December bebis 2013
Ludde får panik om han har något för hårt runt kroppen så han har en tunn filt över sig. I vagnen täcke. På natten ligger han utan filt. Han har pyamas med fötter och ligger nära mig.
Undrar hur man ska få Ludde att sova i egen säng på natten. Han är ju för liten för att läggas ner och få gråta innan man går in och säger att det är natten osv. Dottern ammade jag till söms i soffan å la ner i sängen sedan. Hon sov bra. Ludwig sover bra på dagen. Kan bara lägga ner honom i vagnen vaken om han är trött och så söver han sig själv. Kan sova 3-4 timmar i sträck. Men på kvällen funkar det inte alls! Funderar mkt över detta. Målet är ju en fin kvällsrutin där han kommer i säng i tid i sin egen säng. Det gick såå lätt med dottern. Iaf som jag minns det!
Härligt väder i Göteborg också! Har hängt i lekparken med massa goa mammor och barn. Ludwig har sovit precis hela dagen. Varit vaken 2 timmar på hela dagen. Han sover som en stock i vagnen när vi är ute. Nu är han vaken och vi underhåller och leker så han inte ska somna igen. Undrar hur natten blir. Visst mitt motto är "god sömn på dagen föder god sömn på natten" men det får väl finnas gränser! Men när vi är ute en hel dag så här är det ju väldigt smidigt också att han sover eftersom det är svårt att underhålla en 3 månaders baby ute när det är kyligt. Jaja får väl se hur det blir. Har era barn börjat greppa saker? Ludde vill så förtvivlat men det går inte. Han kan slå på saker och försöker greppa. Det är så gött när de kan hålla grejer och utforska.
En bra natt trots all sömn igår. Lite tätare amningar dock och en dotter som gjorde allt för att väcka oss kl 07 imorse. Hon lyckades zzzzz.
Tråkigt tuttiluttan. Har aldrig stött på någon som betett sig så där. Måste vara väldig otur. Tycker inte du ska ge upp öppna förskolan pga detta. Inte ska andra människor styra vad man gör.
Med andra barnet får man ingen föräldragrupp där jag bor. Så tråkigt. På föräldragruppen när jag väntade dottern lärde jag känna en vän för livet och dottern är bästis med hennes son. Men jag går till öppna förskolan och är social och träffar lite mammor i parken och så ska jag träffa miss kaos idag Så jag fyller dagarna bra ändå. Tycker mkt om att gå till öppna. Vi diskuterar mkt runt barn och bebisar men upplever inte att någon försöker tala om för mig hur jag ska vara. Ja eller så uppfattar jag det inte.
Ludde har bajsat en gång om dagen tills för ett tag sedan. Nu är det varannan till var fjärde dag.
Ludde är 3 månader.