• MissKaos

December bebis 2013

Jag får sdr av att bebis sprattlar. Och av att jag är kissnödig. Tex. Märkligt.

Vaknade inatt. Sdr from hell! Tänkte bara att jag nog inte alls vill föda barn. Gick på toa sen gick det över. Men fy. Hoppas det gör ngn nytta bara. Ska be bm kolla på torsdag.

Repan skrev 2013-11-18 22:14:48 följande:
    Fattar 0 av dessa förvärkar/sd.

Vissa är sammandragningar: ej ont, hård mage, snabb puls o tryck i bröstet, ca 90 s

Vissa förvärkar: samma som SD men mensvärk i rygg o ibland magen långt ner.

Vissa vadå??: mensvärk som molar o sen stegrar o gör ont sticker i tappen o tryck nedåt. Ej lika hård mage som vid SD.

Bebisen rör sig JÄTTEMKT o försvårar att känna efter, trycker på tappen o blåsan o bukväggen så allt gör ont.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kändes dessutom som om bebis flyttade upp en våning i magen inatt. Fel håll mao.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag hade mkt efter fl sist. Tips köp hem microlax. Du kommer inte vilja trycka åå toan efter fl.. så när nr 2 ska göras ts ett sittanded på dass så slipper du trycka. Salva och stolpiller hjälper mot hemorrojder och gör det inte der se läkare! Det går snöra av dom och injicera olja. Se till att inte bli förstoppad då blir dom sämmre.

Felinne skrev 2013-11-18 21:37:16 följande:
    Jag har ett sådant där typiskt pinsamt problem som folk inte direkt står och pratar i lunchrummet om - hemorrojder. Är det någon som har någon erfarenhet av det i samband med graviditet och förlossning? Känns lite jobbigt om jag kommer ligga där och krysta med världens äckligaste, ondaste skit mellan benen (även om jag fattar att jag förmodligen kommer vara ganska upptagen av annat ju st då)... Allehanda tips mottages i alla fall tacksamt.

• MissKaos

Du kan ju ta hem muggar från bb. Om man vill amma är det bättre att koppa.

Jag har med ett vilddjur i magen. Igår gick hela magen i vågor.

Natten har varit helt vidrig om man får gnälla. Sonen vaknat 1-2ggr mardrömmar. Jag hade den för extrema sdr +några till som väckte mig men inte gjorde ont. Drömde om fl. Kanske hade ont i sömnen med? Hade sdr igår kv inte många men några onda.

Oh well.. nu är det bara upploppet kvar.

Ska koka the sen. 2, 5v till bf. På lördag max 4v kvar.

Repan skrev 2013-11-18 21:15:04 följande:
    20 dec ! Nä ingen slemmis, jag tror inte på nån förlossning nu alltså. Men jävlar vad ont det gjorde ett tag där. Bebisen är ju otroooligt aktiv och stark så den retar kanske livmodern ganska mycket :)

Vi har 5 tetror hemma om det skulle krångla, däremot inte hunnit köpa flaska än.

• MissKaos

Dito *rodnar* igår bajsade jag hela dagen. Har ifs varit stopp innan typ. Äter mkt mkt som sks ut..

siolina skrev 2013-11-19 12:57:35 följande:
    Har börjat bajsa oftare i och för sig hehe. Flera gånger om dagen. Tre gånger hittills idag för att vara exakt.

• MissKaos

Någon sthlmare som ska på boobs garagesale??

• MissKaos
    MARlA skrev 2013-11-19 13:52:25 följande:

Ja, eller årets influensa menar jag. Det kanske är något helt annat? Bm sa att det är ett helt annat vaccin än det som gavs vid svininfluensan och att detta som de rekommenderar riskgrupper att ta är väl beprövat sedan 50 (?) - talet-?

Det går inte jämföra. Vanliga influencavaccinet tas inte fram på samma sätt. Innehållet
    r helt olika. Det är välbeprövat. Borde ta men måste boka tid.. 
  • MissKaos
    siolina skrev 2013-11-19 14:07:59 följande:
    Hehe skönt att jag inte är ensam om det på något sätt. Jag kissar och bajsar som det inte fanns någon morgondag.

*lol*
  • MissKaos

jag har köpt handkräm.. med ekologisk olivolja.Ullared. Och den går åt nu!! KAnkse är det hösten och vädret? Eller alla toabesök. Eller blir man narig av att vara höggravid? Tokig blir man iaf. Bakar frallot (igen) grahamsfrallor ska det bli. Soppa idag. Blir mat skitsent pga att jag började sent med baket. Smart. Men intgen verkar sv'lta här

• MissKaos

Dom var kanongoa på östra. Födde ifs på spec. Gulliga snälla pch hjälpsamma. Samma sak nu när jag har varit där ynder graviditeten både läkare och bm har varit omhändertagande och proffsiga.

IdaJ skrev 2013-11-19 22:38:59 följande:
    Någon som har fött på Östra?? Isåfall va ni nöjda med det? Jag vill så gärna till Borås, men får ändå räkna med östra eller Mölndal pga att det är rätt långt till Borås.

IdaJ skrev 2013-11-19 22:38:59 följande:
    Någon som har fött på Östra?? Isåfall va ni nöjda med det? Jag vill så gärna till Borås, men får ändå räkna med östra eller Mölndal pga att det är rätt långt till Borås.

Svar på tråden December bebis 2013