December bebis 2013
Men Gud vilken skräck Maria. Herregud. Är ni hemma nu?
Men Gud vilken skräck Maria. Herregud. Är ni hemma nu?
Uch ja. Mardröm!!!
Är så gräsligt trött! Har ingen energi alls! Har varit en okej natt med bara en snabb amning vid 03 mellan 23-07. Jag har sovit stenhårt och drömt en massa konstigt. Men att samsova tar styggt på kroppen. Man anpassar sig ju efter bebisen och varje morgon känner jag mig totalt ledbruten. Dottern är ledig från dagis idag. Idag längtar jag bara tills mannen kommer hem så jag kan få lägga mig. Brukar aldrig vila på dagarna men idag behöver jag det. Zzzzzzzzzz....
Sån going fia
Har en sån sjukt dålig dag. Jag orkar inte vara föräldraledig längre. Jag klättrar på väggarna fullkomligt. Står inte ut en minut. Fy fan vad dottern håller på. Hon gapar och skriker eller pratar oavbrutet om sååååå ointressanta saker. Längtar bara efter vuxentid!!! Man städar, tvättar, byter blöjor och ammar. Ludwig har gnällt och klängt på mig hela dagen. Kan inte annat än bara längta till han blir större. När han kan äta lite mat och roa sig själv. Har en klump i magen idag. Det är så tråkigt att gå hemma!!! Kommer börja jobba så fort jag slutat amma. Kommer jobba helger och kvällar. Alla andra verkar älska att gå hemma med sina barn och visst vi har många mysiga dagar men idag orkar jag bara inte. Förlåt var bara tvungen.
Kommer sluta skriva här i tråden. Känns verkligen inte som man kan skriva någonting utan att bli dömd. Jag har en dålig dag med en dotter i 6 årstrots och bebis i utvecklingsfas. Jag känner mig sliten och ventilerar här. Blir direkt påhoppad av en jävla idiot och sen verkar folk tro att jag känner så här jämt!!! Jag älskar mina barn jag älskar mitt liv. Men jag är inte typen som älskar att vara föräldraledig. Måste man älska det? Jag ammar fullt så nej jag kan inte börja jobba och nä jag kan inte lämna ifrån mig min lilla bebis heller!!! Har man bara ett barn kan man sova hur länge man vill på morgonen med bebisen man kan lägga sig på dagen och vila med bebisen. Man äter när man själv vill. Min dotter vaknar 05:30 varje dag, jag måste stimulera henne fixa lunch middag och mellanmål. Jag gör det sååå gärna. Jag älskar mina barn men kan man inte få ha en dålig dag utan att bli kallad psykfall (vilket togs bort) eller att få förslaget att jag ska börja jobba för att jag känner så jämt. Nä jag känner inte så jämt. Jag kände så igår. Jag skiter i den här tråden nu. Tack å hej.