• IdaJ

December bebis 2013

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-08 18:15:34 följande:

Misskaos - gick å la mig i soffan nu direkt efter jobbet å det känns bättre :) Får sluta vara envis å lyssna på kroppen!! Är det många som har påbörjat sina "ledigheter" nu?! :)

Jag började min förra Onsdagen :) Njuter för fullt. Nu i början är det svårt att koppla av, håller på att greja för fullt här hemma, så är helt slut på kvällarna. Men det lugnar väl sig ;) Har du fått svar om din?
  • IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-08 19:22:17 följande:

Ida j - åh va härligt! Jag längtar nu efter ledigheten. Får börja mysa här hemma å fixa inför bebisens ankomst! Läser på Uni 50% utöver att jag jobbar 100% så det kommer å bli en del pluggande oxå :) Nej, men jag pratade med som igår å de behövde inkomstuppgifter bara å de ringde min chef in imorse så imorgon eller torsdag så vet :)

Misskaos - vart får du all ork ifrån?

Repan - åh, minns hur det var när jag pluggade heltid. Stressigt! Du fixar säkert dina tentor ska du se! :)

Förstår att du längtar nu! :) Vad jobbar du med? Jag pluggar en dag i veckan via jobbet, kul att va iväg och göra något sådant en gång i veckan iaf :) Så det kommer jag fortsätta med när lillen har kommit med, så får min sambo vara hemma med lillen :) Blir nog roligt att inte sluta med allt.

Håller tummarna för att du får ditt svar så fort som möjligt :)
  • IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-09 06:25:38 följande:

Ida J - jag jobbar som förskollärare :) ja, lite omväxling är nyttigt ibland tror jag :) vad jobbar du som?

Ah okej. Då lär det väl inte vara några problem att få det beviljat? :)

Jag jobbar i hemtjänsten.
  • IdaJ

Har haft typ mensvärk i mage och rygg hela natten. Kan man ha växtvärk såhär långt in i graviditeten??

• IdaJ
    Jessiex skrev 2013-10-20 10:59:52 följande:

Har också haft nåt som påminner om mensvärk senaste dygnet samt lite sammandragningar senaste veckorna. Vet inte heller vad de beror på, ska till bm imorgon så om de inte blir värre tänkte jag vänta och fråga henne då. Jag har bf 15/12.

Berätta gärna vad du får som svar av henne :)
  • IdaJ
    siolina skrev 2013-10-21 10:22:18 följande:
    Har också haft så, det var förvärk och helt normalt och ofarligt enligt min barnmorska!

Har lite ont just nu faktiskt, men jag kan inte skilja på om jag har lite ont i magen för att jag skulle behöva bajsa, eller om det är mer typ mensvärk. Känns som att det är rätt naturligt att man får lite känningar nu när det bara är några veckor kvar, kroppen håller ju på att förbereda sig för något ganska stort ändå. Och man själv, mentalt, så jag tror man kanske känner efter på ett annat sätt. Men när förlossningen väl sätter igång så märks det utan tvivel, och jag tror man märker om något inte är riktigt som det ska också. Iallafall försöker jag tänka så för jag orkar inte gå och oroa mig för hur bebisen har det hela tiden och om saker är bra eller dåliga tecken.
    Ah okej. Trodde inte man kunde ha det så tidigt. Det hjälpte iaf lite med en varm dusch :)
  • IdaJ

Mammatilltvå85: Vilken fin liten tjej!!! Och såå himla liten. Nu längtar man efter sin egen :)

• IdaJ

Har haft värsta fredagen någonsin idag. Fick reda på idag att den lönen jobbet betalt ut till mig var felaktig, så nu är jag skyldig jobbet 12000kr. Så ringde jag upp försäkringskassan och frågade varför jag inte fått några pengar av dem, och då har dom tydligen glömt att skicka ut ett papper till mig som har gjort att allt har stannat av ang mina pengar. Så nu kanske jag inte får pengar förrän i december. Och vart fan ska jag få 12000 kr från om jag inte får ut mina pengar?

Ååh!! Vill helst bara försvinna och komma fram igen när allt är löst.. :(

• IdaJ
    sarak skrev 2013-11-08 17:04:50 följande:
    Men fy vad tråkigt!
    Jobbet har ju gjort fel, prata med dom om situationen. Du måste kunna få betala tillbaka när du har möjlighet. 
    Tyvärr är mon chef en idiot, så går nog inte att göra så mycket åt det . Dom vill ha hela summan inom 2 veckor. Och jag känner mig så klantig att jag inte kollade upp så allt stämde. Men eftersom jag inte fick pengar från försäkringskassan så trodde jag att det skulle vara så :/
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-11-08 20:00:19 följande:

Vad säger facket om det?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ska ta kontakt med dom på måndag så får vi se vad dom säger. Får hoppas på det bästa!
Svar på tråden December bebis 2013