December bebis 2013
Tack!! Lycka till själva alla som väntar!! Allt är packat och jag hoppas jag slipper packa upp igen de närmsta dagarna ;)
Tack!! Lycka till själva alla som väntar!! Allt är packat och jag hoppas jag slipper packa upp igen de närmsta dagarna ;)
Så är ju min plan innerst inne.. :) men får väl ställa in mig på att vara hemma till helgen!
Drömmen ju!!! Med nr 2 var det så ungefär.. 13.15 inskrivning på fl.
14.30 tar hinnorna, vattenavgång
14.40 krystvärkar
14.48 5 kg pojk född
Åkte hem 10.00 dan efter. Som en dag på jobbet. Skulle kunna föda barn jämt om man visste att det blev så ;)
Så j
Tuttiluttan, låter som min plan oxå!! Hoppas det stämmer!!!
Nu är lillasyster här! Kl 10 bestämdes det att det skulle sättas igång med hinnsvepning. 11.45 tog de hinnorna. 13.30 dropp. 14.30 öppen 5 cm. Född 15.01 med två krystvärkar. 4735 g och 52 lång.
Trodde inte det kunde gå så snabbt. Nu känns det som jag är överkörd av ett tåg :) liten ligger på pappas mage och sover och jag tittar på, svårt att sova efter en sån här resa. Imorn åker vi hem till storebröderna :)
Dessa j-vla eftervärkar.. Tar kål på en ju!! Vet att det är jättenyttigt, men man är liksom klar med dem :)
Ja det var ett rasande tempo! Behövde inte sy nåt och moderkakan lossnade samtidigt som hon kom ut nästan.
Det är fruktansvärt att föda barn, sett till smärtan, men efteråt.. Hur skulle man beskriva det? Det går inte, bara ren och skär kärlek
Stort grattis Repan och vilken kämparinsats du gjort!!!
Vi är hemma nu, lillasyster äter och sover och är supersnäll! I natt var hon lite orolig men efter mat, rap, kiss och bajs så sov hon från 03 till 10 med mat en gång där mellan. Idag har hon sovit hela dagen och ätit mellan bara. Amningen har kommit igång och den värken i tuttarna kan jag klara mig utan.. Tur det går över!
Imorn ska vi på återbesök, hon är lite gul så hoppas bara vi slipper ligga kvar...
Grattis till lilla tjejen misskaos!!!
Vår lilla loppa gick ner 400 g första 3 dagarna, men då hon var så stor, 4735 g, så var det okej. Idag var vi tillbaka för att väga och kolla snippan få hade hon gått upp 80 g till 4460 g och nu hade svullnaden i snipp lagt sig. Så ok i rumpan lagom till jul sex dagar gammal :)
Amningen funkar kanon, men de vill att hon äter var tredje timma och toppar med lite ersättning pga hennes storlek. Hon är helt fantastiskt enkel att ha att göra med! Sover och äter hela dagarna, har dock vänt på dygnet :) hennes vaken- och "orolighetsperiod" är mellan 01-04... Men vi turas om att ta nätterna och sover på dagarna så det går ingen nöd på oss.
Storebröderna är ljuvliga! De är så måna om lillasyster och är så snälla mot mig som är strandsatt i soffan med ammande bäbis. De hämtar saker och grejar :)
Ren och skär kärlek!!
Vår Ingrid sover och äter mest hela dagarna oxå :) igår försökte jag väcka henne var tredje timma för mat så vi KANSKE kunde få sova lite mer i natt. Vet inte om det gjorde susen eller vad, hon åt 12, 03 och sov sedan till 07! Hallelulja!! Så skönt!!
Hon har även bajsat idag, har inte gjort det sedan i lördags, men hon har inte vart påverkad av det tack o lov. Kissar gör hon som en liten sprinkler ;) massa kiss i alla blöjor, så tydligen kissar hon ut allt istället för bajsar, BB-sköterskan var inte orolig då hon helammas i princip. Ersättning får hon om hon vill, men aldrig mer än 50-60 ml per dygn brukar det bli. Hon är så nöjd och snäll att man nästan bli orolig för det :) men det får man väl igen någon annan gång ;)