• Amina03

trillingar, vill inte!! hjälp

Hej

Jag har velat ha barn i hela mitt liv, det ärmin största dröm och meningen med mitt liv. Jag vill inget annat än att bli mamma. Jag och min kille gjorde slut för ett tag sen och i fredags fick jag veta att jag är gravid med trillingar. Han har precis gift sig och skiter i mig ochi att jag väntar trillingar. Jag har ingen mamma eller pappa som kommer hjälpa mig, barnens pappa kommer inte vara där, jag kommer alltså vara helt ensam.

Jag har jätte dålig ekonomi, har ingenstans att bo.

Ni får tycka jag är är världens äckligaste människa, men jag kommer inte klara av 3 nyfödda barn helt ensam. Är jag hemsk om jag tar bort ett barn, kan man ens ta bort ett barn?

Jag är så förvirrad, glad att jag är gravid men så ledsen över  att inte kunna njuta.

Hjälp mig, vill inte ha alla 3, kan kanske hantera 2 själv men inte 3, :( :(

• Svar på tråden trillingar, vill inte!! hjälp
  • Anonym

Vilken vecka är du i nu ts? Ditt ex är SKYLDIG att betala underhåll oavsett. Och då ska han betala för alla barnen. Förstår att det är ett svårt val och att du är i chock just nu. Det hade jag också varit.

• Anonym (Lex)

Ditt ex är skyldig att betala för alla tre barnen
    Sen brukan man ha rätt att få hjälp från kommunen när man får 3 på en gång (assistent) 

• Amina03

Jag är i vecka 8.
    Ja det är det jag menar, kan man göra fosterreducering?, hur går det till, är det farligt för dom andra två? Nån som vet...??

Jag känner mig bara så nere, alla säger hur roligt det är att jag ska få trillingar. Ja för dom ja!! Som kommer titta på dom i 5 minuter och tycka att dom är så gulliga och sen gå tillbaka till deras vanliga vardag,

Det är jag som kommer sitta där helt ensam med 3 nyfödda barn. Ja visst han måste betala, visst jag kan få assistens.Man vilket liv kommer jag leva, hur lycklig kommer jag vara?
    Allablir arga när jag säger att jag vill ta bort ett barn, men jag då?? Är jag självisk som tänker på mig själv nu`?

Jag vill bara vara lycklig,vill ha barn,men 3 vet jag inte. Kommer inte klara av det psykiskt..

• FemmeM

Oj, att han har hunnit gifta sig på de 6 veckorna du varit gravid :O

Förövrigt är det DU som bestämmer om ditt lv och klarar du inte av 3 barn ska du givetvis göra abort. Bry dig inte om vad andra tycker för det är ju i de som lever ditt liv och där finns det ingen som har något att säga till om.  

• Kpax
    FemmeM skrev 2012-11-25 20:49:09 följande:
    Oj, att han har hunnit gifta sig på de 6 veckorna du varit gravid :O

Ja, det där fick inte jag heller ihop riktigt...
    TS: Var han otrogen mot sin fästmö med dig, eller är han sinnessjukt snabb i vändningarna?
  • HJ81

Kan man ta bort ett och ändå behålla de andra alltså? Det visste jag inte.
    Vilken svår situation. Jag personligen skulle aldrig kunna välja bort en av tre. Antingen ta bort alla eller inget.
    Undrar hur han hann med att gifta sig så snabbt efter att ni gjort slut???

Svar på tråden trillingar, vill inte!! hjälp