MissKaos skrev 2013-07-19 08:46:27 följande:
Repan. Man gör olika med skötplats. Jag vill ha tillgång till vatten och gillar intr bajs i sovrummet. . Kan ni ha en såndär modell man fäster på väggen ovanför toan? Nedfällbar?
Ni får kolla på korgen. Man mpste känna sig trygg annars ksn man ju inte sova.. vår son sov hos oss första året. Hsn ville vara nära
Ja vi får bedöma korgen! Den kanske känns jättestabil, vem vet. Jag vet inte om vi vill ha bebisen i sängen, det märker vi ju, men jag vill annars ha spjälsängen precis bredvid och ta bort ena sidan på den så att vi kan ha en arm på bebisen hela tiden. Mycket man inte vet när man inte har barn, hur man kommer vara och vad man gillar :) Jag vet att jag sover dåligt med bebis i sängen pga syskonbarn - jag sover inte alls egentligen, utan vaknar av minsta rörelse och "vaktar" den andra personen i sängen hela tiden. Därför kanske jag vill ha barnet i spjälsäng bredvid istället så jag kanske kan få sova bättre.
Nej det går inte att ha något i badrummet alls. Vi bor i ett 40-tals hus och badrummen är mycket små. Dessutom får vi inte ens ha duschstång på väggen därför att badrummet är skört. Rummet är pyttelitet, ett badrum rakt in på tvären, toan till vänster och handfat som man når från toaletten till höger. Ovanför toan sitter badrumsskåp, ovanför handfatet en stor gammal spegel. Skulle man fälla ner ett bord där skulle man inte kunna stå ;)
Vi funderar som sagt på sovrummet för att slippa gå så långt på nätterna - men då skulle vi skaffa en riktigt tät dyr blöjhink och hoppas det inte luktar så farligt. Sen när barnet blir äldre antar jag att vi kommer byta lite överallt och bara flytta skötbädden, säkert i vardagsrummet oftast.