• IdaJ

December bebis 2013

Ireth81 skrev 2013-09-18 22:44:21 följande:
    Ja min svägerska ska ha den 25 oktober och vi har bf 21/12 och min lilla syster fick sin pojk 6Mars så vi har tre st i samma ålder smile1.gif vi kom fram till min syster o jag att hon fick sin son i samma veva som vi blev gravida is stort sett smile1.gif hihi jag tycker det är praktiskt för jag har haft mycket hjälp med vad man behöver och vad man klarar sig utan, vi har handlat det mesta nu. Ska bara köpa baby skydd, säng o hämta vagnen
    Vad roligt att ha så många inom familjen som får så tätt :) Hur bra som helst att få råd av dem som precis har fått med ju :) Igår vid 22.21 kom deras lille. Nu längtar man efter bebismys!! <3
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-09-24 10:45:04 följande:

Vilken underbar bild smile1.gif

Frågade ju BM igår om mått sen förra grav. Tyvärr kom hon inte in i den journalen (systemskifte) synd! Hade igår på 29+1 SF mått på 29 så ligger nu lite mellan medelkurvan och den övre kurvan. Tror jag kommer få en stoooor bebis till!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Surt att hon inte kunde komma åt din journal, kan tänka mig att det hade varit kul att jämföra! Va också hos bm igår och hade då (v28+6) ett sf mått på 28. Vet inte alls vad det låg i kurvan.

Mysigt med gravidmassage! Har också funderat på det pga smärta i ryggen. Du får gärna berätta hur det va sen. Är det i Göteborg du har beställt? :)
  • IdaJ

Får man bada bubbelpool i typ badhallar som gravid?? Tacksam för snabbt svar!! :)

• IdaJ
    MissKaos skrev 2013-09-24 16:41:02 följande:

En kory stund 10min är det va?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ah okej. Tror du att det handlar om värmen eller bakterierna? :)
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-09-24 16:53:55 följande:

Värmen.

Kissa efter bad. Det är det rådet man brukar ge om man lätt får uvi generellt sett.

Tack så jättemycket för att du svarade!! :)
  • IdaJ

Nu sitter sambon på flyget till Malta med jobbet. Känns lite extra jobbigt denna gången när han åker iväg. Så typiskt om det skulle hända något när han är borta. Sen måste jag ju säga att jag är aningen avundsjuk på att han ska få hänga i poolen och havet. Skulle också behöva lite värme, sol och bad nu :)

För att få helgen att gå lite fortare så drar jag med mig min kära mamma ner till Ullared imorgon. Får passa på när man orkar :)

• IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-30 17:41:00 följande:

IdaJ - grattis! Hur länge fick du vänta?? Väntar fortf å det har gått en månad nu :(

Usch vad segt! Känns som att du har väntat längre än mig ju. Jag skickade in mina papper den 6 september, så det gick ändå rätt fort :) Hoppas att du får svar snart!!
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-09-30 20:17:36 följande:

Grattis, så skönt!!

Det känns ju jättekonstigt nu ska inte jobba mer. Har märkligt mkt att göra helt plötsligt. Fattar inte det? Massor! Idag vattengympa och handla lite.  Imorgon baka bullar evt spinning. Onsdag tänkte jag ha sonen hemma, fått biobiljetter som snart går ut och vi tänket då se Flygplan och äta snabbmat.. Torsdag har jag en lunchdate sedan länge och fredag kortdag för sonen. Måste grejja lite hemma med.
    I vanlgia fall lämnar maken nu gör ju jag det. Dom måste undra på fsk..
    Tack! Ja hur skönt som helst!! Blev så glad när sambon ringde och sa att det hade gått igenom :) ja, det känns väldigt overkligt att gå ifrån jobbet under en så lång tid. :)
  • IdaJ

Jag känner som ett tryck ner mellan benen. Vissa dagar är det värre än andra men idag är det värre än innan. Kan det vara att lillen börjar vandra neråt? Någon mer som känner så? :)

Svar på tråden December bebis 2013