December bebis 2013
Ja vi har alla namn klara typ ;) tycker också pojknamn är svårare!
Ja vi har alla namn klara typ ;) tycker också pojknamn är svårare!
Hur mycket har ni ökat i vikt?
Jag är i vecka 13 nu och har inte gått upp något öht. Jag vägde kanske 2 kilo mer än jag ville när jag blev gravid, dvs. 63 kilo på 167cm. Inte för mycket på något vis alltså men lite mer än "vanligt" pga att jag hade magsjuka och inte tränade på tre veckor före vi inseminerade.
Men nu börjar jag liksom bli orolig, speciellt när babygruppens app säger att man kan öka i vikt 300-400 gram i veckan nu. Jag märker ingenting.
Jag äter, men kanske inte mer än vanligt trots att jag då "borde" äta ett extra mellanmål. Jag äter dock en jäkla massa frukt. Och vanlig mat, men i mindre portioner pga blir mätt fortare nu. Har inte varit supernyttig på något vis, ätit pizza och druckit läsk ibland liksom.
Har vikten omfördelats bara, blivit av med lite hull o lagt på mig lite bebis? Magen syns ju liksom.
Kanske är lite fjantig nu men nojar mig över att det hela ska ha stannat av eller nåt...
Okej vad skönt o veta att det varierar lite... kanske är från och med nu man börjar gå upp lite mer också. Ska försöka sluta noja :)
Hur funkar det med BH för er?
Jag måste köpa nytt nu pga de växer samt brösten är så ömma. Tänkte köpa amnings-BH som är mjuk som man kanske kan ha sen med men jag vet inte hur mycket brösten växer under hela graviditeten. Vet att de blir enorma precis efter förlossningen men sen går ner igen men det här känns ju sjukt svårt!
Har inte råd att köpa 6st nya bhar i olika storlekar liksom.
B-kupa passar iaf INTE längre. Men tänkte köpa mitt vanliga omfång, dvs 75C nu då kanske och köpa förlängare till för när man även blir bredare över bröstkorgen, som man sen bara skippar.
Känner att jag verkligen har NOLL koll på det här. Och det hade jag inte innan heller. Jag har alltid haft A eller B-kupa och ändå sällan haft vanlig BH utan haft bygellösa tyghistorier. Men aldrig haft något välsittande utan varit dålig på det också.
Men nu behöver jag verkligen något som sitter bra och skönt känner jag :) Butikernas utbud verkar dock riktigt kasst! Kanske ska försöka hitta något från Sloggi så länge och köpa amnings-BH några veckor efter förlossningen?
Ledsen Trasslet :( jag vet givetvis inte hur ni ska göra, risken vid fvp är mindre än 1% väl? O risken för DS är 1/238, betydligt mindre ändå. Kanske är fvp bäst om ni är rädda, men då måste ni kunna förlåta er själva om ngt händer s.a.s. Ni tog ju då risken för vad ni anser är barnets bästa.
Jag hade nog chansat, om du föder 238 barn är bara ett sjukt. Det är ändå inte en enorm risk och inte under 200 heller. Men man måste göra sitt eget val. Vi valde bort KUB helt.