• Amina03

trillingar, vill inte!! hjälp

Hej

Jag har velat ha barn i hela mitt liv, det ärmin största dröm och meningen med mitt liv. Jag vill inget annat än att bli mamma. Jag och min kille gjorde slut för ett tag sen och i fredags fick jag veta att jag är gravid med trillingar. Han har precis gift sig och skiter i mig ochi att jag väntar trillingar. Jag har ingen mamma eller pappa som kommer hjälpa mig, barnens pappa kommer inte vara där, jag kommer alltså vara helt ensam.

Jag har jätte dålig ekonomi, har ingenstans att bo.

Ni får tycka jag är är världens äckligaste människa, men jag kommer inte klara av 3 nyfödda barn helt ensam. Är jag hemsk om jag tar bort ett barn, kan man ens ta bort ett barn?

Jag är så förvirrad, glad att jag är gravid men så ledsen över  att inte kunna njuta.

Hjälp mig, vill inte ha alla 3, kan kanske hantera 2 själv men inte 3, :( :(

• Svar på tråden trillingar, vill inte!! hjälp
  • finskaflikkan
    FemmeM skrev 2012-11-27 07:56:54 följande:
    Ehh, hur tänker du då om en ensamstående med barn inte har några måsten? Vem ska städa och diska då?

Kanske menade att man inte har några krav på sig på samma sätt kanske?
  • Dohgon
    finskaflikkan skrev 2012-11-28 19:25:53 följande:

Kanske menade att man inte har några krav på sig på samma sätt kanske?
    det har du helt rätt i, men fy f*n vad mycket disk det kommer bli.. menar tre barn som först skall ha flaskor antagligen hela tiden, och sen när de blir lite äldre så är det tre barns som skall ha frukost mellanmål lunch mellanmål middag kvällsmat och geggar med allt på dessa måltider.. måste erkänna att jag tycker det blir ett berg av disk varje dag på bara två busar =)
  • finskaflikkan
    Dohgon skrev 2012-11-28 19:28:37 följande:
    det har du helt rätt i, men fy f*n vad mycket disk det kommer bli.. menar tre barn som först skall ha flaskor antagligen hela tiden, och sen när de blir lite äldre så är det tre barns som skall ha frukost mellanmål lunch mellanmål middag kvällsmat och geggar med allt på dessa måltider.. måste erkänna att jag tycker det blir ett berg av disk varje dag på bara två busar =)
    Haha ja de blir ett berg av disk här hemma av bara 2vuxna och 1barn?!?!?!?
    Så kan inte ens föreställa mig hur de skulle bli då.. Solig

• Anonym

du kan ta bort ett eller två barn, men risken att alla foster dör är rätt hög. Hur fick du reda på att du väntar trillingar? är man i v.8 gör man normalt sett inga ultraljud.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-28 19:47:38 följande:
    du kan ta bort ett eller två barn, men risken att alla foster dör är rätt hög. Hur fick du reda på att du väntar trillingar? är man i v.8 gör man normalt sett inga ultraljud.
    jag gjorde ett i v6, för att jag var osäker på om jag ville behålla det eller ej. de frågade då om jag ville göra ett VUL, om det liksom skulle underlätta eller så och jag ville väldigt gärna det. Kan ju vara så att TS BM också tänkt så =)
  • Anonym

det finns hjälp att få. min kompis jobbade åt en familj som fått trillingar. hon var där både nätter och dagtid på rullande schema. insatser finns att få via socialtjänsten. det kommer bli tufft första året men sen tror jag inte det är någon större skillnad på 3 eller 2

• Dohgon
    Anonym skrev 2012-11-28 20:22:23 följande:
    det finns hjälp att få. min kompis jobbade åt en familj som fått trillingar. hon var där både nätter och dagtid på rullande schema. insatser finns att få via socialtjänsten. det kommer bli tufft första året men sen tror jag inte det är någon större skillnad på 3 eller 2
    helt ärligt tror jag det är rätt stor skillnad faktiskt.. två barn är man ju liksom "född att klara". man har två bröst osv. man kan bära två på en gång om än så slitsamt och svårt. att sedan ha en till med i spelet borde ta knäcken på en totalt om man är ensam. Men en stor skillnad är att man oftast vid trillingar får hjälp av kommunen, medan tvillingar är såpass vanligt att man inte anser att hjälp är nödvändigt. sen även kostnaden blir ju för ytterligare ett barn på samma gång, kom ihåg att sängar skall alla tre ha, sen barnsängar till tre på en gång, cyklar till tre på en gång. de kan liksom inte ärva av varandra.. Men därmed inte sagt att man inte klarar det =) och det blir en till att skratta åt/med och en till att älska.
    Jag skulle inte klarat med tre och är på ett sätt evigt tacksam att det bara var två ändå =/
  • FridaKarin

Ts jag tror att man kan få avlastning från kommunen när man får trillingar.. kolla upp det!

Svar på tråden trillingar, vill inte!! hjälp