• sarak

December bebis 2013

Jag drömmer alltid konstiga drömmar, även när jag inte är gravid. Fast det konstigaste jag drömt om just graviditeten är nog att jag inte hade tid att åka med till förlossningen. Så min sambo fick ta med livmodern och så fick dom göra kejsarsnitt. Sedan kom han hem med bebisen och jag frågade om dom inte skulle vara kvar på BB. Men det hade inte varit någon idé eftersom jag inte var med. Typisk dröm när jag är stressad...

BM-besök idag. Vecka 35+4 och EXAKT 1 MÅNAD till BF
    SF-mått 34. Bebis fixerad även denna gång. Men hon trodde att magen snart skulle sjunka, livmodern når just nu långt långt upp mot revbenen. Bebis rumpa och fötter är långt uppe nästan under mina revben. Jag kan ju också känna det, kan i princip inte sitta eftersom det blir för trångt om jag inte sitter helt käpprätt upp. Mycket bekvämare att stå eller ligga.

• sarak

Det känns som om min livmodertapp är lite öppen?? Får typ in fingerspetsen, men når inte att känna ordentligt. Vattengympa ikväll, kan det vara någon fara om det skulle vara så att jag börjat öppna mig?

• sarak
    Nov13 skrev 2013-11-06 11:48:01 följande:
    Repan: då är jag inte helt ensam!

Fått ännu en likadan fruktansvärd förvärk, nyss. Får se om det kommer fler under dagen. Fruktansvärd smärta. Svårt att andas och vill bara skrika nästan.

Ojdå. Kanske något på gång?
    Kommit fler?

Jag har inga förvärkar alls. Någon sammandragning då och då, men dom gör absolut inget ont och jag känner att det inte är någon kraft i dom. Det enda som eventuellt tyder på att det kanske trots allt är en bebis på gång om inte allt för lång tid är som sagt att jag tycker det känns som om min livmodertapp är lite öppen. Någon annan som känner det? 

På fredag samt nästa vecka ska jag iväg och jobba på annan ort. Känner mig faktiskt lite nervös över det. Tänk om förlosningen startar, vad gör jag då? Usch, nojar säkert i onödan, det är ju nästan en månad till bf. Och efter nästa veckas farande och slitande så är jag leeeeediiig!! Hur skulle ni ha gjort?  
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-06 18:24:47 följande:
    Peta inte i den! Du kan dra igång fl och orsaka infektion (sa bm här åå fl i en tråd googlade runt en berättade ist hur mam gör hinnsvep själv ) Med det sagt. Jag har med känt efter och min är med lite öppen. Fast det kan den tydligen vara utan att det betyder ngt (tyvärr) jag är mest imponerande över att drt går nå drn och känna! Tydligen är det vanligt hos omföderskor att msn är liye öppen och en anledning att fl går snabbare. Synd man intr kan stoppa in en linjsl vill gärna veta längden på tsppen!
    Sålänge vattnet inye hsr gått nej. Inget problem.

Nä, jag ska inte peta. Blev bara så förvånad. Den kan ju ha varit lite öppen länge, brukar inte rota runt så ofta Och jag har trott att det är låååångt kvar till förlossningen, då jag inte har några förvärkar eller nåt sånt, men nu blev jag lite mer osäker. Jag har också bara läst att man inte ska bada efter vattenavgång, så jag ska ta och pallra mig iväg till vattengympan nu  

• sarak
    linasägerhej skrev 2013-11-06 18:31:28 följande:

Hallå tjejer, måste bara få fråga..:

Är det någon mer än jag som upplever att det Trycker på som bara den??

Det kommer i omgångar under dagen och blir nästan panikartat. Känns precis som att jag kommer göra på mig vilken sekund som helst :) Springer ( ok, vank-lubbar ) in på toa, men det händer för det mesta ingenting...

Det här är min tredje och det är ingentng jag känner igen från de tidigare graviditeterna, och dessutom extremt olustigt!

Vad hände med vanliga hederliga förvärkar?? ;)   

JA, bajs- och kissnödig blir jag precis hela tiden och då är det bråttom!! Fast jag är verkligen bajs- eller kissnödig då, dvs det kommer något. Ingenting som jag tror för min del har någonting med förvärkar att göra.
  • sarak
    moruri skrev 2013-11-06 12:21:21 följande:
    Aj? Känns helt plötsligt som att jag sitter på bebisens huvud.

Oj. Jag känner inte alls igen dom där symtomen med bowlingklot mellan benen osv. Men min bm sa att den låg fixerad ganska långt ner. Men hon sa också att magen nog skulle sjunka snart. Så det kanske kommer. Gör det ont? Eller menar du att det gör ont på bebis om du sitter på den?
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-06 20:02:49 följande:
    Hallonbladste sätter inte igång fl. Det ska underlätta fl och minska blödn efter!

Jo pet. Jag kan känns ngt stenhårt mot framväggen därnere alltså imte på tappen. Måste vara huvudet?

Mmm, jag har också känt det. Tydligt om jag ligger på rygg. Lättare att känna än tappen
  • sarak

För exakt ett år sen fick vi vårt senaste missfall. Var i vecka 13 då och hade börjat hoppas att det skulle gå vägen. Blev ganska dramatiskt, hade galet ont, blödde massor och förlorade medvetandet i omgångar. Blev tillslut akut sövd och skrapad. Var klen länge efter. Nu ett år senare mår jag helt otroligt bra och har en livlig, nästan färdigbakad bebis i magen. Helt fantastiskt <3 

• sarak
    Nov13 skrev 2013-11-08 08:28:11 följande:
    Vecka 38 idag! 20 dagar till bf.
    Någon som vet om det går bra att basta?
    Det ska inte vara någon fara att basta. Sitt inte för länge bara. Och drick mycket. Jag har bastat, men bara korta stunder. Känns inget bekvämt. Sitt en liten stund och svalka dig i duschen sen. Så kan man gå in igen om man vill.
Svar på tråden December bebis 2013