• sarak

December bebis 2013

Gaaaaaahhh!!! Skulle äntligen åka hem och få helg efter en lång arbetsvecka. Då pajar bilen!! 15 mil hem!! Sambon är på väg. Tar väl minst 1,5 timme. Sitter i bilen. Kissnödig. Får nog bogsera. Kommer komma  hem mitt i natten. Bilen kanske får sova kvar här.  Fattas bara att vattnet går...*Inte börja gråta*

• sarak
    IdaJ skrev 2013-11-08 16:54:57 följande:
    Har haft värsta fredagen någonsin idag. Fick reda på idag att den lönen jobbet betalt ut till mig var felaktig, så nu är jag skyldig jobbet 12000kr. Så ringde jag upp försäkringskassan och frågade varför jag inte fått några pengar av dem, och då har dom tydligen glömt att skicka ut ett papper till mig som har gjort att allt har stannat av ang mina pengar. Så nu kanske jag inte får pengar förrän i december. Och vart fan ska jag få 12000 kr från om jag inte får ut mina pengar?
    Ååh!! Vill helst bara försvinna och komma fram igen när allt är löst.. :(
    Men fy vad tråkigt!
    Jobbet har ju gjort fel, prata med dom om situationen. Du måste kunna få betala tillbaka när du har möjlighet. 
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-07 21:31:13 följande:
    Öm i underlivet nu. I blygdläpparna? Wtf? Och ljumskarna. Knepigt. Känns märkligt i magen men har varit livat. Trött fast jah legat ett par timmar på dagen. Nu soffhäng med film. Tror jsg sks lägga mig igen! Hade plsnerat läsa böcker under gravledigheten. Hittils lästs Noll! Och idag en månad tll bf vad hände med all tid..
    Men nu är spjälsängen monterad bäddad och ser mysig ut! Vill nästan sova fär själv bland gosiga nytvättade filtar och strukna lakan..
    Jag är iofs inte ledig än, men har inte läst en rad sen jag blev gravid. Jag kan inte alls koncentrera mig. Brukar inte annars vara ett problem. Jag har gravid- och föräldratidningar från kompisar som jag tänkt att jag ska frossa i. Men dom står fortfarande ouppackade...
  • sarak

Otursfredagen fortsatte. När jag äntligen kom hem fick jag så ont i magen att jag seriöst trodde jag skulle dö. Toalettbesök hela natten. Fortfarande magknip kan inte sova. Måste ha blivit rejält magsjuk. Orkar inte!

• sarak

Tack alla! Nu har det vänt, lika snabbt som det började. Skööönt, det var helt vidrigt där ett tag

• sarak
    moruri skrev 2013-11-09 17:27:39 följande:
    Slängt ihop söt filt till lille Douglas, Ferdinand fick matchande byxor och mössa! :)
    Nu ska jag packa ner den i bb-väskan :D

Åh vad fin!! Nu blir jag avis, bebisfilt är det enda jag inte hittat någon jag känner mig nöjd med.
  • sarak
    Repan skrev 2013-11-09 21:53:07 följande:
    Läser lite om förlossningar på bloggar och här och så vidare. Och läser då detta:

"När hon var ute fick de sy mig, för ena min blygdläpp hade gått av helt och jag blev sydd utan bedövning."

Alltså. Ärligt talat? 

Jag vet inte, men i våran föräldragrupp sa barnmorskan att dom ALLtID bedövar om dom måste sy. Allt annat var skräckhistorier. Och varför skulle dom inte? Finns ingen annan skada någon läkare skulle komma på att sy utan bedövning. Men fy för att spricka så mycket
  • sarak
    Otåligast skrev 2013-11-10 10:59:16 följande:
    Hur har ni andra det med förvärkar? Jag hade mina första riktiga inatt - mycket speciell känsla. Övade teknik från kursen vi gått & är glad över att jag har en metod att ta till men ojojoj - hur ska det gå när det är på riktigt & känns hundra ggr värre ...

Inga förvärkar alls än så länge. Knappt några sammandragningar ens en gång, dom var värre förut. 
    Vad är det för kurs du gått? Och vilken teknik? Andning?
    Lite nyfiken, har inte läst på så mycket om olika tekniker. Men lånat en film på biblioteket med övningar "Innan du föder". Tänkte kanske försöka hinna titta på den ett par gånger innan det är dags   
  • sarak
    Nania skrev 2013-11-10 13:14:24 följande:
    I tisdags blev det beslutat om en igångsättning som gick bra i några timmar för att sedan sluta i ett urakut snitt då lillan inte klarade värkarna. Ut kom en liten Leah på 42.8 cm och 1930g. Just nu bor vi på neo men än så länge går allt i rätt riktning i alla fall.

Grattis!! Åh vad söt hon är! Stort lycka till 
Svar på tråden December bebis 2013