IdaJ skrev 2013-11-21 15:24:39 följande:
Nyss hemkommen från ett långt besök hos barnmorskan. Mitt blodtryck låg lite högt mot vad det brukar, men ändå inom det normala, inget protein i urinen.
Hade ett SFmått på 37!!! :/ Hon kände att han va stor. Konstigt, för två veckor sen så kändes han inte stor :S
Hans hjärtljud låg på 162, så hon ringde förlossningen då dom va så höga. Men testade 30 min efter igen och då låg dom på 157, vilket jag tycker låter för högt det med. Men då va det tydligen lugnt. Fick en extra tid nästa vecka för att kolla igen. Usch, inget bra besök detta :(
Inte kul att vara orolig. Min bebis hade 160 slag i minuten vid ett besök. Barnmorskan bara skrattade för både hon och jag kände att det var full rulle där inne. Eftersom hon inte var orolig var inte jag det heller. Det är säkert inget konstigt med din bebis heller. Men jag tycker ändå om du är orolig att du kan ringa och be om en second opinion. Kanske kan du ringa till förlossningen och höra deras åsikt själv? Dom kanske tycker att du kan komma in och ligga med CTG, då får du ju hjärtslagen mätta under en längre tid? Eller så kikar du förbi barnmorskemottagningen i morgon och ber dom kolla hjärtljuden igen. Det går ju fort, borde dom kunna göra för att du ska kunna känna dig lugn. Känns dumt om du ska oroa dig i onödan när det är så enkelt att kolla!