, det är hon ännu, men hon är mer insatt i ett barn, än det andra. Våran gemensamma älsta son är hon väldigt mån om, minstingen därimot struntar hon nästan fullkomligt i. 

Hissen går inte ända upp på henne, vilket jag intalar mig själv varje gång hon håller på, men det blir inte lättare för det. Sambon är ganska mammig, så det är närmare uteslutet att han skulle säga upp kontakten med henne. Ärligt talat så är hon så pass duktig på att manupilera så hon skulle utan problem få honom att säga upp kontakten med mig, för hennes skull. Så är det tyvärr...

Jag håller god fot med henne enbart för sambons och barnens skull. Men både hon och jag är väl medvetna att vi inte tycker om varandra. Men det är inget som sägs högt.

va bra att du fick i dig lasagne. jag har fortfarande inte lagat det fastän jag vart så sugen.

Sambon är iväg med några arbetskamrater ikväll, så jag ska lägga mig med benen högt med min krysstidning nu när kidsen sover. Imorgon ska jag till Vc för en massa prover då mitt Hb börjar gå ner igen.

Kram!             
    Låter inge vidare må jag säga, synd att din sambo är så mamma kär. Antar att han inte törs säga ifrån till hon när hon håller på.

Min sk svärmor är oxå duktig på att manupilera, folk tror att hon är såå omtänksam. Så lugn o prydlig utan dess lika, men en annan har sett en annan sida. Många har faktiskt sett igenom hon med tiden, från början tyckte nästan alla att min sambo va så hård som inte ville ha nått med hon att göra, men nu i efterhand när dom själva sett hur hon är så förstår dom.

Men du får stå på dig, inte låta hon trycka ner dig. Du har nog med problem.
    Jag ska oxå lägga mig med en korsords tidning om en stund, känner mig lite orolig i kroppen så det lär ta många timmar innan man möter på john blund.

Hoppas allt går bra på vc i morgon, hmm inge bra att Hb börjar gå ner.

Kram    

• henricko

Go morgon.. i dag kl 11 kommer en från ätgruppen hem till mig.

Ska prova att äta lite köttfärslimpa.

Sen vet jag inte vad barnen o jag ska hitta på resten utav dagen, vädret är inte så super bra. Dom vill åka till rövarbyn,men jag vet inte om jag är så sugen på att betala 400 kr om det regnar. Mycket av alla saker är utomhus.

Sov skit dåligt i natt, vet inte varför. Men jag hoppas på att jag ska orka hela dagen innan sambon kommer hem från jobbet.

Ha en bra dag        

• NeLe

Ni är inte de enda som har problem med svärföräldrarna vill jag påstå... Lik din svärmor Enniie så satsar mina svärföräldrar på mer kvalitetstid med den äldsta och försummar den lilla så himla mycket. Det är som om hon inte existerar ibland, visst frågar de om henne men det kommer inte på tal att hon får samma behandling som sitt storasyskon. Jaja deras förlust, det är bara riktigt trist för lillan eftersom hon hör hur hennes storasyskon pratar om svärföräldrarna och hon får aldrig uppleva det utan får "leva" genom honom.

Får se ifall det blir ändring på't när nästa kommer.

Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat