Vi med pigmentfläckar/Melasma!
Uppdatera gärna:)) för mig har det blivit mycket bättre:))) !!
Uppdatera gärna:)) för mig har det blivit mycket bättre:))) !!
Vad använder ni för skydd?? Alltså förvar inte bli gravid?? Östrogen är det hormon sim kan trigga igång melasman och göra den värre. Min läkare säger att det hormon inte finns i hormonspiral Mirena. Alltså bara gulkroppshormon. Då ska det ju inte vara nån fara?? Har läst så mycket negativt nu om kopparspiral så jag vet inte vad jag ska göra...jag gillar att inte äta hormoner oxå.. Hmm..
Hur gör ni?
Hmm det känns lite drastiskt att sterilisera mig, jag är bara 30... Tänk om man ändrar sig... Min läkare poängterade att det säkert skulle bli värre med fläckarna om jag blev gravid igen... Så jag vill inte.. Just nu..
Men hon sa att det är östrogen som triggar melasma och det finns inte i hormonspiralen bara gulkroppshormon.. Då borde det va lugnt?
Innan graviditeten då hade jag vanliga ppiller men efter slutad amning i juli så har jag inte haft nåt..
Puffar tråden då våren snart är här! På gott och ont
Toppen!!! Så länge man kan täcks bra så kan man ju leva med det:) dock är det så svårt att få rätt färg när man beställer på nätet..:-/
Nope det räckte inte för mig med bara solskydd upplevde att det blev värre efter en promenad i solen:( efter det har jag skyddat mig extremt mycket med keps jämt ute och nu framför allt i vår och sommar blir kepsen på. Jag vill inte att det ska bli värre. Har du fått fläckarna nu i solen?
Buzan: så du har märkt redan att fläckarna kommit tillbaka? Jag har inte märkt nåt hittills vet inte om det kanske beror på att jag har solskydd 30-50 varje dag och keps..
Puffar tråden lite
Ja det är förmodligen för att du är gravid.. Så skit det är den här "sjukdomen" släng på dig kepsen om du ändå bara ska promenera i solen. Jag drar ner den och vinklar ner huvudet när jag är ute och går. Jag tycker att min rand på överläppen ser bättre ut förut var det en markant rand och nu är den kortare och lite mer prickig.. Vågar inte hoppas man den försvinner helt men jag börjar jobba nu i juni efter mammaledighet och det känns skönt, då står jag där inne på jobbet man är så utsatt för solen när man är ledig och ute varje dag..i höst ska jag prova hudslip eller se vad en hudläkare säger... Längtar till augusti:-/