Vi med pigmentfläckar/Melasma!
Hanna: gick tillbaka i tråden och såg att du klarat dig från att fläcken kommer tillbaka! Underbart!! Vilket solstift använder du??
Hanna: gick tillbaka i tråden och såg att du klarat dig från att fläcken kommer tillbaka! Underbart!! Vilket solstift använder du??
Vad tror ni? Jag har kört produkter från priori i 3.5 veckor och efter två veckor kan man redan se en förbättring? Tror nu jag har goda odds att "lätt" att bli av med det? Kanske tom att det inre återkommer? Kan det vara så att det ligger ytligt eftersom hemmaprodukterna verkar fungera?
Straw: det får man inte köra över sommaren va? Jag skulle lätt sluta amma för att kunna ta bort fläckarna, är ändå ingen "långsmmare".. Har dina fläckar återkommit?
Men det är jättebra!!! Helt fantastiskt!! Men när tog du bort dom? Och dom har inte kommit tillbaka? Hur skyddar du dig? Om dom kommer tillbaka kan man väl köra en aberela behandling igen?
Jag är ändå inte i solen nu. Tok skyddar mig med keps och solskydd. Och kommer nog ha hatt under den värsta heta sommaren.
Tack snälla!!! Livet känns mycket ljusare nu!!!!! Underbara människa
Nån som vet hur länge efter amning man kan behandlas med spot peeling?
Tack för ditt svar! Har du använt keps/hatt oxå eller bara solskydd? Jag använder keps dagligen även när det är mulet. Och kommer ha hatt nu när den heta sommaren kommer om jag är ute mycket. Har tom limmat på ett typ på undersidan av stråhatten så den absolut inte ska släppa igenom någon sol.
Ja ipl och laser ska man absolut inte använda om man har hormonell melasma, vilket jag har. Det kan förvärra allt! Eftersom mina fläckar blivit bättre av mina hemma produkter så tycker jag att jag borde svara bra på syra behandling. Den mildaste.
Är det nån som tagit bort melasma och klarat sig från att det kommit tillbaka under sommaren?
Måste vänta 1 år innan jag får aberela utskrivet säger hudläkaren. Å se hur det blir efter amning och grav hormoner
Jag kan inte leva med mustasch!!!!!!!! Jag vill fan skära sönder hela mitt ansikte och det tar flera timmar vissa mornar att bli klar. Idag fick jag tvätta om ansiktet en gång för att första sminkningen inte blev bra jag tittar mig i spegeln typ 100 gånger och jag överdriver inte. Det går ut över mina barn fp jag är lättirriterad och blir ståendes framför spegeln. (
Ja jag ska göra det! Tack! Jävla skit hudsjukdom!