• CillaL

Mammor i Varberg

Hej!
    Jag heter Cecilia och är en glad norrlandstjej som tillsammans med man och två barn, 3 och 1 år, ska flytta till Varberg i höst. Mattias har fått jobb och jag är för närvarande mammaledig med vår lille son. Vi hoppas få förskoleplats till vår dotter ganska fort men det får vi se. 

Jag hoppas att det finns någon I Varberg som känner sig sugen på att skapa nya kontakter trots att de kanske redan har massor med vänner och bekantaGlad.  

Om inte så kanske ni har några tips på var jag kan träffa nya människor och skapa mig ett nytt närverk av härliga vänner!

Hoppas på ett svar!

Mvh/ Cecilia  

• Svar på tråden Mammor i Varberg
  • Claire B

Vi kan den 15,18 och 22/10. Om vi ses hos Jenny nästa gång kan vi vara hos mig därefter. När kan ni andra?

Skulle vara jättekul att boka in en tjejkväll också, vad sägs om fre kväll den 26:e okt? Vi är upptagna på dagen då men ej kvällen. Kolla gärna när ni kan, så bokar vi in några träffar. Alltid kul att träffa nytt folk!

• Sunniva

Jag kan alla ovan datum utom kvällen den 26:e för då ska maken ut på AW med jobbet och jag måste vara hemma med lillan.

• marmelad

Om jag får önska så passar det bättre för mig med en lördag. Maken brukar komma hem vid 20 på fredagskvällen, så det blir kanske lite sent. Bara en önskan från mig Ang lekdejt så kan vi nog alla de datumen.

• Sunniva

Samma här, Lördagar passar bättre, mannen kommer inte hem från jobbet förren 19:00.

• BubbelBoom

För en lekträff kan vi alla de nämnda datumenGlad Helst på eftermiddagarna, har Alice på dagis mellan 9-12.30 (mån-tor) så jag hinner inte åka iväg så långt under den tiden.

Jag försöker gå promenader varje dag vid 9 när jag lämnat henne på dagis, någon som kanske vill hänga på?
    Går strandpromenaden i solen är ju inte dumt men vore roligt med sällskapSkrattande

Ang tjejkväll så för mig spelar fredag kväll som lördagkväll ingen roll alls, så passar en lördag bäst så funkar de här med:)

• marmelad

BubbelBoom: Vi kan följa med på promenad någon dag
    Jag lämnar Lucas på förskolan kl 8.30.
    Min minsta har inte varit så intresserad av att sitta i vagnen tidigare, men han har blivit mycket bättre på det den senaste tiden så vi kan alltid testa nån gång  

• BubbelBoom

Så kul Marmelad att du vill hänga på!
    Hugo brukar vilja sova runt 9 tiden så är de gött väder går jag alltid en sväng på fmGlad
    Få hoppas på fint väder kommande veckaSkrattande

• thisismylife0

Ska fundera på datum för en middag hos mig. Återkommer när jag funderat lite och kollat med sambon så vi kan få lägenheten för oss själva...:D

*Lev varje dag som om den vore den sista*
  • Claire B

Bubbelboom; vi hänger gärna med och promenerar också. På tis morgon kommer jag nog gå en sväng nere vid strandpromenaden innan jag ska hälsa på mitt jobb vid elva.

Svar på tråden Mammor i Varberg