• Maramina

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Efter sammanlagt 16 försök, och två missfall under den här tiden (en konstaterad av sjukvården, en utan läkarkontakt) till att få till ett syskon till vår dotter på snart 3 år så ska vi i december påbörja en utredning. Dottern blev till på 7:e försöket men nu tycks det inte vilja ta sig.

Det vore trevligt att komma i kontakt med andra som också har försökt ett tag att få till ett syskon till det/de barn man redan har. Någon som vill hänga här med mig?

• Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?
  • Minimalou

Här är det dags att påbörja en andra kur med Pergotime efter missfallet och sen gå på spolning på tisdag, ska bli spännande, lite jobbigt är det dock att det är en manlig gynekolog, men det får jag väl ta. Jag hoppas hoppas så mycket denna gång!!! I slutet av förra cykel grät jag varje dag, var helt uppriven och ledsen, men nu känns det som om krafterna är tillbaka :) Jag använder mig som sagt av Clearblues ÄL stickor för jag tycker de är enkla och smidiga å jag blir glad av den glada gubben. Sexlivet är ganska ansträngt just nu så vi har bestämt att mysa varannan dag denna ÄL period för mellan dessa perioder är det ganska dött, vi pustar ut då,tyvärr. Om vi inte lyckas under sommaren så kommer vi vilja prova en insemination, min gynekolog berättade att det pratas mycket om det nu och att de rekommenderar det i första hand innan IVF numera för de som man inte funnit nåt fel på, och vi hoppas å tror då att de inte ska finna nåt fel vid utredningen såklart. För det dör ju många spermier på resan och vid insemination så är det fler spermier som når äggledaren (heter det så)! Det låter ganska bra tyckare jag, hoppas hoppas hoppas!

• M  och  M
    Maramina skrev 2013-05-02 17:00:13 följande:
    Då har vårt första IVF-försök med stor sannolikhet misslyckats då jag igår började få rosa flytningar och som idag är nästan en normal mensblödning. Visst, chansen finns fortfarande men den är ju ytterst minimal. Men det känns rätt ok ändå. Jag trodde ju inte att vi skulle lyckas på detta första försök, det var därför vi ville ha ett 3-pack.

Maramina skrev 2013-05-02 17:00:13 följande:
    Då har vårt första IVF-försök med stor sannolikhet misslyckats då jag igår började få rosa flytningar och som idag är nästan en normal mensblödning. Visst, chansen finns fortfarande men den är ju ytterst minimal. Men det känns rätt ok ändå. Jag trodde ju inte att vi skulle lyckas på detta första försök, det var därför vi ville ha ett 3-pack.

Tråkigt!!
  • M  och  M

Har kört med munkpeppar denna månad. Är nu på dag typ 9 och har tyckte ha ÄL-känningar sen dag 7. Idag har jag även sekreterare tror jag. Men denna ÄL-stickor som jag har så svårt för visar ingenting. Ett svagt svagt svagt andra streck, men inte mer. Har tagit dessa vid kl. 16 i tre dagar nu, men ingenting. Vet inte hur jag ska tolka det. Är kanske fel tidpunkt för mig men kan inte hålla på dagarna i ända när jag jobbar... Blir inte klok.

• M  och  M

Vi ska skicka in svar på frågeformulär för utredning nu. Allt ser bra ut på papper. Förutom att lin sambo är överviktig vilket han tycker är jobbigt då han och tror det är hans fel att vi inte lyckas. Hoppas bara komma framåt jag!

• M  och  M
    Minimalou skrev 2013-05-02 22:08:10 följande:
    Här är det dags att påbörja en andra kur med Pergotime efter missfallet och sen gå på spolning på tisdag, ska bli spännande, lite jobbigt är det dock att det är en manlig gynekolog, men det får jag väl ta. Jag hoppas hoppas så mycket denna gång!!! I slutet av förra cykel grät jag varje dag, var helt uppriven och ledsen, men nu känns det som om krafterna är tillbaka :) Jag använder mig som sagt av Clearblues ÄL stickor för jag tycker de är enkla och smidiga å jag blir glad av den glada gubben. Sexlivet är ganska ansträngt just nu så vi har bestämt att mysa varannan dag denna ÄL period för mellan dessa perioder är det ganska dött, vi pustar ut då,tyvärr. Om vi inte lyckas under sommaren så kommer vi vilja prova en insemination, min gynekolog berättade att det pratas mycket om det nu och att de rekommenderar det i första hand innan IVF numera för de som man inte funnit nåt fel på, och vi hoppas å tror då att de inte ska finna nåt fel vid utredningen såklart. För det dör ju många spermier på resan och vid insemination så är det fler spermier som når äggledaren (heter det så)! Det låter ganska bra tyckare jag, hoppas hoppas hoppas!

Minimalou skrev 2013-05-02 22:08:10 följande:

Jaså hur funkar insemination då? Och vad kostar det? Varför görs det nästan bara IFV nu istället då?
  • Minimalou

Typ som för lesbiska par vad jag fattar :) fast här är ju donatorn då min man å sen pappa. Men hon sa att hon vart på ett seminarium nyligen om infertilitet och att det nu pratades mycket om att insemination ska vara steget före IVF, för det dör många spermier på resan till ägget och vid insemination så dör ju färre och fler spermier når då ägget och sannolikheten för befruktning är större. Men jag lovar att berätta mer om det blir aktuellt. Nu spolning nästa! Å bidrottninggele rekommenderar jag inte om man redan har fungerande cykel med ÄL... Nu vart cykeln längre och mensen kortare!

• Minimalou

Men du kanske kan prova clearblues äl stickor, å försöka att inte kissa mer sällan innan du testar. De är dyra men bra tycker jag, å positiva med glad gubbe ;)

• M  och  M

Blä skitkväll, inte sugen på sex, men vi måste ju för att ha en chans denna månad. Kul det här.

• M  och  M

Och varför skulle det lyckas den här månaden när det inte gjort det hittills. Är ju tröstlöst att försöka. Uppgiven deluxe ikväll.

• Fröken Frågvis

M och M: vi gjorde ett par försök med heminseminering den här månaden. Mindre press på maken och dessutom verkar det stanna kvar längre än vanligt. Det är ju också smidigt om man har barn i närheten eller gäster i huset, bara att avlösa varandra på toan ett tag min ägglossning passerade annars helt obemärkt förbi den här månaden, ingen värk och inga ömma bröst ännu. Men fertility friend säger att jag hade äl i onsdags så hoppas det stämmer och att de annorlunda symtomen bådar gott!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?