• sarak

December bebis 2013

Någon har stulit min energi!! Ge den tillbaka!!
    Första lediga dagen som huset inte är fullt  av hantverkare. Så skönt så det är inte klokt. Men jag orkar knappt ta mig ur sängen! Har varit i stallet och varit och lunchat med en kompis, men i övrigt har jag bara legat i sängen. Näsan rinner som tusan, men känner mig inte sjuk i övrigt. Bara helt slut. Nya sovrummet och nya badrummet är i princip klart. Jag har ju sett fram emot att få fixa det sista nu och flytta in! Måste få orken tillbaka. Helst redan ikväll.

• sarak
    IdaJ skrev 2013-11-21 15:24:39 följande:
    Nyss hemkommen från ett långt besök hos barnmorskan. Mitt blodtryck låg lite högt mot vad det brukar, men ändå inom det normala, inget protein i urinen.
    Hade ett SFmått på 37!!! :/ Hon kände att han va stor. Konstigt, för två veckor sen så kändes han inte stor :S
    Hans hjärtljud låg på 162, så hon ringde förlossningen då dom va så höga. Men testade 30 min efter igen och då låg dom på 157, vilket jag tycker låter för högt det med. Men då va det tydligen lugnt. Fick en extra tid nästa vecka för att kolla igen. Usch, inget bra besök detta :(

Inte kul att vara orolig. Min bebis hade 160 slag i minuten vid ett besök. Barnmorskan bara skrattade för både hon och jag kände att det var full rulle där inne. Eftersom hon inte var orolig var inte jag det heller. Det är säkert inget konstigt med din bebis heller. Men jag tycker ändå om du är orolig att du kan ringa och be om en second opinion. Kanske kan du ringa till förlossningen och höra deras åsikt själv? Dom kanske tycker att du kan komma in och ligga med CTG, då får du ju hjärtslagen mätta under en längre tid? Eller så kikar du förbi barnmorskemottagningen i morgon och ber dom kolla hjärtljuden igen. Det går ju fort, borde dom kunna göra för att du ska kunna känna dig lugn. Känns dumt om du ska oroa dig i onödan när det är så enkelt att kolla!
  • sarak

Skönt, känner mig piggare idag. Till stallet en sväng, sen med mamsen till IKEA. Köpa det sista som behövs för att få klart här hemma. Förhoppningsvis kommer elektrikern och gör klart idag, så fattas bara inkoppling av golvvärmen i badrummet. Men vi skulle kunna ställa i ordning allt i helgen. Så bebis är förhoppningsvis välkommen nästa vecka Fast den verkar inte ha någon brådska....

BF 4 dec
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-22 13:10:50 följande:
    Skönt att få ordning innan! Vissa vaknar ju och så säger det bara pang och ut konmer bebis. Förvärkar etc måste man inte ha..

Tyvärr fanns typ inget av det jag skulle ha hemma. Trött jag blir! ¨Men beställde hemkörning på det så jag slipper iaf åka igen. 

Ja, såklart hoppas jag att jag får fortsätta må så här bra och slippa ha ont någonstans och att den bara bestämmer sig för att titta ut en vacker dag    
  • sarak
    moruri skrev 2013-11-22 14:32:25 följande:
    FL kan seriöst suga min obefintliga kuk!! Så trött på att behöva skriva om alla inlägg hela tiden för de raderas när jag försöker skicka dom :@.

Ul gjort. Han låg på +10% och uppskattades nu väga ca 3800g vid bf. Alltså helt normalstor. Hon sa dock att det är +-10% så han kunde lika gärna väga 3500g som de sa vid tul (hoppas på de). Nu vill jag att han kommer ut ännu mer, såg ett par söta runda kinder

Du får inte ta illa upp, men jag tycker det är så kul att läsa dina raseriutbrott. Jag riktigt ser framför mig hur arg du är

Vad kul med UL! Och skönt att allt såg bra ut!  
  • sarak
    Plopps80 skrev 2013-11-22 17:46:05 följande:
    Nu har jag onda värkar igen. Kommer oregelbundet men gör relativt ont. I kväll blir det inga värktabletter. Får se om det hjälper. Ont ont. Men jag börjar vänja mig
    Heja heja, hoppas det är på riktig!!
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-22 17:17:51 följande:
    Föresten.. JAg har sjukt ont uppepå magen. På toppe. Ytterst obehagligt! ngn mer? Det bränner svider värker. Min bebis använder inte överdelen av magen alls, konstigt nog. Den ligger längre ner så det är inte det att det trycker uppåt.

Jag har ofta så. Mina gaser verkar fastna där uppe. Gör galet ont, sen kurrar det till i hela magen, sedan lägger jag en jättebrakare eller 10. Fast min bebis är duktig att trycka uppåt också. BM försäkrar varje gång att magen kommer sjunka, men jag kan fortfarande inte sitta ner utan att hela bebis rumpa fastnar bakom revbenen :-/ Ståendes eller liggandes är det som gäller
  • sarak

Min kompis som jag lunchade med igår fick sin bebis idag. Galet avis!!

Svar på tråden December bebis 2013