• Golddigga

Vi med pigmentfläckar/Melasma!

Om man går till en hudläkare, vilken typ av behandling väljer dom? Jag har tänk gå till en efter nästa sommar om dom kommer tillbaka..eller om jag faktiskt inte blir av med dom.

Är set standard att som skriver ut aberela eller finns annat medel?

• Golddigga

Ja jag har hört gott om aberela och tänkte efter denna sommar se vad som händer och boka tid hos en hudläkare. Då är det "bara" och köra igång med aberelan när hösten kommer och förhoppningsvis bli av med allt och mycket billigare. För man verkar ju leva med det här:-/ tack för dina tips!

• Golddigga

Alltså vad drygt!! Mina kinder ser jättefina ut nu allt har blekt bort nästan, men muschen sitter som berget!! Grr! Har gjort 8 behandlingar med kemisk peeling! De sista två med 50% syra!! Så himla trist:-///

• Golddigga

Samma här ( så jäkla trist!!! och imorn är min 9e behandling och jag ger upp efter 12st, eller kanske tidigare..Ibland undrar jag om de hade blekts mer av sig självt då två av mina vänner som lider av samma har blekts så se inte syns nåt. Men mina syns i alla fall på överläppen! kanske för att penslingen gör att det kommer upp mer och mer på ytan. Jag vet inte. MEN jag googlar en del och ramlade in på systrarna Graafs bloggar och båda lider av samma sak. Så även vackra kändisar som man tror är perfekta har rejäla fläckar i hyn och musche. Så kanske bara å acceptera och hoppas det läker ut om man skyddar sig.

Min hy blev oxå väldigt finnig men inte längre det gick över. Har din blivit fet oxå?
    Kram

• Golddigga

Så nu har jag gjort min 9e behandling och avbryter de tre sista och tar en paus. Det har typ inte hänt nånting på överläppen så jag kommer jobba på med hemma produkterna och om jag gör nån behandling i feb så blir det hudslipning! Eller avvakta helt till hösten och se vad som händer efter sommar och allt.

Kram på er!

• Golddigga

Kul!!! I vilket nr kommer reportaget ut? Vill läsa, men tyvärr inte vara med själv. Och dessutom är jag 30

• Golddigga

Synd att det var tvungen att vara nån under 26 men jag förstår att det är eran målgrupp. Annars har ju Hannah Graaf samma problem, rejält i ansiktet på somrarna och det finns en bild på Google från 2009 med en "riktigt" mans mustasch! Inte så kul men hon verkade inte lids utav det:)

• Golddigga

Nån dom provat Yellow cream från dermaceutic??

Den har jag beställt nu i mitt sista hopp från skincity.se en specialprodukt mot pigmenteringar och ganska stark. Bra pris 549:- och hade erbjudande 30%. Jag känner att springa på salong har man inte råd med hela tiden och hela ens liv.

• Golddigga

Har kört med yellowcream från dermaceutic i två veckor och det är nog den enda som gett resultat! fantastiskt!!Dyr Kemisk peeling släng dig i väggen!!

Svar på tråden Vi med pigmentfläckar/Melasma!