Ampin skrev 2013-05-02 19:51:54 följande:
Ja, det verkar verkligen vara stora skillnader. På den kliniken som finns i vår stad kostar 3 pack 70.000 kr och sen tillkommer läkarbesök 1300kr samt läkemedel då till högkostnadsskyddet 2200 kr. Mycket pengar. Men vad gör man inte... Fast lite funderar vi ändå på att inte ta 3 pack utan köpa en och en (32.000/st). Vi får nog höra med dem lite närmare hur de bedömer våra chanser per försök, och sen utgå från det.
Om ni ligger nära gränsen för att de ska ge er trepack tycker jag absolut att ni ska köra på det. Skulle det inte vara några problem med att få det är beslutet inte lika lätt, det skulle det i alla fall inte varit för oss. Men samtidigt så måste jag tillägga att min inställning och acceptans att det inte lyckats till stora delar beror (tror jag) på att vi har redan betalat och att vi har två försök kvar. På så vis känns det inte lika stressande att misslyckas på första besöket. Och de brukar ju säga att i snitt har man en 30 % chans att lyckas på första försöket och på tre försök har ca 70 % lyckats.
Fröken Frågvis: Nej, ingen av de återstående befruktade äggen klarade sig till frysen så det blir ny IVF. Med stor sannolikhet kommer detta inte hinnas med innan semestrarna så det får bli till hösten.