December bebis 2013
Haha ja kanske det! ;) måste dock se bebis först! Med första så kom vi på en massa namn som inte alla passade honom när han kommit ut! :)
Haha ja kanske det! ;) måste dock se bebis först! Med första så kom vi på en massa namn som inte alla passade honom när han kommit ut! :)
Idag går jag in i vecka 18. Nästa fredag är det RUL. :) Längtar att få se vem som bor i min mage.
Moto: tack!! :) Picfx heter den. Under menyn Light hittar du hjärtanen. :)
Moto: jag blir jättehård i magen till en början utav Niferex, men fick tipset att börja med en varannan dag så att inte magen blir knäpp. Jag blev som sagt trög i början men efter ca 1,5 månad så har magen börjat vänja sig och nu har jag inga problem längre. :) Ät lite blodpudding också, mums!;)
Ingen som tappar hår?
Jag har börjat tappa massor med hår. :( tappade jättemycket fyra månader efter förlossningen, och precis nu när det växt tillbaka tappar jag hår igen. Är rädd att jag kommer tappa massor efter förlossningen också, typ inte ha nått hår kvar! En småsak, men det är jobbigt! :S
Dumma hormoner! ;) med sonen hade jag så tjockt och fint hår under hela graviditeten. Trodde det skulle bli detsamma nu. :P
En annan fråga. Om man har uvi? Hur märker man det och hur allvarligt är det? Jag tror jag har det. Behöver kissa OFTA, så fort jag har kissat är jag typ kissnödig igen. Det svider dock inte men jag har smärta i ländryggen. Kan man vänta tills på måndag eller bör jag kontakta närakuten imorgon?
Apropå att titta på kön så tittade jag med första och kommer göra det denna gången också, nu på fredag. :) Jag tycker att det hela blir så mycket verkligare på nått sätt.
En släkting kollade inte och hon och hela hennes familj trodde starkt på en flicka. Hon kanske även påverkades av va omgivningen trodde, och så nu för en vecka sedan ploppade en liten pojke ut och hon sa att hon hade haft svårt att ta den lilla pojken till sig i början, hon hade ju verkligen trott på en tjej. Så, om man har en stark känsla kan det kanske vara bra att kolla innan så man hinner förbereda sig ifall det skulle bli det motsatta. :)
Rul imorgon. Är så väldigt nervös så vet inte hur jag ska kunna sova inatt. :)
Magen känns STOR. Är i vecka 19. (18+2). Blir den större med andra barnet?
Är väldigt täppt i näsan och tyvärr är Otrivin min bästa vän just nu.
Lägger upp en bild. (ursäkta för att den blev så stor).
Pigmentfläckar i ansiktet får jag också när jag är gravid. På kinderna och överläppen. Tappar mängder med hår också! Fast jag får vara glad att jag mår så bra som jag gör! :)
Mk: tack! Haha ja, din är snäppet större! ;)
Upplever du att den är större än sist? Jag var väl så här i v 25 eller nått med sonen.
RUL färdigt! Allt såg så bra ut med bebisen! Alla mått, hjärna och hjärta! :) blev tillbaka flyttad ett par dagar, är alltså i vecka 17+5 idag, bf 7 dec.
Kön kollade vi också och barnmorskan var 99% säker på en flicka. Jag såg själv nått som som ut som en slida. På Edvin hade pungkulorna ramlat ner så då var det lätt att se. Hade egentligen ingen "önskan" om kön men är så förvånad och faschinerad över att mina intuitioner alltid stämmer! :) men vet inte om jag vågar köpa rosa kläder ifall hon har 1% fel. :P
Tack Twylla och MK. Känns helt overklighet med en liten tjej trots att jag haft mina aningar. :)
Jag är fortfarande inte helt 100% säker och blir nog inte det förrän bebis är ute. Men skulle nog ändå vilja göra ett till ul så att jag vågar börja handla tjejkläder. Samt få några fina bilder från bebis i magen.
Någon som vet var man kan göra könsul i Stockholm och va det kostar? :)
Ligamentsmärtor, någon som känt av det? Vi är mitt uppe i en flytt och jag tror att jag överansträngt mig lite. Har så vansigt ont i magen. Längs med sidorna men som sträcker sig till mitten. Kan knappt röra mig! Blir ju en aning orolig ifall det skulle vara nått annat, men va jag förstått av lite googlande borde det vara ligamenten. Hade aldrig så i första graviditeten. Undra om det är vanligare vid andra? :)
Okej, då är jag inte ensam om denna smärta! Var så glad att jag hittills klarat mig från foglossning! Har haft detta i endast två dagar nu och det tär riktigt på mig. Går långa barnvagnspromenader med hund varje dag. Lyckligtvis ska vi flytta till hus m tomt på fredag, då slipper jag dessa promenader mitt i stan! Hoppas det inte blir värre bara!
Jättefin mage mammatilltvå. Är avis på solbrännan. ;)
En undran: Hur är ert sexuella samliv nu som gravida? Ni behöver inte svara om ni inte vill såklart. :)
Här har det typ dött totalt sedan jag fick magen. :( Känns så jävla tråkigt, det var likadant sist. Vet att nu kommer vi typ inte ha sex förrän veckor efter förlossningen. Men annars är all fysisk kontakt som vanligt. Jag antar och får väl helt enkelt acceptera att min sambo inte är nått fan av gravidmagen, men ändå. Behoven finns ju kvar liksom..
Fick också sy några spridda stygn sist. Kunde sitta och gå precis som vanligt efter förlossningen, hoppas på samma denna gång, men man kan ju aldrig veta. Sonen vägde 2800g när han kom i v 40. Lillplutt! Hade dock världens adrenalin efter förlossningen och tyckte bara att det kittlades när de skulle sy. Däremot minns jag att det kliade som helvete när det höll på och läka.
Längesen jag skrev, har varit mitt uppe i en flytt och har knappt nån internetmottagning i huset. :S men jag följer tråden till och från, och tack för alla svar jag fick angående det sexuella samlivet i förhållandet. ;) Det har blivit lite bättre här på den fronten måste jag säga, trots magen, så kanske bara var en liten svacka pga flyttstress m.m. :)
Igår gick jag in i vecka 21 och idag väntar äntligen ett besök hos barnmorskan igen. :) det ska bli så kul att få lyssna på hjärtljuden och få se va alla tester visar.
Vi berättade könet på båda. Skiter fullständigt i vad alla andra tänker, tycker och hoppas! Vi är så glada vad vi än får! :)
Vår son heter Edvin och lillasyster kommer förmodligen heta Alva eller Elise.:)
Siolina: enligt mig är det ganska viktigt att de låter bra ihop och är lätta att säga efter varandra. Att det "klingar skönt" för öronen helt enkelt! :P
Hej tjejer! Nu var det ett tag sedan jag var här inne. Hoppas att ni och magarna mår bra. :)
Igår var jag hos barnmorskan igen, (vecka 26+1) går var tredje vecka och alla prover ser bra ut. Har en grundsjukdom som heter SLE med risk för högt blodtryck och äggvita, men än så länge har jag mått prima under båda mina gravidteter. :) Lite lågt Hb dock, 104, men har ett gott järnförråd så det är förmodligen min sjukdom som bryter ner de röda blodkropparna. Sf måttet ligger på 24 cm, och med sonen låg jag alltid lite under och efter vecka 30 slutade magen växa helt. Födde i vecka 39+1 med ett sf mått på 31 cm, så jag hoppas faktiskt bli lite större denna gången då sonen var tunn som en liten fågelunge.
Har mycket sammandragningar men de gör inte ont och ett ständigt svagt tryck bak i svanken. Börjar jobba helttid nu på måndag efter 1,8 månders lång föräldraledighet och undrar hur det ska gå. Kommer dock ta ut föräldradagar sista veckorna så jag får vila lite.