• Plopps80

December bebis 2013

corky skrev 2014-03-20 12:26:04 följande:
    Här har första tanden tittat upp! Tonvis med dregel och knöliga nätter. Lite gnäll på dagarna,men hade förväntat mig mycket mer. Fick höra att "när tänderna kommer tidigt,så kommer det snart syskon"...  :)

Filippa fick sin första tand vid 3 månaders ålder men var nästan 6 år innan hennes syskon kom De första tänderna kommer oftast utan problem. Värst är hörntänderna de gör tydligen vansinnigt ont. Minns hur jobbigt det var för min dotter.
  • Plopps80
    sarak skrev 2014-03-20 21:25:45 följande:
    Sötis! Och duktig att stå!

Tack
    Jis skrev 2014-03-20 21:32:12 följande:
    Plopps, han är ju så stadig, Stella är inte alls i närheten av att kunna stå så, hennes små ben viker sig. Samma med Bumbon, hon kan sitta ett litet tag sedan pallar hon inte mer?kan man träna upp deras rygg/benstyrka?

Han vill bara stå hela tiden. Tror inte man riktigt kan träna upp de i denna åldern. Han står mkt han har alltid gillat det har alltid hållt honom så. Nu kan han stå korta stunder själv men benen viker sig på honom också ibland. Dottern var stadigare på att sitta i denna åldern. Hon satt jämt hade inte kunnat stå som Ludwig medan han sitter rätt dåligt (i barnstol) men står stadigt. De har sina saker de siktar in sig på och är inteesserade av. Sedan är ju träning alltid bra. Att ställa barnet lite då och då korta stubder.
  • Plopps80

Ludwig sov häromdagen mellan 20-03:30 väcker inte honom. Har aldrig någonsin väckt honom eller jo första dygnen när sockret sjönk. Men annars tror jag friska bebisar vaknar när de är hungriga helt enkelt.

• Plopps80

Ludwig kiknar av skratt när jag tar mitt ansikte mot honom och säger "du är söööt"med pipig röst. Hörde honom kikna av skratt första gångenvid 3 månader när kompisen skoja med honom. Dottern skrattade aldrig på det sättethon kund skratta och tjuta lite men Ludwig skrattar på ett helt annat sätt. Mannen är avundsjuk och försöker dagligen få honom att skratta men har inte lyckats. Måste bara berätta att vi köpt vårt drömhus. Det var en nervkittlande budgivning men vi vann!!! Kommer få sköta allting hemma med två barn från morgon till kväll då mannen tar 1 månad kompledigt för att renovera köket och barnens rum. Kommer bli ensamstående den månaden då han kommer greja mellan 06-22 varje dag i en månad. Men just nu är ändå allt oerhört lätt med Ludde och årstiden är perfekt. Vi kan vara ute mkt och så får jag umgås med folk så miss kaos vi får boka någon dag Är så lycklig. Känns som vi vunnit högsta vinsten med detta hus

• Plopps80

Ja det låter underbart miss k! Ska bli roligt att visa upp huset och så får vi ta öppna fsk innan de stänger för sommaren. Måste till bytingen snart för 62 börjar bli tight och kort. Tack första försökaren

• Plopps80
    AnnaSthlm skrev 2014-03-24 17:33:49 följande:
    Anna Wahlgrens standardmodellen. Min son har blivit en mycket gladare bebis. Sover bra. Inte skrikit pga detta en enda minut.

Inte för att jag vill verka taskig men jag anser att AW metoden är tortyr mot barn. Vissa buffar barnen så de får hjärnskador och de får ligga och skrika sig till sömns.
Svar på tråden December bebis 2013