Minnymilou skrev 2013-05-07 20:39:42 följande:
Ja, Niferex är hemskt! Jag tog det under min förra graviditet eftersom jag fick extremt lågt järnvärde sista månaderna, hade ca 80 som lägst och fick en massa järndropp på slutet. Niferex mådde jag uselt på, så nu vägrar jag det trots att min bm sa att jag skulle ta det. Provar en annan sort i stället efter ett tips från en expert som visste vad hon pratade om, har tagit det ett par veckor nu och känner ingenting alls konstigt i magen. Tur det, för jag måste nog proppa i mig järn som galen den här gången för att inte få samma problem som förra grav. (Min sambo har börjat undra när jag tänker äta upp stekpannan också.)
Minns förresten att någon här på tråden (när jag ändå är inne på kosttillskott
) nämde att hon hade myrkrypningar i benet. Det beror oftast på magnesiumbrist, hade själv absurda myrkrypningar under min förra grav och det försvann inom någon vecka när jag tog tillskott.
Okej, va spännane. Vad är det för kosttillskott? Köper hellre dem då. :)
Ja, samma här. Måste börja äta redan nu i v 11 för att ligga på hyfsad jämn nivå hela tiden, låg omkring 90 under min förra graviditet så därför tyckte bm att jag skulle börja äta dem redan nu. Men finns det andra bättre alternativ tar jag ju hellre det. :) Sjukt jobbigt att vara så hemsk i magen.