Enniie skrev 2012-09-25 14:56:00 följande:
Vad rar du är.
Ja, man vill ju helt enkelt bara kunna njuta av livet. På det så har detta problem med maten gjort att mina tänder pajjat totalt, och då menar jag totalt. Varenda tand i munnen är trasig, och ett par gånger nu på en månad så har jag haft en otrolig tandvärk. Var på jourtandläkaren för 5 veckor sedan, som fyllde igen den värsta, och bokade då en tid till den första oktober. Har en otrolig tandläkarskräck, så det har tatt mig ca 6år att boka denna tid. Nu fick jag ett brev om att den tiden blitt flyttad till sista oktober.
Det känns ganska så fisigt. Eftersom man äter ännu mindre än innan för att man har så ont, och också det att man får leva på värktabletter (i viss mån såklart eftersom jag ammar) som knappt hjälper.
Nä, livet är allt annat än underbart just nu. Det känns som om man går miste om så mycket, för att man hela tiden är upptagen med hur man mår och inte.
Usch vilken dålig stil att de flyttar på din tid när de vet vad du går/gått igenom och hur det ligger till med din rädsla för att besöka de! Håller verkligen i tummarna för att du ska må bättre snart!
Enniie skrev 2012-09-25 15:35:46 följande:
Ja, det var ju det jag levde på i många månader. Fast mina problem skiljer sig lite mot ex Henrikos problem. Jag har ingen större rädsla för att kvävas, utan mår helt enkelt illa och får istället spykänslor när jag ska tugga och svälja mat.
så har jag också det när jag inte är gravid... Inte kvävande känsla utan ångesten över att man har det i magen och så vill man få bort det