Inlägg från: islandpeak |Visa alla inlägg
  • islandpeak

December bebis 2013

Så har det gjort för mig oxå.. Sen försvann det lika snabbt igen. Funderar på om det är typ nån "sårskorpa" som lossnade eller nåt, kändes inte som mens.. Dock hade jag ett dygn uppehåll i amningen för två v sen när Ingrid var sjuk, kanske är mens ändå..

• islandpeak

Oj.. Så gjorde vi oxå skulle jag skriva! Vi gjorde Sigge delaktig, sen var han inte alltid intresserad men vi trodde det skulle vara bäst. Nu är de ju osams som få men det beror nog inte på det. De har en sjuk tävlingsinstinkt och konkurrerar om ALLT! Vi har försökt allt, prata med de, bli arga, ignorera.. Inget hjälper.. Så de får la hålla på ;) nångång lär de sig nog..

• islandpeak

Vill inte vara nån glädjedödare heller men tror nog på balansen :) alla våra barn har gjort så typ första gången vi lägger ner dem. Men visst lär de sig och blir mer medvetna efter ett tag.

Idag har vi rännt västkusten runt efter ny bil.. Vilken djungel! Vår V70 är för liten för tre bilbarnstolar, trodde inte det var möjligt men så är det. Vad har ni för bil ni som har två barn eller fler?

• islandpeak

Mam 0-6 mån. Hon hade mam 0-2 mån innan, men den känns för liten.. Hon är så rund i kinderna ;)

• islandpeak

Ingrid har haft samma mönster i två-tre veckor nu. Vaknar 7, äter o är vaken. Somnar 8.30 när pojkarna körs till dagis. Kommer hem o lägger henne i vagnen och hon sover till 10-10.30. Äter är vaken och somnar 12-12.30. Somnar i babyskyddet, pojkarna hämtas 13, kommer hem lägger över henne i vagnen, hon sover till 15. Äter o är vaken till 16.30. Somnar en snabbis, Max 1 h, sen vaken o äter o gnäller o bökar till 21, då får hon 60 ml ersättning o mannen lägger henne i sin säng där hon sover hela natten, äter 1 el 2 ggr. HOPPAS detta håller i sig *peppar peppar*

Ingrid är rolig, hon skrattar knappt aldrig åt oss, men åt omgivningen.. Åt mobilen ovanför skötbordet, åt hyllan ovanför soffan... Hur gör era?

• islandpeak

Vad jag eg skulle säga var att jag väcker henne inte om hon inte börjar närma sig 5 h... Kanske att jag petar på henne efter 4 h. Blir lite nojjig då hon sov så otroligt mkt innan hon blev sjuk och vi var inlagda i 5 dagar. Då gick hon knappt väcka så jag vill väl försäkra mig att hon är frisk :)

• islandpeak

Jo vi har väl det ;) men det blir nog så med tredje, de får liksom hänga med..

Men då är de lite lika där, tapeter o mobilen är roligare än föräldrarna ;)

• islandpeak

Min man ska jobba borta i Malmö nästa vecka, mån-tors. Själv hemma med tre barn :) ska bli spännande.. Har man klarat det förr så klarar jag nog det oxå, men tack o lov har mampap inget bokat nästa vecka så de kan hjälpa till. Läggning o kvällsmat är väl det som är trixigast. Bara för att jag är så positiv nu så kommer det la gå på röven nästa vecka ;)

• islandpeak

Åh Ingrid dreglar oxå massor :) blåser bubblor typ.. Så gulligt :) men fortfarande bara mobiler, tapeter och hyllor som är roliga ;)

Jag hatar bäbisbajs, det förstör ju kläderna fullkomligt.. Ljusa kläder blir ju inte rena igen, gillas inte!!

• islandpeak

Smart där!! Ska langa ner en liten påse vanish i skötväskan!

Nu har vi kvällsbök och stök.. Tur hon ska lägga sig snart..

• islandpeak

Nov13: vi låg inlagda i 9 dagar för tre veckor sen pga förkylning. Ingrid var då 4 veckor. Skitjobbigt är det men de är fantastiska på barn så ni gör helt rätt att åka in!

• islandpeak

Hej alla! Har inte skrivit på lääänge, har fullt upp att hänga med mina barn :) Ingrid är en underbar liten tjej som nu är 3 mån och 1 v. Hon sover 19-07 och kanske vaknar en gång för att äta, ibland sover hon hela natten. Hon ammar bara :) hon har bökat å stökat ibland men ett par dagar senare är allt bra och hon får så mkt mat hon behöver. Hon har gått upp fr 6600 g till 7395 på en månad så mat får hon :) under dagen sover hon två långa pass ute i vagnen på altanen, fr 8.30-11.30 sen mat och lek sen från 13-15.30/16. Vi kan ställa klockan efter henne :) hon ammar 5-7 ggr per dygn, jag trodde inte det var möjligt att amning kunde funka så bra! Älskar att vara hemma med tre barn och Ingrid gör ju det hela såå mkt enklare :)

• islandpeak

Här är allt fint! Ingrid har börjat gå några steg och sover lite halvdåligt på natten, har nog med det att göra. Vi åker oxå till Thailand snart. Om två veckor åker vi till koh lanta och stannar en månad, ska bli underbart!! Är trött på mammaledigheten så det blir skönt med lite miljöbyte. Ska vara hemma till augusti så hoppas det händer roliga saker till våren ;)

• islandpeak

Jaa jobba vore skönt.. Min man jobbar varannan vecka och ledig varannan på Ringhals efter vår semester (kommer hem 15/12). Då ska jag passa på att vicka på jobbet så mycket jag kan :)

Men först semester...

Svar på tråden December bebis 2013