• MissKaos

December bebis 2013

Bad BM gissa hur stor bebis det blir samt nör den kommer *enkla nöjen* hoppas hon har rätt!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hon gissade 3500-3800gr max ngn dag efter bf.

Min kollega ( oxå bm) gissade 4000gr bf+14.

Behöver nu en bm till som utslagsröst

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Föresten har mitt sf mått stigit jättehögt på normalkurv. Var lite svårmätt låg mitt mellan 35 och 36 cm hon satte 36 och trodde det blir samma nästa gång. Min bebis huserar dock inte däruppe utan långt ner i magen så högdt upp är det tomt. Lustigt.

• MissKaos

Huu ja. Jag är tacksamatt det är klart med detdär byggandet här jobbigare än man tror!

sarak skrev 2013-11-14 19:54:49 följande:
    Bäddat, packat och klart. Vårt nya bad- och sovrum är inte klart än. När det är klart finns massor att göra. Fram tills dess vet jag inte om jag ens orkar vara hemma bland hantverkare....

• MissKaos

Jag har med hp. Så en fika i Haga nästa vecka?både och. Rätt mysigt med jättemagen men vill ha ut bebisen med. Nästa vecka eller så vore bra! Sover med rätt kasst.

Plopps80 skrev 2013-11-15 11:51:32 följande:
    Ja fy fan vad tråkig man känner sig. Orkar ingenting. Förstår att det är tufft med en liten på 19 månader. Min tös är 5,5 år och sköter sig bra själv men hon behöver ju min uppmärksamhet och stimulans och hon kräver ju en del hon med. Fast inte på samma sätt. Får du chansen att vila på dagarna? Min dotter går på dagis mån-tor 8-15 då jag har havandeskapspenning och då vilar jag mycket. Sover uselt om nätterna

• MissKaos

Nää det är du inte.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-15 13:43:01 följande:
    Är jag dum om jag säger att jag SKIT trött på att vara gravid?!?!!! Trött på att vara såhär stor, inte ha någon ork, inte kunna sova hur jag vill i sängen, ont överallt, kissnödig hela tiden osv osv! Sagt det förut å jag säger det igen är så tacksam för vårt mirakel i magen men nu vill jag ha ut na!!

Blodsockerfall alt bltrfall efter spinning idag. Mkt obehagligt. Skakig och yr och trött. Fick tryckt i mig en energibar på stört samt drack. Hem och äta.. bättre nu men otrlogt trött fortfarande. Hu! Hade 100/60 i bltr igår brukar ligga lågt.. hoppas det blir en bra natt och piggare morgondag! Planen är evt att äta middsg på Superrullband imorgon. Passa på innan bebis kommer ut! Skurat skötbordet på fm badbaljan var gräsligt smutsig. Har juvstått i fem år...
  • MissKaos

YEEEY!!!
    Ngn som minns min födelsedag? Idag fick jag en julklapp. En dny fin lyxig laptpop min gamla var kass! Iaf en med BÅDE tangentbord OCh pekplatta. Ska nu lära mig anvämda den bara.
    Behöver jag säga att det var precis vad jag ville ha?  Pga garantier etc fick jag en redan nu...

Blev kanske för glad för jag fick en förvärk from hell precis   

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-11-15 16:55:29 följande:
    Miss kaos. Gärna fika i Haga om jag bara klarar att ta mig dit. Jag har svårt att gå då barnet pressar mot nerver i bäckenet. Hade så med dottern också. Kan inte köra bil och skumpig buss lockar inte men vissa dagar är bättre vi kan ju ha det lite öppet! Min dotter lyfte upp magen förut det är rätt skönt för det avlastar. Hon tycker det är så kul. Bara det att hon släppte den väldigt hastig. Smärtan var som knivar och det svartnade för ögonen när huvudet åkte ner i nervbanorna. Trodde fan ungen kom ut. Aj! Igår natt hade jag kraftiga värkar med 1-2 min mellanrum i 2 timmar. Var på väg att åka in då varken vila eller värktablett hjälpte. Men så avstannade det. Trodde man som omföderska skulle veta exakt när det är dags men jag har blivit lurad 2 ggr nu. Tröttsamt.

Jag kan känna huvudet med fingret nu.. Lätt. När han rör sig känns det! Men jag kan röra mig.
    JA vi kan väl se om vi får tlll det? Vore kul att kika in i Outleten p Villervalla.. "behöver" precis inget MEN:. Och en gofika på Husaren är ju sällan fel. Har BM på torsdag kl 10:30 så då är jag i stan... Är typ det jag har planerat nästa vecka.
    Nu matlagning. Ska fixa lite thai tänkte jag. Gött-
  • MissKaos

Stoppa in eyt finger i fittan. I framväggen finns ngt hårt om bebis ligger lågt nog... känner du längre in och lite bakåt kan du evt hitta tappen. Utanpå lär inte vara farligt att känna i den är kanske mindre lyckat (om drt går) lättast är det att känna om du sitter på toan ned benen så brett isär du kan evt lutad framåt lite. Kissa innan det är lättare att hitta tappen då.

Nää det är du inte.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-15 13:43:01 följande:
    Är jag dum om jag säger att jag SKIT trött på att vara gravid?!?!!! Trött på att vara såhär stor, inte ha någon ork, inte kunna sova hur jag vill i sängen, ont överallt, kissnödig hela tiden osv osv! Sagt det förut å jag säger det igen är så tacksam för vårt mirakel i magen men nu vill jag ha ut na!!

Blodsockerfall alt bltrfall efter spinning idag. Mkt obehagligt. Skakig och yr och trött. Fick tryckt i mig en energibar på stört samt drack. Hem och äta.. bättre nu men otrlogt trött fortfarande. Hu! Hade 100/60 i bltr igår brukar ligga lågt.. hoppas det blir en bra natt och piggare morgondag! Planen är evt att äta middsg på Superrullband imorgon. Passa på innan bebis kommer ut! Skurat skötbordet på fm badbaljan var gräsligt smutsig. Har juvstått i fem år...
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-15 17:18:04 följande:
    Misskaos - nu måste du förklara för mig! Ber om ursäkt ifall jag verkar helt dum i huvudet - men hur känner du huvudet?! Menar du om du trycker in lite lätt vid blygbenet?!

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-11-15 19:40:16 följande:
    Har inte känt efter vill inte känna huvudet. Men gjorde ulj i ons och hon sa att huvudet ligger väldigt långt ner. Hon kände på tappen och sa att den var mjuk men bakåtlutad. För två veckor sedan var jag öppen för ett finger och de kunde känna huvudet genom livmodertappen.

JAg fick svamp.. Skulle då in med vagitatiorier och kände det då. Fattade int evad det var först! Lättare panik.  Kände såklat efter igen och då fattade jag vad det var. Nu hänger det nästan utanför känns det som.

Funderar på att be min BM kolla nästa gång Fast det säger ju eg ingenting Tyvärr- Man kan ju gå öppen länge..   Åh andra siidan hoppingivande om det är lite öppet. Med Isak kom jag in och var öppen 3cm. *r man då öppen ngt NU så slipper man ju det "jobbet" sen sas. Vore ju trist om dom säger helt omogen bakåtlutad tapp 5 cm lång och helt sluten.. Då får man väl spunk!
Svar på tråden December bebis 2013