• henricko

svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat

Hej. Jag har inte kunnat svälja ner mat på ca 2 månader, får en sån panik,ångest när jag ser mat. Tror att maten ska fastna i halsen. Har börjat på kbt och är sjukskriven, men tycker inte att jag blir nå bättre. Har haft det väldigt stressigt och jobbigt i några år så enligt min läkare har jag blivit utmattad och därför fått dessa panikattacker o ångest. Men jag orkar inte ha det så här, har ju barn. Vissa dagar orkar jag inte med dom, Tur att man har en underbar sambo som fixar o donar. Är det någon som har haft samma problem med att svälja ner mat,, som kan ge mig lite stöd o råd. För jag är så less på att leva på fil.

• Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat
  • Enniie

Uj uj vad varmt det vart idag. Nu har man hunnit blivit lite bortskämd med kyla då det regnat och så. Nu small det till med värme och man typ dööör.....

Var på Mvc igår. Bebis ligger låångt nere redo att födas. Är jag förberedd än? NEJ!

Jag har för första gången sådan ångest och oro över förlossningen. Jag ifrågasätter mig själv varje dag om jag kommer att klara det eller inte.

Maten är som vanligt. Kan inte äta alls i stressade eller pressade situationer, men är jag själv så går det bättre. Jag ska innan den 25/8 bli kallad till allmänpsyk, så just nu väntar jag bara på en tid. Att få bukt på det hela innan bebi kommer är ju uteslutet eftersom bf är om 25 dagar, men kort efter förhoppningsvis!

Jag hoppas ni mår bra, för nu har det vart tyst här ett tag.        

• henricko

HeeejSkrattande
    Jag har legat på sjukan ett bra tag, mina värden vart så dåliga.

Men nu är dom bättre, jag får i mig för lite näring.Hjärtat o andra inre organ tog stryk av de.

Jag hoppas det är bra med dig o magen din, har tänkt på dig. Men har inte haft till gång till nån dator.

Kram      

• Enniie

Skönt att få livstecken av dig! Vart orolig där ett tag . Skönt att det är bättre iallafall.

Här rullar det på som vanligt. Mellersta sonenär inne i en förjävlig trotsperiod som helt ärligt nästan tagit knäcken på mig. Har knappt kunnat äta på 4 dagar av all inre stress. Firade min äldsta son idag som fyllde hela 7år. Första dagen i skolan också, samtidigt som vi nu skolar in dom två yngsta i förskolan. Fullt upp med andra ord.

Nu börjar också graviditeten gå mot sitt slut. Slemproppen har släppt i 3 omgångar idag och jag börjar bli riktigt nervös. Är superrädd för att få ångestattacker under förlossningen osv . Pust!

Jag har iallafall fått en tid till allmänpsyk nu, äntligen . Längtar efter att få tillbaka mitt liv!

Kram! ?

• henricko

Mina tvillingar har oxå börjat på förskolan.. så stort för domSkrattande

Förstår att du är nervös för att få ångest när det är dags för bebisen att komma, men dom kommer i så fall att hjälpa dig. Du ska se att allt kommer gå bra.

Kanon att du äntligen har fått en tid på allmänpsyk, måtte det vara vettig personal som kan hjälpa dig att må bättre, jag mår mycket bättre nu. Men vissa dagar är det kämpigt. Maten går tungt men jag får i mig mera nu iaf sen ja va på sjukan. Må så gott  

• NeLe
    Enniie skrev 2012-08-21 00:57:11 följande:
     Nu börjar också graviditeten gå mot sitt slut. Slemproppen har släppt i 3 omgångar idag och jag börjar bli riktigt nervös. Är superrädd för att få ångestattacker under förlossningen osv . Pust!
    Kram! ?
    Men åh så spännande, har något hänt än?? Du kanske ligger med bebis i famnen as we speak?!
    Håller i övriga fall tummarna för att du inte ska känna någon rädsla vare sig under eller efter förlossningen.... Hoppas allt går bra!
    henricko skrev 2012-08-20 21:55:27 följande:
    HeeejSkrattande
    Jag har legat på sjukan ett bra tag, mina värden vart så dåliga.

Men nu är dom bättre, jag får i mig för lite näring.Hjärtat o andra inre organ tog stryk av de.

Jag hoppas det är bra med dig o magen din, har tänkt på dig. Men har inte haft till gång till nån dator.

Kram      
    Ojdå, hur kommer det sig att du blev dålig, åkte du på någon infektion?
  • Enniie

Här blir man bara tjockare. Har snart ökat 30kg under denna graviditet och ligger strax över 80kg nu. Har förvärkar konstant och slemmisen fortsätter släppa. Den iingen bebis i sikte....

Igår slog den värsta tandvärken någonsin till. Jag hade så ont så jag bara grät. Klarade inte ens att gå till vc för järndropp. Har en otrolig tandläkarskräck men tog mig i kragen och ringde jouren igår och fick en tid idag. Första gången sedan 2007.

Jag höll på att börja grina flera gånger och skakade som en tok när jag var där. Dom konstaterade iallafall att jag inte har en enda hel tand i munnen. Dom fyllde i den jag hade ont i nu, och så fick jag en ny tid 1a oktober efter bebis kommit då jag kommeratt få lugnande. Har fortfarande ont och är matt då jag inte kunnat äta ordentligt på snart två veckor.

Är verkligen helt slut i psyket just nu. Är så trött....

• NeLe
    Enniie skrev 2012-08-30 20:19:24 följande:
    Nu har jag fått min lilla bebis.
    men åh vad roligt.. När kom den och vad blev det? Hur stor?? Berätta allt
  • Enniie
    NeLe skrev 2012-08-30 20:40:01 följande:
    men åh vad roligt.. När kom den och vad blev det? Hur stor?? Berätta allt

Vattnet gick igår morse vid 06. Fick några få värkar vid 09 och åkte in för kontroll på specmödra vid 10. 11.03 vart vi inskrivna och då var jag öppen 5-6cm till min stora förvåning då värkarna inte var så farliga. 12 32 tittade han ut. Gick riktigt fort. 3695g och 52cm.

Fick stanna kvar över natten eftersom jag äter ångestdämpande tabletter. Dock så är allt så bra som det kan med lillen.

Längtar hem nu!
Svar på tråden svårt att svälja ner mat-ångestrelaterat