• MissKaos

December bebis 2013

Oh nej! Dom brukar väl inte göra så? Drt börjad med egen vilja tidigt?

FiaFunderar skrev 2013-11-04 09:17:22 följande:
    Jag tror min olydiga unge slet sig loss från fixeringen igår kväll!!

Jag fick såna jäkla stickningar och ilningar i underlivet igår när vi åkte bil så jag kunde inte sitta. Fick även jätte värk i nedre delen av magen. Och likadant inatt.

Jag är osäker men nu tycker jag att hon ligger på tvären... Som sin storasyster *suck*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Samma som jag har!

FiaFunderar skrev 2013-11-04 18:30:09 följande:
    Nu har jag fått hem mitt te med 100% hallonblad... Bara att börja pimpla :)

Drömde att vi åkte till BB. Föde. Sen lämnade vi bebisen där och åkte på semester en vecka. Sen ville jag skynda mig hämta bebisen. Läkaren var lite sur och visade brun sondvälling som bebisen hade fått. Sluta tjata sa jag då. Nu tänker jag börja amma...

Helt knäppt..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Du ringer Mvc.dom ger tid. Glöm inte medela CSN

Repan skrev 2013-11-04 20:27:12 följande:
    Hur snabbt kan man få läkartid för att bli sjukskriven? Hur får man akuttider, får man det för sånt här?

Jag klarar inte mer eftersom universitetet inte kan tänka sig låta mig skriva ett arbete individuellt i stället för i grupp (=sitta i skolan, jag måste ligga ner hemma och ha mycket vila och paus) och måste sjukskrivas. Men om det tar flera veckor att få läkartid så förlorar jag ju en hel månadslön på det så att säga. Blir stor tyngd ekonomiskt för mig personligen.

• MissKaos

Går göra retroaktivt om man känner pt. Dvs inte om det är första besöket.

Repan skrev 2013-11-04 20:41:25 följande:
    Hur fungerar det vid sjukskrivning för foglossning?

Jag kommer inte klara av att fortsätta studierna, eftersom jag idag fick reda på att läraren inte kommer tillåta mig ha anpassade uppgifter (= individuellt arbete istället för grupp) under e här fem veckorna. Då kan jag, trots hennes skepsis, inte fungera då jag måste ligga ner och vila stora delar under en dag. Och alltså inte kan befinna mig i skolan på grupparbeten flera timmar varje dag. Det går helt enkelt inte, det gör för ont.

Men nu är jag panikslagen då jag måste få läkartid och hur får man det så snabbt som möjligt? Min BM är jätteloj och även om jag har tid där i morgon är jag rädd att de bara ska rycka på axlarna o säga att jag får väl vänta två veckor på den tiden... veckor som jag då inte sen får ersättning för? Samtdiigt som jag inte kan gå i skolan...  Det förstör min ekonomi ganska grovt alltså.

För sjukskrivningen gäller från den dagen läkaren skrivit intyget, om den alls går igenom dvs.? 

• MissKaos

Nej. Ring upp csn! (Mamma har jobbat där jag vet bara att det kan bli problem med dom)

Pt patienten. Slarv. Tänker onte på att alls inte fattar sjukhusförkortningar..

Repan skrev 2013-11-04 21:44:12 följande:
    känner pt?

pt = personlig tränare i min värld :)

Har sjukanmält mig på FKs hemsida, det räcker väl som meddelande till csn?

usch aldrig varit sjuk, får panik av sånt här. 

• MissKaos

Jag är grinigare och orkar mindre. Tröttare.

Magen ivägen osv. Tänker dock att bebisen kommer ta massa tid sen så det blir mindre tid för Isak ändå. Jag är ingen lekmammma. Har aldrig varit kommer aldrig bli. Kryper inte runt på golvet nämnvärt ofta ändå..

• MissKaos

Blixten slog ner i vårt hus i natt strax efter tre.

Det lät hemskt all el surrade och sen blev det svart... ingen brand allt verkar ha klarat sig utom comhem som är utslaget. Känner mig lite chockad nu. Tänker på vad som faktiskt kunde ha hänt! Blixten lyste upp hela sovrummet till dagsljus och det bara sprakade till. Tur vi har jordfelsbrytare! Den slog till och ngn propp gick.

Har ont/är jätte öm där äggstockarna brukar sitta. Kommer och går. Känns som när man hade satt in spiral utan att ha fött barn typ. Ngn som känner igen detta? Känns inte helt ok.

• MissKaos

Åh vilka undrrbara magsr Fia och Mourori!

Kommer baddräkts bild när nätet åtetvänder!

• MissKaos

Ullared om du känner ngn som ska dit.

Kolla lovly mama på nätet

Lina1990 skrev 2013-11-05 14:27:13 följande:
    Nån som vet nån bra affär där de har bra utbud på gravidbaddräkt? Inte allt för dyr alt en man kan använda om man inte är gravid med. Känns onödigt nu när de inte e så långt kvar o lägga massa pengar men vattengympar och ska på spa på vår årsdag o jag har fått så mkt bristningar på magen :(

• MissKaos

Har ju haft sdr sen v 30 typ.. ont de sista dagarna ung där äggstockarna brukar sitta. Började tro det var ngn inflamation eller ngt men det hsr lagt sig över natten.Ingen mer slempropp sen hsr ju sett 2el3 mini bitar av den.

Förväntar mig att gå till 42+2 typ som sist. Dom har trott det vid koller. Är nu 35+2

Nov13 skrev 2013-11-06 08:05:23 följande:
    God morgon!

Vaknade av en sjuk förvärk(?) 5 imorse efter en natt med lite förvärkar som vanligt. Men denna var något helt annat, trodde jag skulle gå av på mitten, visste inte vart jag skulle ta vägen. Hoppades att det var på gång lite men har bara haft lite sd sen dess. Vecka 36+5 idag så den anses ju klar på fredag. Hoppas den vill titta ut ganska snart. 22 dagar till bf. Spännande! :)

Har ni andra några känningar?

Svar på tråden December bebis 2013