December bebis 2013
De suger på händerna för att de hittat händerna, för att de kan Saliven ökar pga barnet förbereder sig inför fast föda. Saliven behövs för att bryta ner maten. Ludwig suger hela tiden på händerna och dreglar massor
De suger på händerna för att de hittat händerna, för att de kan Saliven ökar pga barnet förbereder sig inför fast föda. Saliven behövs för att bryta ner maten. Ludwig suger hela tiden på händerna och dreglar massor
Hur ofta äter era små? Här går det knappt två timmar mellan amningarna på dagen/kvällen. Är utled på att amma så här ofta. Ibland sover han ju iofs 3-4 timmar på dagen och han sover ofta 5-6 timmar i sträck på natten men från 03-05 och fram till 21 äter han ofta varannan timme eller ibland varje 1,5 timme. Tycker det är för mycket. Gör inget annat än att amma.
Kul att höra hur era små funkar i sina rutiner Alla säger till mig att Ludwig äter för mycket/ofta och jag blir stressad. Men han sover ju väldigt bra på nätterna och BVC säger att han äter mkt för att kompensera att han inte äter så mkt på natten. Balans i mjölkfabriken I natt sov han mellan 22-05 och sedan vidare till 07. Somnade sedan om och sover ännu 9:45. Gick just upp. Mannen jobbar över och åkte redan 05 imorse. Väckte då dottern men jag upp å tvingade henne att ligga stilla framför tv:n och somna om. Vi sov till 9:30. Kan bli en bra dag. Fast jag är konstigt nog slöare när jag sovit så här länge. Jag la mig nämligen 21 igår haha.
Haha vad söt. Massa hår Ludde sov i egen säng i natt. Vi var hos vänner och kom hem vid 22:30. Men han var inte alls orolig som han brukar när vi varit iväg. Han somnade på 10 min och sov i sängen mellan 23-04. Så skönt att få sova själv. Han var så go igår. Han charmar alla med sitt glada sätt. Lugnare barn har jag aldrig varit med om. Han är så nöjd om han bara får vara med. Dottern var ilsk och krävande. Denna bebis känns som lugnet själv. Visst han har sina moments men vem har inte det.
Jag har inga bra tips gör lite olika. På dagen lägger jag alltid ner Ludwig när han är trött så han får somna själv. Det funkar 9 ggr av 10. På kvällen är det knivigare. Ammar honom till han är komatrött och lägger ner honom i sängen. Inte ofta somnar han men ibland. Annars går vi med honom tills han somnar och lägger ner honom sovande. Ibland vaknar han, ibland sover han vidare. Skulle säga att Ludwig sover 95% i min säng men vi kämpar på. Är bjuden på föreläsning med två barnpsykologer om sömn på BVC på tis 17-18:30. Ska bli mkt intressant. Kanske något för dig miss kaos
Söt hon är första försök. Mina bebisar har inte haft något hår i den åldern
Ja men det är nog rätt intressant. Hon är jättebra gick hos henne när jag hade förlossningsdepression. Nu kan man ställa frågor om sömn för barn mellan 3-6 månader och de kommer berätta vad man kan förvänta sig osv. Tycker om sånt så jag ska gå. Tänkte du kunde hängt med å tagit me Elsa. Tråkigt att gå själv men jag hajar
Sötis Fia