• Anonym (Otrogen, graviid)

Livet raserat av det dummaste jag gjort

Jag har ett sambo förhållande med en man som kan va ganska speciell, han dricker en del och är inte alltid så snäll, det va väll därför jag va otrogen, ibland kan jag känna mig så ensam, leva ensam i ett förhållande med två. Iallafall så är det ingen ursäkt och det rättfärdigar absolut inte vad jag ställt till med. Jag hade festat en kväll på klubben, skulle få skjuts hem på tidiga morgonkvisten av en man som varit väldigt rar. Ja 1+1 vi hamnade hos honom och i säng. Jag vill tillägga att jag va absolut inte så full att jag inte visste vad jag gjorde ! Men det kändes rätt då. Jag sa inget till min sambo om vad dom hade hänt, det va ju bara en gång. Sen kom det, du är GRAVID, kändes bra, har velat ha barn nu i nått år men eftersom jag äter p-piller (och inte slarvat) så har det ju inte hänt. Jag va då v8 och räknade 8a veckor bakåt, viste inte då att man sedan tar bort två veckor från det ?!! Trodde det va lugnt att det va min sambo som va pappan. Sen säger min barnmorska datumet för då jag skulle blivit gravid...., PANIKEN STEG. Det är inte sant.. Jag vart jätte ledsen men ville inte tänka på att det kanske inte va min sambo som va pappan så jag besökte en gynekolog för frågor och utl, Han sa till mig att det inte fanns en chans att det va den andra mannen, och då va jag i vecka 9+3. Jag tänkte inte mer på det.... Vecka 12 va jag hos en doktor (eftersom jag väntar tvillingar så sker ju allt lite tidigare) då förklarade dom för mig beräkningen av grav tid... Tillbaka till den andre mannen såklart .... Panik igen. Sömnlösa nätter och oro i kroppen.... Tog kontakt med en klinik som utför faderskapsbestämningar innan barnen är födda.. Den andre mannen va jätte snäll och ställde upp på att följa med för dna.. Jag va så säker på att det inte va han.. Jag väntade två veckor på svaret.. I fredags kom det.. Min sambo är INTE far till barnen.. Jag är nu i vecka 15.. Kan fortfarande göra en abort. Men bara jag tänker på det så bryter jag ihop. Om jag ska behålla dom så ska min Sambo givetvis bli underrättad, och jag utkastad, med all rätt.. Någon som kanske lite känner igen sig ? Varit i samma sits? Vill bara tillägga att ingen kan hata mig mer än vd jag själv gör..

• Svar på tråden Livet raserat av det dummaste jag gjort
  • Twinisar

Har gjort det nu, berättat och lämnat min sambo, som gått varit på hälsoutredning och fått på papper att han är alkoholist.. Känns skitjobbigt just nu, väldigt väldigt ensamt.. Men jag tar var dag som den kommer och jag ser på det så att allt har väll en mening och ett utlärningssyfte.. Jag har iaf lärt mig en hel del utav detta. Och jag kommer aldrig igen att välja en man som inte ser till att jag mår bra, och jag kommer aldrig att va otrogen igen, nästa gång lämnar jag den jag är med innan om det nu ska va så jävla viktigt att va men någon just då.. Stenarna lyfter och snart kanske jag kan vila lugnt och se fram imot allt som komma skall ! Dags att bli en ny människa som ser efter sig själv och inte någon annan (förutom mins små för dom är viktigast :D) eller ? Mår inte jag bra kommer inte dom att må bra.,a vi är lika viktiga... Blicka framåt !!

• YummyMami
    Twinisar skrev 2013-03-24 21:34:53 följande:
    Har gjort det nu, berättat och lämnat min sambo, som gått varit på hälsoutredning och fått på papper att han är alkoholist.. Känns skitjobbigt just nu, väldigt väldigt ensamt.. Men jag tar var dag som den kommer och jag ser på det så att allt har väll en mening och ett utlärningssyfte.. Jag har iaf lärt mig en hel del utav detta. Och jag kommer aldrig igen att välja en man som inte ser till att jag mår bra, och jag kommer aldrig att va otrogen igen, nästa gång lämnar jag den jag är med innan om det nu ska va så jävla viktigt att va men någon just då.. Stenarna lyfter och snart kanske jag kan vila lugnt och se fram imot allt som komma skall ! Dags att bli en ny människa som ser efter sig själv och inte någon annan (förutom mins små för dom är viktigast :D) eller ? Mår inte jag bra kommer inte dom att må bra.,a vi är lika viktiga... Blicka framåt !!

Japp, ni tre är viktigast! Grattis och lycka till!
    Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • PiffigaPedagogen

Har du ett bra kontaktnät kring dig? Att va ensam med tvillingar kommer inte bli en dans på rosor, så en familj som kan stötta är A o O! Men det är underbart att ha två att älska på samma gång, och det är fantastiskt att se hur tvillingar samspelar och utvecklas tillsammans! Mins syster har tvillingar som jag träffar flera gånger i veckan... Men periodvis har hon och hennes man varit nervvrak trots hjälp och störtning från både farmor, mormor, fastrar och mostrar!

• Twinisar

Jag har jätte bra stöttning av både min familj och mina vänner, har en del ensamma mammor i min ålder med barn som nu gått förbi spädbarnsnivån och dom ställer gärna upp på avlast. Jag tror att eftersom det är mina första så vet jag ingenting och har inga rutiner, allt skaffas utifrån dom :) jag tror jag grejar det, och allt går om man ger sig fan på det :)

• Anonym
    PiffigaPedagogen skrev 2013-03-25 07:41:41 följande:
    Har du ett bra kontaktnät kring dig? Att va ensam med tvillingar kommer inte bli en dans på rosor, så en familj som kan stötta är A o O! Men det är underbart att ha två att älska på samma gång, och det är fantastiskt att se hur tvillingar samspelar och utvecklas tillsammans! Mins syster har tvillingar som jag träffar flera gånger i veckan... Men periodvis har hon och hennes man varit nervvrak trots hjälp och störtning från både farmor, mormor, fastrar och mostrar!
    Bra att du ger sann uppmuntran, frk Pedagog, det måtte värma ts hjärta att hon får framtiden som så kallat Nerv- vrak uppmålad för sig i dystra toner

• Anonym (undrande)
    Anonym (Otrogen, graviid) skrev 2013-03-03 16:34:14 följande:
    Kliniken som utförde faderskapsbestämningen heter Crocus. Det kostar en del, men jag kunde inte gå vidare innan jag viste hur det låg till. Han är den ända i Skandinavien Som utför detta, det föreligger såklart en missfallsrisk men den är väldigt liten. Nu vet jag iaf och behöver inte föra någon bakom ljuset i 9 månader. Som jag skrev så rättfärdigar det absolut inte att jag va otrogen, jag hade druckit men inte till den gräns att jag inte viste vad jag gjorde. Alla människor har ett val (ej vid våldtäkt) Mitt liv att kaos och ska jag göra något så ska det självklart vara storslaget :( Jag går hos kurator och hon är väldigt bra. Men det känns väldigt ensamt just nu. En abort skulle ta slut på mig. Jag skulle absolut ta mig igen det. Men att se dom små liven på ultraljudet. Mitt hjärta är fast. Dom är ju mina barn ! :( även om dom vart till genom ett misstag. Men hur är det att va ensamstående mamma? Någon som varit det med två? Den andre mannen har sagt att han inte finner detta jättekul men att han ställer upp, eftersom vi va två.. Men det är så förvirrande. Jag åt p-piller då det skedde så det borde inte hänt :( jag skulle gjort en abort där i vecka 8 pga att min sambo frågade om jag ville ruinera oss med ett barn, men då jag skulle ta första tabletten (medicinsk abort) så avråddes jag eftersom det visade sig va två. Då brast det för mig. Hur ofta får man två på första grav nånsin... Men avskyn man känner gentemot sig själv är fruktansvärd, för det spelar ingen roll att min sambo kan va elak, det jag kommer sätta honom igenom kommer va mycket elakare :(
    Hur kan det vara en missfallsrisk av att ta ett blodprov på dig?
  • Twinisar

Dom tar inte blodprov, dom går in med en kanyl och drar ut små prover från moderkakan :) men det är inget som gör ont och inget jag märkt av efter..

• Anonym (hjälpt)
    Anonym (Otrogen, graviid) skrev 2013-03-03 16:34:14 följande:
    Kliniken som utförde faderskapsbestämningen heter Crocus. Det kostar en del, men jag kunde inte gå vidare innan jag viste hur det låg till. Han är den ända i Skandinavien Som utför detta, det föreligger såklart en missfallsrisk men den är väldigt liten. Nu vet jag iaf och behöver inte föra någon bakom ljuset i 9 månader. Som jag skrev så rättfärdigar det absolut inte att jag va otrogen, jag hade druckit men inte till den gräns att jag inte viste vad jag gjorde. Alla människor har ett val (ej vid våldtäkt) Mitt liv att kaos och ska jag göra något så ska det självklart vara storslaget :( Jag går hos kurator och hon är väldigt bra. Men det känns väldigt ensamt just nu. En abort skulle ta slut på mig. Jag skulle absolut ta mig igen det. Men att se dom små liven på ultraljudet. Mitt hjärta är fast. Dom är ju mina barn ! :( även om dom vart till genom ett misstag. Men hur är det att va ensamstående mamma? Någon som varit det med två? Den andre mannen har sagt att han inte finner detta jättekul men att han ställer upp, eftersom vi va två.. Men det är så förvirrande. Jag åt p-piller då det skedde så det borde inte hänt :( jag skulle gjort en abort där i vecka 8 pga att min sambo frågade om jag ville ruinera oss med ett barn, men då jag skulle ta första tabletten (medicinsk abort) så avråddes jag eftersom det visade sig va två. Då brast det för mig. Hur ofta får man två på första grav nånsin... Men avskyn man känner gentemot sig själv är fruktansvärd, för det spelar ingen roll att min sambo kan va elak, det jag kommer sätta honom igenom kommer va mycket elakare :(
    jag tycker att du ts verkar vara en bra och rakryggad person.
    Du har gjort en dålig handling (och det är du inte ensam om) men står för att du gjort det utan att skylla ifrån dig eller komma med bortförklaringar. och du ångrar handlingen som var fel, tycker du verkar vara ärlig och reko som person och det kommer att gå bra för dig. Även om det var en felaktig handling så är barn aldrig fel. Som en kristen person som var sk själavårdare; en sorts kurator/psykolog och samtidigt andlig rådgivare som hjälpte människor med psykiska problem, han sa: "det finns inga oäkta barn , det finns bara oäkta föräldrar!"
    Bra sagt tycker jag. 
Svar på tråden Livet raserat av det dummaste jag gjort