• Plopps80

December bebis 2013

Har också funderat på svamp det har bränt och ilat i brösten efter varje amning sedan Ludwig föddes. Nu är vänster bröst så ömt att det smärtar att röra vid det med armen. Det är mjukt och fint men aj aj. När mjölken rinner till bränner det och spänner det som f*n. Uch får väl gå till läkaren om det inte går över.

• Plopps80

Tack för era tips! Måste man tvätta bröstvårtan innan man ammar när man smörjt mrd dactacort? Ludde hade garanterat torsk när han var några veckor för han hade en tjock vit beläggning på tungan. Detta försvann men det har bränt i brösten efter varje amning sedan dess. Har vant mig och tänkt det är normalt. Men denna smärta går inte att ignorerar. Den är värst när bröstet är fullt. Är det helt tömt känns det inte så mkt. Jag vräker i mig socker. Dricker söta drycker och äter godis hela dagarna är som besatt! Måste dra ner. Inte konstigt att svampen frodas i kroppen. Uch mår dåligt av mig själv.

• Plopps80

Tack repan för dina bra råd! Ska handla den idag. Hoppas du får medicin så dina besvär går över. Förskräckligt att ha det så! Ang sockersug är det ett fenomen hos ammande kvinnor att man är onormalt sockersugen. Mjölkproduktionen kräver sitt tror jag. Lyckades inte gå ner mina gravvkilo fören jag slutade amma sist. Då först klarade jag mig ifrån sockerberoendet. Denna gång är det samma. Skakar ju nästan om jag inte får socker.

• Plopps80

Repan själv är jag en godisgris utan dess like. I vanliga fall har jag ändå god karaktär och äter bara sött på helgen men nu är det dagligen. Idag har jag druckit Ramlösa och ätit några digestive. Känner mig relativt nyttig

• Plopps80

Nu har Lillen fått sitt tremånadersvaccin. Det gick väldigt smidigt. Han fick suga på sockerlösning som ska vara smärtstillande. Han grät bara några sekunder. Känns lite skumt att spruta in massa sjukdomar i den rena lilla kroppen. Men vill ju inte att han ska drabbas av hemska sjukdomar. Hoppas han inte får feber eller smärtor mitt lilla

• Plopps80

Enligt forskare ska sockret ha smärtstillande effekt på små barm. De har forskat om det. Upplevde att dottern hade mycket ondare när hon tog sprutan än Ludwig och hon fick inte socker. Men vad Ludwig reagerat på sprutan efteråt! Han skriker verkligen helt förtvivlat/gråter hysteriskt. Han bryr sig inte om några leksaker. Helt blank i ögonen. Så synd om honom. Vill bara amma och det får han. Bara han är glad. Mitt lilla

• Plopps80

Han är 62 cm lång och väger 6615 liten tjockis e han. Ringde amningsmottagningen idag ang mitt onda bröst. Hon fråga hur gammal han är och om han strulat vid bröstet. OM??? Han har misshandlat mina bröst i flera veckor sa jag. Typiskt för tiden sa hon ett stort steg i utvecklingen. Massa kvinnor får då ont på det sättet jag beskrev. Hon trodde inte det var svamp. Sedan 2 dagar har han ätit lugnt och fint vid bröstet igen och smärtan är bättre så jag hoppas det går över.

• Plopps80

Sarak Ludde som i princip aldrig skriker var helt som förbytt. Han sov till och från hela kvällen men mellanåt skrek han helt förtvivlat. Ville typ sitta fast i tutten. Kl 22:30 var han otröstlig men somnade när mannen gick med honom och sedan sov han på hans bröst i några timmar och vidare bredvid honom i sängen. Han vakna inte fören kl 05 och sen sov vi vidare till 07. Nu verkar han som vanligt. Pratar och skrattar å vevar med den lilla kroppen Hoppas det gick bra för Rasmus också! Ludde fick också sockerlösning på BB när de tog något test. Ludde slurpade glatt i sig det igår.

Svar på tråden December bebis 2013