• IdaJ

December bebis 2013

Fjonkis skrev 2013-12-03 11:23:44 följande:

Min hinnsvepning jag skulle göra idag gick ju sådär. Hon kom knappt åt tappen så långt upp/bak satt den. Det blir ingen bebis på bf imorgon i alla fall:( Fosterrörelserna har minskat också så hon bokade tid till mig i eftermiddag så jag får göra ultraljud. Fast hjärtljuden låg på 140 som vanligt.

Åh nej vad segt!! :/ Har du fått någon ny tid för nytt försök?

Hoppas att allt ser bra ut på ultraljudet :)
  • IdaJ
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 12:53:58 följande:

Nu ligger jag på förlossningen och igångsättningen är påbörjad. Fick börja med ballong och den kom ut efter bara en timme. Nu får jag värkstimulerande dropp så att bebisens huvud ska komma ner en bit till. Sen tar dom hål på vattnet. Har lite värkar men dom är helt klart okej än så länge.

Lycka till!! :)
  • IdaJ
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 21:51:37 följande:

Nu är prinsessan född. 19.02 kom hon. Fick krysta nästan en timme. 3860 gram och 54 cm smile1.gif

Åh vad mysigt!!! Stort grattis! :)
  • IdaJ

Har läst att förlossningen har startat för vissa efter att dom har gått i skogen och behövt lyfta mycket på benen. Fick för mig att testa detta, så jag drog med mig sambon och hunden ut på en stor äng för att leka med hunden, och där fick jag lyfta mycket på benen pga av all snö. Vad händer? Jo slemproppen lossnar 2 timmar efter vi kommit in. Inte alls säkert att det är på gång, men rätt roligt att det hände något iaf :) Sen om det va pga det eller är ren slump är ju en annan sak ;)

• IdaJ

På väg in till förlossningen . Vattnet har antagligen gått. Nu får vi se vad som händer :)

• IdaJ

Ingen bebis här än. Vattnet har gått. Ligger på patienthotellet nu i väntan på att det ska börja. På tisdag blir det igångsättning om det inte har hänt något innan det. Hoppas det börjar snart :(

• IdaJ
    Cornelia 084 skrev 2013-12-08 18:01:13 följande:

Detta måste vara magsjuka eller nåt.. Ont i magen, illamående from hell, frossa och ingen aptit.. Har inte förmått mig att äta, mer än en piggelin och en banan på hela dagen. Vill bara gråta :/

Precis så mådde jag på förmiddagen igår innan slemproppen och vattnet gick. Håller tummarna att du inte åkt på magsjuka!!
  • IdaJ
    Cornelia 084 skrev 2013-12-08 20:09:56 följande:

IdaJ: detta har hållt i hela dagen :/ tror inte att det är ngn förlossning på G, även om jag har mkt sammandragningar (det hör ju till så här nära BF). Ska jag vara ärlig så skulle jag nog inte fixa en förlossning nu som jag mår, helt orkeslös och illamående :/ Spännande för dig som uppenbarligen är nära målet! :) Har ditt illamående gett med sig nu?

Ah okej :/ Får hoppas på att det väntar lite för dig då!

Just nu känns det som jag är väldigt långt från målet :/ Vattnet gick ju igår, och lite senare så fick jag jättestarka värkar. Men när dom gjorde gyn så va tappen bakåtlutad eller vänd eller vad den nu va och 4 cm.

Så dom stannade av allt :( Vill bara ha min plutt hos mig nu! Nu mår jag annars bra från illamåendet :) Så skönt det iaf!
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-12-08 20:48:08 följande:
    Men stackare!
    IdaJ skrev 2013-12-08 20:45:45 följande:Ah okej :/ Får hoppas på att det väntar lite för dig då!
    Just nu känns det som jag är väldigt långt från målet :/ Vattnet gick ju igår, och lite senare så fick jag jättestarka värkar. Men när dom gjorde gyn så va tappen bakåtlutad eller vänd eller vad den nu va och 4 cm.
    Så dom stannade av allt :( Vill bara ha min plutt hos mig nu! Nu mår jag annars bra från illamåendet :) Så skönt det iaf!
    Va? Stannade dom av det på fl? Dom brukar ju sätta igång det inom tre dgr när vattnet går?
    När ska du tbx för koll?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ah det gjorde dom, bara för att jag skulle få sova. Dom vet väl att det kommer bli en långdragen process, så det va väl därför.

Jo, tre dagar annars blir det igångsättning som jag verkligen vill slippa :/ Vi är kvar på Borås parienthotell. Ska till specmödravården imorgon halv 11. Varför jag ska dit vet jag inte riktigt, trodde det gick lika bra med vanliga förlossningen . Vet inte alls vad som händer längre :/
  • IdaJ

Imorse på bf-dagen kom våran lille pojke till världen! Eller liten, han är en riktig knubbis!! 52 lång och 4720 tung! Jag är helt kär!! <3

Svar på tråden December bebis 2013