• Buzan

December bebis 2013

Man kan ta ut upp till 60 dagar i fp innan bf. :)

• Buzan

Är så himla sugen på sånt jag inte får äta, opastoriserade ostar, lufttorka skinka och salami! Tryffelsalami!! Det blir nog det första jag äter efter förlossningen! ;)

Va kikar ni andra på för vagnar? Jag behöver ju en syskonvagn och donkeyn är ju grym, men DYR, och så vill jag ju ha den minsta vänd mot mig iaf upp till året och den stora vänd framåt vilket jag förstått inte funkar med den, utan är nu mer inne på en city select då man kan ha barnen lite hur som helst! :) någon som har erfarenhet av den? Om den känna väldigt lång, tung, svårkörd m.m?

• Buzan
    Nania skrev 2013-06-17 22:29:36 följande:
    Varför skulle inte det funka med donkeyn menar du? Jag har sett bilder på både sittdel+sittdel åt olika håll men även liggdel+sittdel.
    Kikade på deras video nu, får anta att det går eftersom man kan vända sittdelen smidigt. :) Bara sett bilder innan på google, letade efter bilden med 2 sittdelar, den ena vänd mot mig och den andra framåt, hittade ingen och trodde då inte att det gick. Men nu blev jag glad, det kanske går! :) 
  • Buzan
    Nania skrev 2013-06-17 22:46:47 följande:
    För mig har liksom det varit hela anledningen till att Donkeyn har så bra rykte eftersom man kan ha dem olika. Själv blir det dock en Buffalo då vi bara har ett barn som kommer åka vagn men hade Donkeyn kommit ett år tidigare hade det blivit en sån förra rundan när nr 1 och 2 kom med 2 år och 3 månaders skillnad.
    Ja, just därför jag blev så förvånad när jag inte hittade en enda bild på det. haha. Men va bra, tack för hjälpen. Nu ska jag bara lyckas övertala mannen att köpa en så dyr vagn också. :) 
  • Buzan
    Nania skrev 2013-06-17 22:57:56 följande:
    Om inget annat så har dem ju bra andrahandsvärde. Samt vi kommer beställa från holland och får då buffalo, maxicosi+ bas+ adaptrar till vagnen samt 2 mugghållare för 13500 kr ca enligt det pris jag fick för ett tag sen av babyplus. Bara vagnen går på 11500kr i sverige 
    Okej, det låter riktigt bra. Har hört fler som beställt därifrån. Önskar jag inte vore så feg och okunnig. :P Ska nog ta reda på lite mer fakta om att beställa från Holland. Man verkar ju tjäna på det. :)
  • Buzan
    novaaaa skrev 2013-06-17 23:05:52 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får? :)

28 år gammal och i V13 (12+1)  

Har en väldigt lätt graviditet än så länge då jag knappt känner av något alls, borde väl vara glad över det men kan inte annat än att oroa mig över att det skulle vara något fel.

Tror inte att jag kan vänta tills RUL 24 juli, vill boka ett UL tidigare...

Tänk om liten inte finns där...

Någon annan med lite, knappt märkbara symptom??          
    Välkommen och grattis! :) 
  • Buzan
    MariaOchNiklas skrev 2013-06-18 08:55:35 följande:
    Ni som har barn ganska tätt. Har ni haft tvillingvagn eller ej? Min sambo tycker det är onödigt att köpa. Vi kommer ha 20 månader mellan våra. Jag tror vi kommer ha stor nytta av den, men han tror den kommer bli stående. Har sagt att han gärna får ta första tiden pappaledigt och se hur lätt det blir med 2 barn utan vagn till båda. Jag vill inte var hindrad av att in kunna åka bort en hel dag med båda barnen utan att det finns möjlighet att kunna vila sina trötta små ben eller sova en stund. Eller tänker jag helt galet?
    Har samma tankar som du. Kommer ha 22 månader mellan barnen så jag är verkligen kluven. Kanske räcker med en ny ordentligt vagn med ståbräda. Svårt det där. Vet ju inte om den stora kommer sova på dagarna då heller och hur löser man det då om man är ute. Det känns ju lite surt att lägga ner mycket pengar på en syskonvagn som bara kommer användas ett litet tag. :) 
  • Buzan
    Nania skrev 2013-06-17 23:19:22 följande:
    Vi beställde från holland till 1an med. Då en cam. Dock från ett annat bolag på den tiden. Men alla verkar jättenöjda med babyplus vad jag hört och dem svarade mig supersnabbt när jag mailade osv.
    okej, det låter bra. ska kolla vidare på detta om jag nu bestämmer mig för en Bugaboo. Men herregud, det är ju inga småsummor på den vagnen direkt och samtidigt vill jag ju ha en smidig, liten och ordentlig vagn så jag är såå kluven just nu. :P
  • Buzan
    twylla skrev 2013-06-18 10:00:32 följande:
    Vi får 23 månader mellan våra och vi kör nog på en Donkey. Ståbräda känns inte riktigt som ett alternativ mitt i vintern för oss. Men ja, det är mycket pengar. Vi köper nog den från Holland så sparar man några tusen. De verkar ju ha ett hyfsat andrahandsvärde sedan också.
    Det har du rätt i. Ståbräda och barnvagnspromenader med hund, hur ska det gå? haha
    Någon som vet vad man får betala för en Donkey med liggdel, två sittdelar, varukog, solsufletter m.m om man beställer den från Holland?  
  • Buzan

Har nu mailat med en sida i Holland och kan få vagnen inom 3-5 veckor för € 1199,- inklusive fraktkostnad. Shit va taggad jag blev! :)

Svar på tråden December bebis 2013