M & M - Jo innan jag blev gravid med min dotter så hade jag oregelbunden mens, upp till 60 dagars cykel, så då läste jag att Pergotime kan ge en normal cykel och kraftigare ÄL vilket man oftast inte har i längre cyklar. Så jag kontaktade en gynekolog och fick det utskrivet. Jag åt enkelkur och på tredje cykeln vart jag gravid.
Så denna gång då det inte tog sig efter 5 mån tog jag kontakt med en gynekolog som tog blodprover och kollade mina värden, jag berättade att Pergotime hjälpt mig sist och bad att få det igen, så då fick jag det. Och i två månader gick jag å tog blodprover för att titta om jag haft ÄL etc och det hade jag, även innan Pergo hade jag det, men som sagt vissa tror att det kan förstärka ÄL. När jag ätit dessa i 2 mån och inget hänt skickade jag min sambo till Vårdcentralen och därifrån hjälpte det oss med remiss för spermaprov, och det gick bra, vi fick svar ganska snart att allt var bra. Samtidigt kontaktade jag gyn igen eftersom jag behövde mer Pergotime och då frågade jag om spolning, så då fick jag remiss på det. Efter tredje cykeln blev jag då gravid(slutade i missfall i v7 dock), så först nu är spolningen bokad. Nu har jag nämligen haft två ÄL efter missfallet utan att lyckas :(
Nej du ska inte tycka det är jobbigt, jag har bara provat Clearblues å de är jättebra, det kan du ta när som helst, jag brukar dock försöka hålla mig till 16-18 tiden, efter jobbet, men har ibland tagit senare på kvällen. Jag brukar har utslag, glad gubbe, två dagar i rad och vad jag har förstått är det dagen efter glada gubbarna som är ÄL-dag. Jag känner väldigt tydligt min ÄL (men vill ändå göra testerna) så vi brukar sexa innan och genom hela ÄL-tiden, det ska tydligen inte vara någon fara för kvalitén om mannen har bra spermier.
Ja som ni förstår är jag en person som inte lämnar mycket till slumpen...
Maramina - ja jag skulle nog behöva nån att prata med, jag vet bara inte vart man hittar några bra som kan ge mig råd och förståelse. Förut förnekade jag att vi försökte få tvåan, numera efter missfallet är jag mera öppen och berättar för folk som jag litar på, men det är svårt att få förståelse av folk som aldrig vart i denna situation tyvärr, men för mig känns det bra att få prata av mig litegrann iaf. Lycka till med jobbsökandet, jag håller tummarna!
Å hoppas att turen snart är vår!